09/02/2024 11/02/2024 Με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, η έβδομη διαδικτυακή συνάντηση του Σεμιναρίου Επιμόρφωσης Κατηχητών-τριών, που διοργανώνει το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για δέκατη έβδομη συνεχή χρονιά. Στη συνάντηση αυτή η κα Εβίτα Ρεντζή (Μs Θεολoγίας – Εκπαιδευτικός) ανέπτυξε το...
09 Φεβρουαρίου, 2024 - 16:07
Τελευταία ενημέρωση: 11/02/2024 - 15:07

«Ο Θεός ως Δημιουργός του κόσμου» – Σεμινάριο Επιμόρφωσης Κατηχητών

Διαδώστε:
«Ο Θεός ως Δημιουργός του κόσμου» – Σεμινάριο Επιμόρφωσης Κατηχητών

Με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, η έβδομη διαδικτυακή συνάντηση του Σεμιναρίου Επιμόρφωσης Κατηχητών-τριών, που διοργανώνει το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για δέκατη έβδομη συνεχή χρονιά.

Στη συνάντηση αυτή η κα Εβίτα Ρεντζή (Μs Θεολoγίας – Εκπαιδευτικός) ανέπτυξε το θέμα: «Ο Θεός ως Δημιουργός του κόσμου».

Ξεκινώντας την εισήγηση επεσήμανε ότι ο Κατηχητής οφείλει να γνωρίζει σε ποιους απευθύνεται:

  • Ηλικία, επίπεδο αντίληψης
  • Ιδιαίτερες ομάδες, διαφοροποιημένη μάθηση
  • Γνωστικό υπόβαθρο, ικανότητες, ευαισθησίες, δυσκολίες, ασθένειες κ.τ.λ.
  • Σταδιακό «χτίσιμο» σχέσεων.

Στη συνέχεια πέρασε στην παρουσίαση των βασικών αρχών της Βιωματικής μάθησης στην Κατήχηση:

  • Εμπειρίες, αναζήτηση προσωπικού βιώματος
  • Μεγάλη ιδέα: θετική έννοια
  • Προσδοκώμενα αποτελέσματα: Γνώση, δεξιότητες, στάσεις ζωής
  • Βιώνοντας, Νοηματοδοτώντας, Αναλύοντας, Εφαρμόζοντας

Περνώντας στο κύριο μέρος της ομιλίας της, η κα Ρεντζή παρουσίασε το θέμα της «Δημιουργίας του κόσμου και του ανθρώπου από τον Θεό» ακολουθώντας τα τέσσερα στάδια μάθησης. Στο πρώτο στάδιο του ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ, στο οποίο δεν πρέπει να εμπεριέχεται το θρησκευτικό στοιχείο, η καθηγήτρια έδειξε εικόνες από τις επιπτώσεις της άλογης ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό οικοσύστημα.

Στο δεύτερο μαθησιακό στάδιο του ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ η κα Ρεντζή πρότεινε σαν δραστηριότητα την αντιπαραβολή με την εικόνα της Δημιουργίας του κόσμου και του ανθρώπου, ενώ στο ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ, στάδιο κατά το οποίο δίνουμε και πάλι χριστιανικό περιεχόμενο και εμβάθυνση μέσω δραστηριοτήτων σε ομάδες, ανέπτυξε χωρία από το βιβλίο της «Γέννησης». Στο τελευταίο στάδιο ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ έδωσε επιπλέον εναλλακτικές ιδέες.

Φυσικά η Καθηγήτρια δεν παρέλειψε να αξιοποιήσει στο μάθημά της αγιογραφικά και πατερικά χωρία, αλλά και μορφές από το Συναξάρι, ώστε να καταστεί γνωστή στους μαθητές η θέση της Εκκλησίας για τον σεβασμό του ανθρώπου προς όλη τη Δημιουργία του Θεού! «Λατρεύω το Θεό, τον Δημιουργό της ύλης, που έγινε ύλη για μένα και με έσωσε και δεν θα πάψω να σέβομαι την ύλη, μέσω της οποίας σώθηκα και η οποία είναι πλήρης της θεϊκής χάρης». (Ιω. Δαμασκηνού, Περί Εικόνων 1, P.G. 94, 1300 AB)

Στον διάλογο που ακολούθησε με τους συμμετέχοντες συζητήθηκε το θέμα της άσκησης βίας και της ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον, αλλά και την προέκταση της χρήσης βίας μέσα στις σχολικές τάξεις.

Πάνω σε αυτό το καίριας σημασίας ζήτημα ο Αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βενετσιάνος, Διευθυντής του Ιδρύματος Νεότητος και Οικογένειας Ι.Α.Α., επεσήμανε ότι είναι σημαντική η ενασχόληση με κάθε παιδί ξεχωριστά, γιατί είναι εικόνα του Θεού και έχει τη δική του προσωπικότητα. Όπως αναφέρεται και στο Ευαγγέλιο, ο ποιμένας οφείλει να γνωρίζει τα ίδια πρόβατα κατ’ όνομα. Και οι Κατηχητές οφείλουν να γνωρίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν στο οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και τις ξεχωριστές δυνατότητες του κάθε παιδιού. Αυτό το ζήτημα αφορά ευρύτερα και στην ποιμαντική των πολυπληθών ενοριών μέσα στις πόλεις.

Αναφορικά με το μείζον θέμα της βίας προς τη φύση ο π. Συμεών παρατήρησε ότι αυτή η μορφή βίας σχετίζεται και με τη βία προς τον συνάνθρωπο και τον ίδιο τον εαυτό. Γι’ αυτό οφείλουμε να μιλήσουμε στα παιδιά παρουσιάζοντας τις θεολογικές διαστάσεις του προβλήματος.

Στον επίλογο της εισήγησής της η κα Ρεντζή υπογράμμισε πως μεγάλη ζημιά στα παιδιά έχει γίνει με το Τικ Τοκ και το Ίνσταγκραμ, αλλά και με τον διετή εγκλεισμό λόγω της πανδημίας. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να μιλάμε στα παιδιά με ενσυναίσθηση, δηλαδή να σκεφτόμαστε με τον τρόπο των παιδιών. Αν δεν μιλήσουμε στη γλώσσα τους θα ψάξουν να βρουν τις απαντήσεις στα ερωτήματά τους αλλού και αυτό είναι επικίνδυνο! Τα παιδιά έχουν ανάγκη να μιλήσουν σε πρόσωπα που μπορούν να εμπιστευτούν!

Η επόμενη διαδικτυακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί συν Θεώ τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου με ομιλήτρια την Κωνσταντίνα Σαλαπάτα, Μs Θεολoγίας – Εκπαιδευτικό, με θέμα: «Η περίοδος του Τριωδίου».

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων