Πάσχα στην Ναύπακτο
Εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη Δεσποτική εορτή της Αναστάσεως στην κατάμεστη από κόσμο Ναύπακτο. ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος προεξήρχε της τελετής της Αναστάσεως στην κατάμεστη από κόσμο πλατεία έμπροσθεν του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού αγίου Δημητρίου.
Πριν το «Χριστός ανέστη» ο Σεβασμιώτατος στον σύντομο χαιρετισμό του είπε ότι όπως η λαμπάδα έχει δύο χαρακτηριστικά, ότι φωτίζει και λιώνει, έτσι και εμείς πρέπει να φωτίζουμε το περιβάλλον μας και να λιώνουμε τον Θεό και για τους συνανθρώπους μας.
Στην συνέχεια ακολούθησε ο πανηγυρικός Αναστάσιμος Όρθρος με την Πασχαλινή Θεία Λειτουργία στην οποία παρέμεινε πολύς κόσμος. Κατά την διάρκεια της θείας Κοινωνίας αναγνώσθηκε ο Κατηχητικός Λόγος του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και πριν την απόλυση ευλογήθηκαν τα «ωα και το γάλα το πεπηγός». Εκκλησιάσθηκαν ο τ. Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Δ. Κωνσταντόπουλος, ο Δημοτικός Σύμβουλος Ανδρέας Κωνσταντόπουλος, πολιτευτές και μεγάλο πλήθος πιστών.
Πριν το «Δι’ ευχών» ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να μας συντροφεύει ο Χριστός όπως έκανε την ημέρα αυτή στους μαθητές Του στην πορεία προς Εμμαούς, στους οποίους τελικά αποκαλύφθηκε. Αυτό κάνει ο Χριστός: μας πλησιάζει, κάποτε μας δίνει την ευλογία Του και μας κάνει να Τον αναζητήσουμε. Δεν είμαστε μόνοι στην ζωή μας και στα προβλήματά μας. ο Χριστός βρίσκεται κοντά μας και όταν Τον αναζητούμε επίμονα μας αποκαλύπτεται και τότε όλα είναι χαρούμενα.
Το απόγευμα της Κυριακής ο Σεβασμιώτατος προεξήρχε στον Εσπερινό της Αγάπης στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Ναυπάκτου με την συμμετοχή πολλών ιερέων από τις πλησιόχωρες ενορίες της Ναυπάκτου.
Το Ευαγγέλιο αναγνώσθηκε κατά το έθος σε διάφορες γλώσσες όπως Σερβικά, Τουρκικά, Γαλλικά, Αγγλικά και Ομηρικά.
Την Πασχαλινή Εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου ανέγνωσε ο ιεροκήρυξ της Ιεράς Μητροπόλεως αρχιμ. Ειρηναίος Κουτσογιάννης.
Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Ναυπάκτου για το Πάσχα
Ο Σεβασμιώτατος στην Πασχαλινή εγκύκλιό του ερμήνευσε το «όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε» που ψάλλεται αντί του «Τρισαγίου ύμνου». Είναι χωρίο του Αποστόλου Παύλου που αναφέρεται στο μυστήριο του Βαπτίσματος με το οποίο ενδυόμαστε τον Χριστό.
Αυτό το χωρίο ψάλλεται την ημέρα της Αναστάσεως του Χριστού, γιατί το Μέγα Σάββατο έγιναν οι ομαδικές βαπτίσεις και όλοι οι νεοβαπτισμένοι εισέρχονταν για πρώτη φορά στην θεία Λειτουργία και έψαλαν τούτον τον ύμνον.
Επεξήγησε ότι το μυστήριο του Βαπτίσματος είναι συμμετοχή μας στο μυστήριο του Σταυρού, της Ταφής και της Αναστάσεως του Χριστού. Με το Βάπτισμα πεθαίνει ο παλαιός άνθρωπος και ανασταίνεται ο νέος άνθρωπος, και έτσι ζούμε στην ζωή μας τον Σταυρωθέντα, Ταφέντα και Αναστάντα Χριστό, και γι’ αυτό ψάλλουμε θριαμβευτικά «όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε, αλληλούια».
Ύστερα από αυτή την ερμηνεία του ύμνου είπε ο Σεβασμιώτατος:
«Μέσα στὸν ὕμνο “ὅσοι εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε” κρύπτεται ὅλο τὸ νόημα τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ καὶ τὸ νόημα τοῦ μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος ποῦ δεχθήκαμε ὅλοι μας καὶ βεβαίως καὶ τὸ μυστήριο τῆς χριστιανικῆς μᾶς ζωῆς. Σὲ αὐτὸ ἀναφέρεται κατὰ πόσο εἴμαστε ἀληθινοὶ Χριστιανοὶ καὶ κατὰ πόσο ζοῦμε πνευματικὰ τὴν πασχάλεια ζωή, καὶ ἀκόμη κατὰ πόσο ὑπερβαίνουμε τὶς τυπικότητες καὶ εἴμαστε ἀληθινοὶ ἑορταστὲς τοῦ σταυρώσιμου καὶ ἀναστάσιμου Πάσχα. Μὲ τὸ μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος γίναμε μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, αὐτὸ σημαίνει ὅτι φορέσαμε τὸν Χριστό. ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι ἕνα ἔνδυμα τὸ ὁποῖο φορᾶμε καὶ στὴν συνέχεια μποροῦμε νὰ τὸ ἀποβάλλουμε, ἀλλὰ ἐντασσόμαστε στὸ Σῶμα Του, καὶ αἰσθανόμαστε ὅτι ἀνήκουμε σὲ Αὐτόν, τὰ μέλη μας εἶναι μέλη τοῦ Χριστοῦ.
Ὁ ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος, ἀκολουθώντας τόν Ἀπόστολο Παῦλο, συνεχῶς τονίζει τὴν ἀλήθεια ὅτι τὰ μέλη μας μὲ τό Ἅγιον Βάπτισμα, τό Ἅγιον Χρῖσμα καὶ τὴν θεία Κοινωνία εἶναι μέλη τοῦ Χριστοῦ καὶ συνεχῶς συνιστᾶ νὰ μιμηθοῦμε τὸν Χριστὸ στὰ Πάθη Τοῦ καὶ τὸν Σταυρό Του, δηλαδὴ νὰ σταυρωνόμαστε ὡς πρὸς τὴν ἁμαρτία, ὥστε νὰ μετάσχουμε καὶ τῆς Ἀναστάσεώς Του. Γράφει: “Μίμησαι Χριστὸν τὸν Θεόν. Πάθε καὶ αὐτὸς διὰ τὴν σεαυτοῦ σωτηρίαν, ὡς ἐκεῖνος ἔπαθε διὰ σέ”. Στὴν πραγματικότητα ὁ Χριστὸς μὲ τό Ἅγιον Πνεῦμα ἀνασταίνει αὐτοὺς ποῦ συμμετέχουν μὲ πνευματικὸ τρόπο στὸν θάνατό του. Ὅσὸ ἀγωνιζόμαστε μὲ τὸν Χριστὸ νὰ νικήσουμε τὰ πάθη μας, τόσο καὶ ζοῦμε τὴν ἀνάστασή μας ἐν Χρίστῷ», καὶ εὐχήθηκε σὲ ὅλους τὰ ἔτη τους νὰ εἶναι πανευφρόσυνα μέσα στὸ μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ καὶ μέσα στὴν μέθεξη αὐτοῦ τοῦ μυστηρίου μὲ τὴν δική μας καινότητα τῆς ζωῆς, δηλαδὴ τὴν ἀνακαινισμένη ἀναστάσιμη ζωή, διότι «ὅσοι εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε, ἀλληλούϊα».
Πριν την απόλυση της Ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος έκανε ένα σύντομο σχόλιο για τις δύο Αναστάσεις. Όπώς λέγεται συνήθως, πρώτη Ανάσταση θεωρείται η ακολουθία του Μ. Σαββάτου το πρώΐ ενώ δεύτερη ο εσπερινός της Αγάπης. Στην πραγματικότητα όμως η πρώτη Ανάσταση είναι η ανάσταση της νοεράς ενέργειας του ανθρώπου που γίνεται με το βάπτισμα, την τήρηση των εντολών του Χριστού και την συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας, ενώ η δεύτερη Ανάσταση θα είναι η ανάσταση των σωμάτων που θα γίνει κατά την δευτέρα έλευση του Χριστού και την συμμετοχή αύτών που γνώρισαν την πρώτη ανάσταση στην αιώνια δόξα του Χριστού. Ευχήθηκε να παραμένουμε όλοι ενωμένοι με την Εκκλησία και τα άγια Μυστήρια της για να γνωρίσουμε την πρώτη Ανάσταση ώστε στην δεύτερη ανάσταση να ζήσουμε αιωνίως με τον Χριστό.
Μετά το τέλος της Ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος μοίρασε πασχαλινά αυγά σε όλους τους παρόντες.
Φωτογραφίες Πάσχα
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.