Προσλήψεις αναπληρωτών θεολόγων ζητά η ΠΕΘ από τον Υπουργό Παιδείας
Την κάλυψη των κενών που παρατηρούνται στη στελέχωση θέσεων θεολόγων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητά η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη.
Όπως επισημαίνει σε επιστολή της προς τον Υπουργό το ζήτημα αυτό, «πέρα από τις προφανείς λειτουργικές δυσκολίες, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα της θρησκευτικής εκπαίδευσης αλλά και τη διαμόρφωση της ηθικής και πνευματικής αγωγής των μαθητών» και αναφέρει «πως εκατοντάδες σχολεία παραμένουν υποστελεχωμένα σε εκπαιδευτικό προσωπικό Θεολόγων».
Η ΠΕΘ σημειώνει «ότι η θεολογική εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, συμβάλλοντας, όχι μόνο στη γνώση της ορθόδοξης παραδόσεώς μας αλλά και στην ανάπτυξη της κρητικής σκέψης, της διάκρισης, του διαλόγου και της αλληλοκατανόησης μεταξύ νέων, που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκευτικές ή πολιτισμικές κοινότητες».
«Επιπλέον, σε μια εποχή, που διογκώνεται επικίνδυνα το φαινόμενο της σχολικής παραβατικότητας, της βίας και της επιθετικότητας, καθίσταται αναγκαία και απαραίτητη η απρόσκοπτη προσφορά και διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο αποδεδειγμένα, συμβάλλει στη μείωση της βίας και της παραβατικότητας στο περιβάλλον των νέων μας», προσθέτει, μεταξύ άλλων.
Παράλληλα η ΠΕΘ τονίζει «τα μορφωτικά προβλήματα που παρουσιάζονται στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εξαιτίας της πλημμελούς ή μηδενικής διδασκαλίας του από ένα μεγάλο ποσοστό δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Αναλυτικά η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη:
Προς
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
α) Υπουργό κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
β) Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού
ΘΕΜΑ: Πρόσληψη Αναπληρωτών Θεολόγων κατά την Γ΄ Φάση προσλήψεων
Αξιότιμε κ.Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε, όπως το ταχύτερο δυνατό καλύψετε τα κενά που παρατηρούνται στη στελέχωση θέσεων θεολόγων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το ζήτημα αυτό, πέρα από τις προφανείς λειτουργικές δυσκολίες, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα της θρησκευτικής εκπαίδευσης αλλά και τη διαμόρφωση της ηθικής και πνευματικής αγωγής των μαθητών.
Πιο συγκεκριμένα, μετά την πραγματοποίηση της Α΄ και της Β΄ φάσεως προσλήψεων Αναπληρωτών, διαπιστώσαμε πως εκατοντάδες σχολεία παραμένουν υποστελεχωμένα σε εκπαιδευτικό προσωπικό Θεολόγων. Καθημερινώς ενημερωνόμαστε για τα υπάρχοντα κενά της ειδικότητας μας και αυτό είναι ένα γεγονός που μας θλίβει και για το οποίο, σε καμία περίπτωση, δεν ευθύνεται ο κλάδος των θεολόγων εκπαιδευτικών, οι οποίοι δηλώνουν έτοιμοι να αναπληρώσουν τα κενά σε κάθε περιοχή της χώρας.
Από μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα διαπιστώνεται ότι κατά τις τελευταίες μέρες του Νοεμβρίου καταγράφονται ήδη πολλές κενές θέσεις Θεολόγων σε αρκετά σχολεία της Χώρας, οι μαθητές/τριες των οποίων στερούνται το θεολογικό τους μάθημα.
Κατανοούμε και υποστηρίζουμε τις προσπάθειες που επιχειρεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τον περιορισμό της ανάγκης προσλήψεων Αναπληρωτών, με το διορισμό μόνιμων Καθηγητών, που πραγματοποιήθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, τα κενά του πολύπαθου κλάδου μας είναι πολλά και θα χρειαστούν και άλλες προσλήψεις, τόσο αναπληρωτών για τη φετινή χρονιά, όσο και μονίμων για τις επόμενες.
Θα θέλαμε, ωστόσο, να σημειώσουμε ότι η θεολογική εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, συμβάλλοντας, όχι μόνο στη γνώση της ορθόδοξης παραδόσεώς μας αλλά και στην ανάπτυξη της κρητικής σκέψης, της διάκρισης, του διαλόγου και της αλληλοκατανόησης μεταξύ νέων, που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκευτικές ή πολιτισμικές κοινότητες. Οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη διαπαιδαγώγηση των νέων, προσφέροντάς τους τα κατάλληλα ηθικοκοινωνικά και πνευματικά εργαλεία τόσο για την υγιή προσέγγιση του Θεού – Δημιουργού όσο και για την βιωματική προσέγγιση του εαυτού τους, της θρησκευτικής τους πίστεως καθώς και του κοινωνικού και φυσικού τους περιβάλλοντος.
Επιπλέον, σε μια εποχή, που διογκώνεται επικίνδυνα το φαινόμενο της σχολικής παραβατικότητας, της βίας και της επιθετικότητας, καθίσταται αναγκαία και απαραίτητη η απρόσκοπτη προσφορά και διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο αποδεδειγμένα, συμβάλλει στη μείωση της βίας και της παραβατικότητας στο περιβάλλον των νέων μας.
Ωστόσο, είναι ανάγκη να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η ιδιαιτερότητα του γνωστικού αντικειμένου, του Μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς, πολύ συχνά, ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, που δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρίες, με αποτέλεσμα είτε να διδάσκεται πλημμελώς, είτε να μη διδάσκεται καθόλου.
Δεν παραλείπουμε να τονίσουμε και με αυτό το έγγραφό μας, τα μορφωτικά προβλήματα που παρουσιάζονται στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εξαιτίας της πλημμελούς ή μηδενικής διδασκαλίας του από ένα μεγάλο ποσοστό δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το παράνομο και απαράδεκτο αυτό φαινόμενο, όπως σας έχουμε περιγράψει, με αδιάσειστα στοιχεία, σε προηγούμενο έγγραφό μας, δημιουργείται από την απροθυμία ή αμέλεια ενός μεγάλου αριθμού δασκάλων του Δημοτικού Σχολείου, οι οποίοι, αν και γνωρίζουν, άριστα, τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες, που προκαλεί στη μόρφωση η έλλειψη προηγούμενων γνώσεων, σε οποιοδήποτε μάθημα, παραβαίνουν το καθήκον τους και δεν εφαρμόζουν το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου, που περιλαμβάνει και τα Θρησκευτικά.
Όσο και αν δεν θέλουν να συμμεριστούν την αλήθεια, κάποιοι από τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας των Δασκάλων, ως προς την αυθαίρετη υποτίμηση που κάνουν κάποια από τα μέλη της στο μάθημα, με την επιλογή τους να παραλείπουν τη διδασκαλία του, εμείς επιμένουμε να προβάλουμε αντικειμενικά τα γεγονότα. Εκτός από τις έρευνες και τα ερωτηματολόγια, που έχουμε ως Ένωση, στη διάθεσή μας, έχουμε τα χιλιάδες παιδιά που έρχονται από το Δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου, τα οποία αποκαλύπτουν ότι η αιτία της έλλειψης των προηγούμενων γνώσεων και βιωμάτων που έχουν στο Μάθημα των Θρησκευτικών είναι η ανύπαρκτη ή πλημμελής διδασκαλία του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό ζητούμε από το Υπουργείο την, κατά περίπτωση, ανάθεση διδασκαλίας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε Θεολόγους, έτσι ώστε να μην στερούνται οι μαθητές/τριες τις προβλεπόμενες από το Πρόγραμμα Σπουδών θεολογικές γνώσεις στα Δημοτικά Σχολεία.
Ευελπιστούμε πως η παρούσα επιστολή θα συμβάλει στη διερεύνηση της κατάστασης και στην εύρεση άμεσης και κατάλληλης λύσεως για την κάλυψη όλων των κενών διδασκαλίας του μαθήματος στις επόμενες φάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Καθηγητών.
Προς τούτο, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συνεργασία.
Με εκτίμηση,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ηρακλής Ρεράκης Σταύρος Αβαγιάννης
Καθηγητής ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.