24/10/2019 24/10/2019 Τον προβληματισμό (και τις αντιθέσεις τους) για το που θα οδηγηθεί το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία μετά την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές και αντίθετες με την ευρωπαϊκή σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τις αποφάσεις του τέως υπουργού  Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου “ κατέθεσαν” συμμετέχοντες σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης....
24 Οκτωβρίου, 2019 - 15:16
Τελευταία ενημέρωση: 24/10/2019 - 15:03

Μια «πανεπιστημιακή συζήτηση» για το μάθημα των Θρησκευτικών

Διαδώστε:
Μια «πανεπιστημιακή συζήτηση» για το μάθημα των Θρησκευτικών

Τον προβληματισμό (και τις αντιθέσεις τους) για το που θα οδηγηθεί το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία μετά την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές και αντίθετες με την ευρωπαϊκή σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τις αποφάσεις του τέως υπουργού  Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου “ κατέθεσαν” συμμετέχοντες σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Νομικής του ΑΠΘ κ Ιφιγένεια Καμτσίδου χαρακτήρισε τις πρόσφατες αποφάσεις  “ως συνέχεια της απόφασης 660 του 2018” με την οποία ακυρώθηκε άλλη υπουργική απόφαση ανάλογου περιεχομένου που είχε εκδοθεί από τον τότε υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη.

“Μ αυτές τις αποφάσεις ανοίγει μια σειρά πολιτειακών, εκπαιδευτικών , συνταγματικών κι ευρύτερα νομικών ζητημάτων τα οποία μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο πολλών συζητήσεων” ανέφερε η κ Καμτσίδου .

“ Θεωρώ ότι το μάθημα κινδυνεύει πραγματικά… Αναφέρομαι στα Θρησκευτικά ως ένα μάθημα ανοιχτό που έχει χαρακτηριστικά πολιτισμικά και γνωσιολογικά , δηλαδή είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα της εκπαίδευσης. Δεν σχετίζεται με την κατήχηση της Εκκλησίας” είπε στην εκδήλωση ο καθηγητής του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ κ Χρυσόστομος Σταμούλης .

“Την κατήχηση -πρόσθεσε- την κάνει η Εκκλησία, είναι πολύτιμο χαρακτηριστικό της εκκλησιαστικής αυτοσυνειδησίας αλλά στην εκπαίδευση το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ένα μάθημα γνώσεων το οποίο εντάσσεται ουσιαστικά στον πυρήνα του ελληνικού πολιτισμού(…)Νομίζω πως εάν προχωρήσουμε με βάση το σύνολο των ρυθμίσεων του ΣτΕ τότε θα χαριστεί στις εκκλησιαστικές κοινότητες άρα θα γίνει μάθημα κατηχήσεως και σε κάθε τάξη πλέον θα έχουμε αρκετούς θεολόγους πράγμα που σημαίνει ότι διαιρείται η ενότητα των σχολικών τάξεων και κινδυνεύουμε με προβλήματα  φονταμενταλισμού κι ακροτήτων” .

Ο κ Κων. Τσιτσελίκης, καθηγητής του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών κι Ανατολικών Σπουδών του ΠΑΜΑΚ σχολίασε πως “ παιδαγωγικά, η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ έρχεται σε πλήρη αντίθεση και με την επιστημονική θεώρηση των πραγμάτων, αλλά και μ αυτό που έχει πει το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου ότι όλα τα μαθήματα πρέπει να είναι συμπεριληπτικά δηλ η εκπαίδευση που παρέχεται από ένα σχολείο θα πρέπει να βρίσκει τρόπο να συμπεριλαμβάνει όλους τους μαθητές “ ενώ ο θεολόγος- καθηγητής Λυκείου κ Γρ. Μαυροκωστίδης  είπε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών αν έχει θέση στο δημόσιο χώρο, στο δημόσιο σχολείο, μπορεί να υπάρχει ως μάθημα παιδείας και όχι εξειδικευμένης ομολογιακής κατεύθυνσης”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων