Ο Μητροπολίτης Βεροίας στην Μεταμορφώση του Σωτήρος Λιανοβεργίου
Την Παρασκευή 6 Αυγούστου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Μεθεόρτιο Εσπερινό και στην Παράκληση της Υπεραγίας Θεοτόκου και κήρυξε το θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού Λιανοβεργίου.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Φωτός σου ταῖς ἀκτῖσι, λάμπρυνον Παρθένε, τό ζοφερόν τῆς ἀγνοίας διώκουσα».
Στό ὄρος Θαβώρ, στό ὄρος ὅπου ὁ Χριστός θέλησε νά ἀποκαλύψει στούς προκρίτους τῶν μαθητῶν του τή λαμπρότητα καί τήν αἴγλη τῆς θείας του φύσεως καί νά τούς καταυγάσει μέ τό φῶς τῆς Θεότητός του, ὥστε νά κατανοήσουν ποιός εἶναι ὁ διδάσκαλός τους, μᾶς μετέφερε ἡ ἑορτή τῆς θείας Μεταμορφώσεως τήν ὁποία ἑορτάσαμε σήμερα καί σεῖς ἰδιαιτέρως ἐδῶ εἰς τόν ναό.
Καί μπορεῖ ὁ ἀπόστολος Πέτρος νά εἶχε ὁμολογήσει ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος, ὅταν ὁ Ἰησοῦς εἶχε ρωτήσει τούς μαθητές του «ὑμεῖς τίνα μέ λέγετε εἶναι;», ὅταν τούς εἶχε δηλαδή ρωτήσει ποιός πιστεύουν ὅτι εἶναι, ἀλλά εἶναι βέβαιο ὅτι καί ὁ ἴδιος δέν μποροῦσε νά συνειδητοποιήσει ἀπόλυτα τό νόημα τῶν λόγων του καί τή θεία φύση τοῦ Χριστοῦ.
Αὐτό, λοιπόν, πού δέν μποροῦσαν νά συλλάβουν μέ τόν πεπερασμένο ἀνθρώπινο νοῦ τους οἱ μαθητές τοῦ Κυρίου, ἀντιλαμβάνονται καλύτερα σήμερα, καθώς τούς καταυγάζει τό φῶς τῆς θείας Μεταμορφώσεως. Ἀλλά καί πάλι δέν εἶναι σέ θέση νά κατανοήσουν τά πάντα. Γι᾽ αὐτό καί θά χρειασθεῖ ἡ ἐπιφοίτηση τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ὥστε νά διαλευκανθοῦν ὅλα μέσα τους καί νά τά κατανοήσουν καί νά τά κηρύξουν σέ ὅλο τόν κόσμο.
Καί ἐάν οἱ μαθητές καί ἀπόστολοι τοῦ Χριστοῦ πού τόν εἶδαν, πού τόν ἄκουσαν, πού ἔζησαν κοντά του, δυσκολευόταν νά κατανοήσουν τή Θεότητά του καί ἀδυνατοῦσαν πολλές φορές νά ἀντιληφθοῦν τό νόημα τῶν λόγων του, αὐτό ἰσχύει πολύ περισσότερο γιά ἐμᾶς, πού δέν διαθέτουμε τήν πίστη τῶν ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι ἐγκατέλειψαν τά πάντα γιά νά ἀκολουθήσουν τόν Χριστό, πού δέν ἔχουμε ζήσει κοντά του. Ἰσχύει περισσότερο γιά μᾶς πού ὁ νοῦς μας εἶναι προσκολλημένος στίς ἐπίγειες μέριμνες καί στά προβλήματα τῆς καθημερινότητος. Ἰσχύει περισσότερο γιά μᾶς πού οἱ ἁμαρτίες, τά πάθη καί τά ἐλαττώματά μας, οἱ λογισμοί καί οἱ κοσμικές ἐπιθυμίες μας συσκοτίζουν τόν νοῦ μας καί ἀμαυρώνουν τήν ψυχή μας καί μᾶς ἐμποδίζουν νά δοῦμε καθαρά καί τόν ἑαυτό μας ἀλλά πολύ περισσότερο νά δοῦμε τόν Θεό.
Γι᾽ αὐτό ὁ ἱερός ὑμνογράφος τοῦ Μικροῦ Παρακλητικοῦ Κανόνος τῆς Παναγίας μας τήν παρακαλεῖ: «Φωτός σου ταῖς ἀκτῖσι, λάμπρυνον Παρθένε, τό ζοφερόν τῆς ἀγνοίας διώκουσα».
Μαζί του καί ἐμεῖς ἀπευθύναμε πρός τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο ἀπόψε τήν ἴδια παράκληση καί διατυπώσαμε πρός τήν ἀγάπη της τό ἴδιο αἴτημα. Τήν παρακαλέσαμε νά λαμπρύνει καί μᾶς μέ τίς ἀκτίνες τοῦ θείου φωτός της καί νά ἐκδιώξει ἀπό τήν ψυχή καί τόν νοῦ μας τό σκοτάδι τῆς ἀγνοίας.
Δέν ἀρκεῖ ὅμως νά ἀπευθύνουμε αὐτή τήν ἱκεσία πρός τήν Κυρία Θεοτόκο μόνο μέ τά χείλη μας, δέν ἀρκεῖ νά τήν ἀπευθύνουμε ἔστω καί μέ μία ἐπιφανειακή συγκίνηση. Χρειάζεται νά κατανοοῦμε τί τῆς ζητοῦμε, τί τήν παρακαλοῦμε νά μᾶς δώσει, ἀλλά καί ποιά εἶναι ἡ δική μας κατάσταση γιά τήν ὁποία ἔχουμε ἀνάγκη τό φῶς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Χρειάζεται ἀκόμη νά συνειδητοποιήσουμε, γιατί ἀπευθυνόμεθα πρός τήν Παναγία καί ποιό εἶναι τό φῶς τό ὁποῖο μπορεῖ νά μᾶς χαρίσει.
Ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος ὡς Μητέρα τοῦ Κυρίου μας ἔχει τό φῶς τοῦ Υἱοῦ της, εἶναι Μητέρα τοῦ Φωτός, ὅπως ὁμολογοῦμε ὅταν λέμε: «Τήν Θεοτόκον καί Μητέραν τοῦ φωτός ἐν ὕμνοις τιμῶντες μεγαλύνομεν». Ἔχει τό φῶς τῆς θείας χάριτος, διότι ἡ ψυχή της πληρώθηκε ἀπό αὐτό, ὅταν ἐσκήνωσε μέσα της ὁ Θεός καί καθάρισε τήν καθαρά καρδία της ἀπολύτως καί τελείως, ὥστε νά εἶναι παναμώμητος καί πανακήρατος. Καί ἀπευθυνόμεθα πρός τήν Παναγία μας καί ζητοῦμε ἀπό αὐτήν νά μᾶς δώσει τό φῶς πού ἔχουμε ἀνάγκη, γιατί ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος, ὡς στοργική μητέρα πάντων τῶν πιστῶν ἀλλά καί ὡς ἄνθρωπος, εἶναι πιό οἰκεία σέ μᾶς, καί ὅλα τά αἰτήματα πού τῆς ἀπευθύνουμε τά ἐκπληρώνει μέ πολλή ἀγάπη καί προθυμία ἡ Παναγία μας, ἐφόσον εἶναι πρός τό συμφέρον τῆς ψυχῆς μας.
Καί ἔχουμε ἀνάγκη αὐτό τό φῶς, γιατί ὅπως ἡ φυσική ζωή εἶναι ἀδύνατη χωρίς φῶς, ἔτσι καί ἡ πνευματική ζωή εἶναι ἀδύνατη. Γιατί χωρίς τό θεῖο αὐτό φῶς, τό ὁποῖο ζητοῦμε ἀπό τήν Παναγία μας, δέν μποροῦμε νά προχωρήσουμε στήν ἐν Χριστῷ ζωή, γιατί δέν μποροῦμε νά κατανοήσουμε τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, δέν μποροῦμε νά διακρίνουμε τίς παγίδες τοῦ πονηροῦ, δέν μποροῦμε νά ἀντιληφθοῦμε τίς πτώσεις μας, γιά νά διορθωθοῦμε.
Γι᾽ αὐτό ἄς παρακαλοῦμε καί ἄς ἱκετεύουμε ὄχι μόνο τήν περίοδο αὐτή τοῦ Δεκαπενταυγούστου ἀλλά πάντοτε τήν Παναγία μας, τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο, νά μᾶς χαρίζει τό φῶς της καί νά ἐκδιώκει μέ αὐτό τό σκοτάδι τῆς ἀγνοίας καί τῆς ἁμαρτίας καί νά μᾶς ὁδηγεῖ πρός τόν Υἱό της, τόν σωτήρα καί λυτρωτή μας. Ἰδιαιτέρως τήν περίοδο αὐτή τοῦ Δεκαπενταυγούστου, πού ὅλοι ἀπευθυνόμεθα πρός τήν Παναγία μας, γιατί ἐπιθυμοῦμε μέσω τῆς Παρακλήσεως, καί τῆς Μικρῆς καί τῆς Μεγάλης νά πλησιάσουμε πρός τήν Παναγία μας καί νά καταθέσουμε τά αἰτήματά μας, νομίζω, πώς ὅλοι μας πρέπει ἰδιαιτέρως νά τήν παρακαλέσουμε καί γιά τόν κορωνοϊό, γιά τό πρόβλημα αὐτό τῆς ὑγείας, ἀλλά καί γιά τίς πυρκαϊές πού κατακαίουν τήν πατρίδα μας, καί ὄχι μόνο τήν πατρίδα μας ἀλλά καί ὅλο τόν κόσμο, ἄν δοῦμε γύρω μας πόσες χῶρες κατακαίονται, καί εἶναι ἕνας ἀκόμη πειρασμός αὐτός. Γι᾽ αὐτό ἄς παρακαλέσουμε Ἐκείνη πού εἶναι σκέπη τοῦ κόσμου, νά σκέπει, νά διαφυλάττει καί νά σώσει τόν κόσμο καί ἀπό τούς δύο αὐτούς πειρασμούς.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.