03/09/2022 03/09/2022 Το μήνυμά του για την Κυριακή ΙΒ Ματθαίου εξέδωσε ο Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελέημων, ο οποίος μεταξύ άλλων μίλησε για την φιλαργυρία η οποία αποτελεί την πηγή όλων των κακών. “Ο Χριστός μας καλεί να τον ακολουθήσουμε αποδεσμευόμενοι από ό,τι μας συν­δέει με τη γη. Διότι ό,τι μας συνδέει με τη γη, μας απομακρύνει από...
03 Σεπτεμβρίου, 2022 - 18:06
Τελευταία ενημέρωση: 03/09/2022 - 18:03

Μητροπολίτης Βεροίας: Η φιλαργυρία ρίζα όλων των κα­κών

Διαδώστε:
Μητροπολίτης Βεροίας: Η φιλαργυρία ρίζα όλων των κα­κών

Το μήνυμά του για την Κυριακή ΙΒ Ματθαίου εξέδωσε ο Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελέημων, ο οποίος μεταξύ άλλων μίλησε για την φιλαργυρία η οποία αποτελεί την πηγή όλων των κακών. “Ο Χριστός μας καλεί να τον ακολουθήσουμε αποδεσμευόμενοι από ό,τι μας συν­δέει με τη γη. Διότι ό,τι μας συνδέει με τη γη, μας απομακρύνει από Εκεί­νον, μας εμποδίζει να τον ακολουθήσουμε. Για άλλους μπορεί να είναι ο πλούτος, για άλλους άλ­λα υλικά πράγματα, για άλλους ο ίδι­ος ο εαυτός τους”, υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος.

Παρακάτω το μήνυμα του Σεβασμιωτάτου:

: «Διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθόν ποι­ή­σω ἵνα ἔχω ζωήν αἰώνιον;» (Ματθ. 19.16)

Έναν άνθρωπο μας παρουσιάζει το σημερινό ευαγγελικό ανάγνω­σμα, που πλησιάζει τον Χριστό και του απευ­θύνει μια ευ­λαβή κατά τα φαινόμενα ερώτη­ση: «Δι­δα­σκαλε αγαθέ, τι αγαθόν ποιήσω ίνα έχω ζωήν αιώνιον;». Τι να κάνω, δηλαδή, προκειμένου να κερ­δίσω την ουρά­νια ζωή;

Ο Χριστός δεν φαίνεται να εντυπω­σιάζεται από αυτήν την εξω­­τερική του ευσέβεια, γιατί στην ερώτησή του ήδη έχει διακρίνει, ότι δεν τον πλη­σιάζει ως Θεάνθρωπο αλλά ως έναν απλό διδάσκαλο του Μωσαικού νόμου. Γι’ αυτό και αντί να του απαντήσει τον ρωτά: «γιατί με ονο­μάζεις αγα­θο; κα­νένας άνθρωπος δεν είναι αγα­θος παρά μόνον ο Θεός». Αν, δηλαδή, δεν με αναγνω­ρι­ζεις ως Θεό, μη μου αποδίδεις έναν χαρα­κτη­ρισμό που ανήκει στον Θεό, ο οποίος είναι ο μόνος και πραγμα­τι­κα αγαθός, αφού σ’ αυτόν συγκεντρώνονται σε απόλυτο βαθμό όλες οι αρετές.

Ο Χριστός θέλει να δεί­ξει με το ερώτημά του στον άνθρωπο ότι πρέπει να είναι ταπεινός και να μην αρέ­σκε­ται στους επαίνους και τις κο­λακεί­ες των άλλων. Και αυτή είναι η πρώτη συμβουλή που έμμεσα προσφέρει στον συνομιλητή του, προ­κει­­μένου να κερδίσει την ουράνια ζωή.

­Και συνεχίζει ο Χριστός την απάν­τησή του. Γνωρί­ζεις, του λέει, ως Ιουδαίος, τις εντολές που έδω­σε ο Θεός στον Μωυσή: να μην φο­νεύσεις, να μην μοι­χεύσεις, να μην ψευδομαρτυρήσεις, να τιμάς τον πα­­­τέρα σου και την μητέρα σου. Απλά και καθημερινά πράγματα ζητά ο Χριστός από τον άνθρωπο της ευαγγελικής περι­κοπής. Δεν του ζητά τίποτε δύσκολο. Με φιλάνθρωπο τρόπο επιμέ­νει πρώτα στα ευκολότερα, γιατί γνω­ρίζει ότι ο άνθρωπος είναι ασθενής και δεν αντέχει μεγάλα βα­ρη. Εντολές είναι και αυτές του Θεού και θα του εξασφάλιζαν την αιώνια ζωή που ποθούσε.

Εκείνος όμως τον βε­βαιώνει πως όλα αυτά τα έχει τη­ρήσει από τη νεανική του ηλικία και γι’ αυτό επιθυμεί τώρα κάποια δυσκολότερα καθήκοντα και κα­ποιες βαρύτερες εντολές να τηρή­σει.

Κι ο Ιησούς, αφού άκουσε ότι τήρησε τον μωσαικό νόμο και επι­διώ­κει κάτι υψηλότερο, του υπο­δει­κνύει τη μία εντολή που του απο­με­νει να εκπληρώσει: «ύπαγε πώλη­σον σου τα υπάρχοντα και δος πτω­χοίς και δεύρο ακολούθει μοι».

Αν έχεις, του λέει, τηρήσει τον νο­­μο της Παλαιάς Διαθήκης, μένει τώρα να τηρήσεις και τις δικές μου εντολές, να βαδίσεις τον δικό μου δρόμο. Για να τον βαδίσεις όμως εύκολα και απρό­σκοπτα, πρέπει να απαλλαγείς από το βαρύ φορ­τίο του πλούτου, να μοιράσεις τα υπάρχοντά σου στους φτω­χούς και ανάλαφρος να ακολουθήσεις τον νέο δρόμο που σου υποδεικνύω. Διό­τι, πως είναι δυνατόν να ακο­λουθείς Aυτόν που κατέβηκε από τον ουρανό, για να ανεβάσει τον άνθρωπο στον ουρανό, αν σε κρατά δεμένο στη γη το βάρος του πλού­του;

Απέναντι στις πολλές εντολές του μωσαικού νόμου ο Χριστός βάζει μόνο μία, την απόρριψη της φιλαρ­γυρίας. Την εξήγηση μας την δίνει ο απόστολος Παύλος που ονο­μάζει τη φιλαργυρία ρίζα όλων των κα­κών. Κατά συνέ­πεια, αν κόψουμε τη ρίζα των κακών, μπορούμε να αποκτήσου­με όλες τις αρετές. Γι’ αυτό και ο Χριστός προτείνει «πώλησον τα υπάρχοντα σου και διάδος πτω­χοίς και έξεις θησαυρόν εν ουρα­νω».

Ας προσέξουμε, αδελφοί μου, ποια είναι η ανταπόδοση του Θεού στη θυσία του ανθρώ­που. Μοιρά­ζεις γήινα αγαθά και κερδίζεις ουράνια. Σκορπίζεις μικρά πράγματα, που σύντομα εξαφανίζονται και χάνο­νται, και παίρνεις έναν ακένωτο και αιώνιο θησαυρό. Αδια­φο­ρείς για φθαρτά αγαθά και απολαμβάνεις τα άφθαρτα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά γίνεσαι και ακόλου­θος του Χριστού. Γιατί τι σημαίνει «δεύρο ακο­λούθει μοι»; Σημαί­νει ότι θα είσαι πάντοτε κοντά στον Χριστό, θα βρίσκεσαι εκεί που βρίσκεται, θα κα­­τοικείς εκεί που κατοικεί.

Η πρόσκληση απευθύνεται και σε μας, αδελφοί μου. Ο Χριστός μας καλεί να τον ακολουθήσουμε αποδεσμευόμενοι από ο,τι μας συν­δέει με τη γη. Διότι ο,τι μας συνδέει με τη γη, μας απομακρύνει από Εκεί­νον, μας εμποδίζει να τον ακολουθήσουμε. Για άλλους μπορεί να είναι ο πλούτος, για άλλους αλ­λα υλικά πράγματα, για άλλους ο ίδι­ος ο εαυτός τους.

Ας εξετάσουμε, αδελφοί μου, τον εαυτό μας και ας βρούμε αυτό στο οποίο υστερούμε. Ας θυσιάσουμε, λοιπόν, τον όποιο πρόσκαιρο θησαυρό μας, προκειμένου να απολαύ­σουμε τους θησαυρούς του ουρανού αιωνίως. Αμήν.

Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων