-Πόσο έτοιμοι και ώριμοι είναι οι γονείς σήμερα έναντι των παιδιών;
-Μήπως λόγω της μεγάλης ηλικίας, που ένα ζευγάρι μετά την ολοκλήρωση των σπουδών και της επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά και των πολλαπλών προσπαθειών να αποκτηθεί ένα ή και δύο παιδιά, όταν αυτό επιτυγχάνεται, εκείνοι είναι ήδη κουρασμένοι να το/τα μεγαλώσουν;
-Μήπως μέσα από τα παιδιά βλέπουμε ως γονείς τα δικά μας ανεκπλήρωτα όνειρα με αποτέλεσμα να χάνονται τα «θέλω» των παιδιών;
-Μήπως οι σημερινοί γονείς δεν αφουγκράζονται τα παιδιά τους, αλλά έχουν καταντήσει «γονείς-ΤΑΞΙ» ώστε αυτά, να προλάβουν τους χρόνους άσκησης των δεξιοτήτων και των φροντιστηρίων;
-Πρέπει το παιδί-έφηβος να αναλαμβάνει τις ευθύνες του; Και οι γονείς πρέπει να το διαπαιδαγωγούν προς αυτή την κατεύθυνση;
-Βοηθούν οι γονείς σήμερα, να παιδιά να διαχειριστούν τις αποτυχίες εξ ίσου με την επιτυχία, ώστε στο μέλλον ως ενήλικες, τα παιδιά, να γνωρίζουν πως θα διαχειριστούν αντίστοιχες καταστάσεις.
-Έχουν ανατραπεί οι εργασιακές σχέσεις και τα εργασιακά μοντέλα, που έχουν υπόψη τους, οι γονείς; Τίποτα δεν είναι ίδιο με το χθες.
-Οι απόφοιτοι του Λυκείου, πρέπει να γνωρίζουν τις δεξιότητες και τα χαρίσματα τους και να προσαρμόζονται με τις ανάγκης της αγοράς;
Ήταν προβληματισμοί, που τέθηκαν και απαντήθηκαν από τις ομιλήτριες το απόγευμα της Κυριακής 7 Απριλίου 2024 στην αίθουσα του ΚΑΠΗ των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας, στην εκδήλωση, που συνδιοργάνωσαν το ΚΕ.Σ.Ο. με το Γενικό Λύκειο Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας με αρωγούς τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ, με θέμα: «Σχέσεις Γονέων, Μαθητών ο ρόλος του Σχολείου». Η έναρξη αυτής, έγινε από τη Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Αγίων Θεοδώρων κα Μάγδα Γκιώνη και ακολούθησαν χαιρετισμοί και ομιλίες.
Ο ρόλος του ΚΕ.Σ.Ο. και τα εφόδια του
Το Κέντρο Στήριξης Οικογένειας (ΚΕ.Σ.Ο.) – Εκκλησιαστικό Ίδρυμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Ι.Α.Α.) εκτός από τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, που εφαρμόζει ως δράση, εδώ και χρόνια στα σχολεία της Αττικής, αναγνωρίστηκε πλέον από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με αποτέλεσμα το Υπουργείο Παιδείας, να εκδώσει σχετική εγκύκλιο προς όλες τις εκπαιδευτικές Περιφέρειες, τα Σχολεία της Ομογένειας, τα Εκκλησιαστικά Λύκεια και την Σιβιτανίδειο Σχολή.
Παράλληλα με την επιμόρφωση των μαθητών, το ΚΕ.Σ.Ο. έχει ενεργοποιήσει, τη διάταξη από το αρχικό καταστατικό του 1999 «περί Σχολών Γονέων» για επιμόρφωση αυτών, σε σχέση με τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν σήμερα οι έφηβοι και γενικότερα η Οικογένεια.
Αφορμή για την εσπερίδα της 7ης Απριλίου έδωσε η επίσκεψη του ΚΕ.Σ.Ο. στο Γενικό Λύκειο Αγίων Θεοδώρων στις 29 Φεβρουα για το μάθημα Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Στην εκδήλωση τοποθετήθηκαν:
- η κα Αντιγόνη Ωραιοπούλου, βιολόγος, ψυχοθεραπεύτρια και Αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Εθελοντισμού, ανέπτυξε το θέμα: «Τι σημαίνει να είσαι γονιός σήμερα; Ποιά θέματα αντιμετωπίζουν οι γονείς και πως μπορούν να διορθωθούν». Η ομιλήτρια, ανέπτυξε ότι η γονεϊκότητα σήμερα, διαφέρει από όσα ξέραμε μέχρι τώρα. Και εξήγησε ότι οι σημερινές συνθήκες ζωής, η δυνατότητα γνώσης, καθώς και η διαφορετική καθημερινότητα έχουν διαμορφώσει μία διαφορετική σχέση του γονέα με το τι προσδοκά από τη γονεϊκότητα, το παιδί του και τον ίδιο τον εαυτό του και θέτουν τα όρια για το πως μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε αυτόν το ρόλο. Οι σημερινοί γονείς αντιμετωπίζουν δεσμεύσεις, συχνά μοναξιά μέσα στο ρόλο του γονέα, αντιφατικές πληροφορίες, έλλειψη χρόνου, ενώ μπορεί να παραμελούν το πλαίσιο που βάζουν οι αρχές, οι αξίες και το ήθος. Τα επίπεδα αντιμετώπισης είναι πολλά: χρειάζεται κατ’ αρχάς αυτογνωσία, αυτοαξιολόγηση (αλλά όχι αυτοκριτική), ανατροφοδότηση των πράξεων, των δράσεων και των αντιδράσεων αλλά κυρίως ουσιαστική επικοινωνία με τα παιδιά, το σχολείο, οριοθέτηση και αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων.
- Η καθηγήτρια του Γενικού Λυκείου Αγ. Θεοδώρων κα Βάσω Παναγοπούλου ανέπτυξε το θέμα: «Σχολείο -Οικογένεια οικοδόμηση και ενδυνάμωση Σχέσεων», Τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ γονέων και σχολείου έχει αμβλυνθεί και αρκετές φορές φτάνει στα όρια της αδιαφορίας. Αυτή είναι μια εσφαλμένη εικόνα, που πρέπει να ανατραπεί.
- Η συνεργάτης του ΚΕ.Σ.Ο κα Ειρήνη Ανδριώτη πιστοποιημένη καθηγήτρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού, απόφοιτη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προβλημάτισε με θέμα: «Μα τι θα γίνει όταν μεγαλώσει; Αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη των επαγγελματικών επιλογών των εφήβων» και έκανε τη διαφορά. Αποτύπωσε τις απαιτήσεις του εργασιακού μοντέλου και τις αλλαγές που αυτό υφίσταται διαχρονικά και «ταξίδεψε» το ακροατήριο μέσα από τις 4 βιομηχανικές επαναστάσεις σταθμεύοντας στην 5η, για να αναγνωρίσουμε τους παράγοντες που διαμορφώνουν την επαγγελματική ταυτότητα των Νέων μας, της Generation Z. Αναφέρθηκε στην επιρροή κι αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, την ανάγκη για αυτογνωσία και πληροφόρηση, πριν γίνουν οι όποιες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιλογές και τέλος για την συμβολή των Γονέων σε αυτή την πορεία, που είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στα παιδιά τους. Μόνο έτσι θα τα προετοιμάσουν για κάθε επιλογή και σταυροδρόμι, που θα βρεθούν στο μέλλον.
Την εκδήλωση, χαιρέτισαν η κα Θεώνη Μαυροματίδου Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας & Αγίων Θεοδώρων και ο κ. Νίκος Δενδρινός Δημοσιογράφος-Ειδικός συνεργάτης του περιοδικού «Εικόνα» της Κορινθίας.
Τον συντονισμό της εκδήλωσης, έκανε η Διευθύντρια του Κέντρου Στήριξης Οικογένειας(ΚΕΣΟ) κα Μαίρη Πίνη. Η εκδήλωση, ήταν γόνιμη για γονείς και εκπαιδευτικούς ώστε να θέσουν τη γονεϊκότητα μέσα σε μία διαφορετική βάση.