Μετά το πέρας της σημερινής Συνεδρίας και κατόπιν της από 11ης Οκτωβρίου 2022 Αποφάσεως της Δ.Ι.Σ., ύστερα από πρόταση του Σεβ. Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος τίμησε τον κ. Νικόλαο Δ. Τριανταφυλλόπουλο, Φιλόλογο εκπαιδευτικό, Επίτιμο Διδάκτορα της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, πολυγραφότατο συγγραφέα, σπουδαίο μελετητή και κριτικό επιμελητή των εκδόσεων του έργου του «αγίου των Ελληνικών Γραμμάτων» Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, με τον Χρυσούν Σταυρό του παρασήμου Αποστόλου Παύλου.
Ο Μακαριώτατος στην προσφώνησή του, αφού ευχαρίστησε και συνεχάρη τον κ. Τριανταφυλλόπουλο για την υπέροχη έκδοση του παπαδιαμαντικού έργου, τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής: «Η Εκκλησία σάς τιμά σήμερα όλως ιδιαιτέρως για την πολυετή και λίαν επιτυχή ενασχόλησή σας με το έργο του κορυφαίου των ελληνικών μας Γραμμάτων Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη. Θα τολμούσα να πω ότι το όνομά σας, η σπουδή και η ανυπέρβλητη επιστημονική – κριτική σας εργασία έχουν συνδεθεί αρρήκτως με τον μεγάλο μας λογοτέχνη, καθότι φέρατε εις πέρας ένα φιλολογικό άθλο, δηλαδή την γνωστή εξαιρετική πεντάτομη κριτική έκδοση των Απάντων του Παπαδιαμάντη. Επιπροσθέτως, έχετε προβεί στην έκδοση της Αλληλογραφίας του, καθώς και στον εντοπισμό και την έκδοση των παπαδιαμαντικών Μεταφράσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, πολύ εύστοχα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, κατά την τελετή αναγορεύσεώς σας σε Επίτιμο Διδάκτορα, σάς απέδωσε τον χαρακτηρισμό “του Πατριάρχη των Παπαδιαμαντικών Σπουδών”, τον οποίο και εμείς αναφανδόν επικροτούμε, ως δίκαιη αναγνώριση και καταξίωση της προσφοράς σας».
Στην αντιφώνησή του ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, αφού ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο, τα σεβαστά Μέλη της Δ.Ι.Σ. και τον Σεβ. Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσόστομο για την εξαιρετική αυτή διάκριση στο πρόσωπό του, τόνισε ότι, όπως κατά την διδασκαλία της Εκκλησίας, η τιμή προς τις εικόνες «επί το πρωτότυπον διαβαίνει», έτσι και σήμερα η τιμή προς το πρόσωπό του μεταβαίνει στον εκ Σκιάθου Μέγα Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ο οποίος κατ’ουσίαν σήμερα παρασημοφορείται.
Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης