Την εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου π. Χρήστου Τριανταφύλλου τέλεσε σήμερα το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.
Ο Αρχιεπίσκοπος τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στο Ιερό Ησυχαστήριο Μεταμορφώσεως του Σωτήρος – Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι Αττικής και συλλειτούργησαν ο Μητροπολίτης Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσόστομος και ο Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος, ενώ παρέστη συμπροσευχόμενος ο Επίσκοπος Σταυροπηγίου κ. Αλέξιος.
Ο Αρχιεπίσκοπος κατά την χειροτονία του Διακόνου π. Χρήστου Τριανταφύλλου σε Πρεσβύτερο, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «η σημερινή σύναξη είναι διαφορετική από τις συνηθισμένες, διότι, πέρα από τον πανηγυρικό χαρακτήρα λόγω της μνήμης του αγίου Πορφυρίου σε λίγο θα τελέσουμε και το Μυστήριο της Ιερωσύνης. Δι᾽ αυτού, ο διάκονος π. Χρήστος θα ενταχθεί στην τάξη των ιερέων» και τόνισε ότι «η ιερωσύνη συνδέεται πάντοτε με μια αποστολή. Κάθε αποστολής, όμως, προηγείται μια κλήση. Αυτή η κλήση, όπως φαίνεται και στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη, ποτέ δεν έχει ατομικό χαρακτήρα. Ο σκοπός της κλήσης του Θεού δεν είναι αποκλειστικά η ατομική σωτηρία εκείνου που καλείται. Όλες οι κλήσεις σχετίζονται πάντα με τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Ο Θεός, δι᾽ ενός ανθρώπου, απευθύνεται σ᾽ ένα λαό και δι᾽ ενός λαού σε όλη την ανθρωπότητα. Οι περιγραφές των κλήσεων στην Παλαιά Διαθήκη είναι μεγαλειώδεις, ακριβώς επειδή η στόχευση αφορά όλη την ανθρωπότητα».
Κατόπιν, ο Αρχιεπίσκοπος ανέπτυξε τα ουσιώδη χαρακτηριστικά της κάθε κλήσης με βάση την Αγία Γραφή και υπογράμμισε ότι «το κυριότερο χαρακτηριστικό της κλήσεως, σύμφωνα με την διδασκαλία της εκκλησίας μας, είναι ο προσανατολισμός στα Έσχατα. Δηλαδή, το να αντλούμε ταυτότητα όχι από αυτά που μπορεί να μας βεβαιώσει η λογική. Αλλά από αυτά που δεν μπορούμε ούτε να δούμε ούτε να αποδείξουμε. Σ᾽ αυτήν τη σωτήρια πορεία κλήθηκε όλη η δημιουργία και η ανθρωπότητα, όπως περιγράφεται στον διάλογο μεταξύ Θεού και Αδάμ στον Κήπο της Εδέμ. Όμως με το προπατορικό αμάρτημα, η πορεία της δημιουργίας και της ανθρωπότητας παρεξέκλινε και στράφηκε στον εαυτό της. Τα συμπτώματα αυτής της στροφής, δηλαδή της φιλαυτίας, ταλαιπωρούν και καταδυναστεύουν το ανθρώπινο γένος έκτοτε, με διαρκώς αυξανόμενη ένταση και έκταση. Κάποτε με το σπαθί του μπορούσε κανείς να σκοτώσει έναν άνθρωπο μόνο. Τώρα όμως με μια πυρηνική βόμβα μπορεί να εξαφανίσει ολόκληρες πολιτείες. Μετά την πτώση, το αποκορύφωμα σ᾽ αυτή τη σειρά των κλήσεων είναι η Αποστολή του Δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος στον κόσμο. Βέβαια, αυτή η κλήση δεν είναι απόλυτα σαν τις άλλες. Όμως ο τρόπος που λειτούργησε ο Χριστός σ᾽ αυτήν την Αποστολή, με την ᾽Ενανθρώπησή Του, ενσαρκώνει το πως πρέπει να λειτουργεί κάθε άνθρωπος. Και ιδιαίτερα όσοι προσκαλούνται να διακονήσουν τους συνανθρώπους μας, μέσα από την ιερωσύνη».
Στην συνέχεια ο Αρχιεπίσκοπος απευθυνόμενος προς τον π. Χρήστο τόνισε: «Σήμερα, με το να είσαι εδώ, σημαίνει ότι αποδέχεσαι την ειδική κλήση του Κυρίου. Πρέπει να θυμάσαι ότι δεν σε καλεί ατομικά ο Χριστός. Σε καλεί να αναλάβεις μια αποστολή που αφορά τους συνανθρώπους σου. Γι᾽ αυτό η αποστολή αυτή ενέχει το στοιχείο της διακονίας όπως ο Χριστός μας την παρέδωσε: ουκ γαρ ήλθον διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι. Σε αυτό το θεολογικό πλαίσιο και μάλιστα εντός της θείας λειτουργίας αντιλαμβάνεσαι ότι κάθε αναφορά στα βιολογικά μας προσόντα και αρετές είναι περιττά. Αφου δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να μην λάβαμε άνωθεν. Γιατί όπως σημειώνεται στο κατά Λουκά (17,10) και αν όλα τα διαταχθέτα κάναμε πράξη εντούτοις να θεωρούμε τον εαυτό μας αχρείο δούλο που δεν έπραξε όσα ώφειλε να πράξει».
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Μακαριώτατος υπογράμμισε: «Καλείσαι να προβάλλεις και να λιτανεύεις τον Χριστό ως τον μοναδικό Σωτήρα. Καλείσαι να υπενθυμίζεις στους ανθρώπους ότι μόνο μέσα από τη σχέση με τον Χριστό, διά της Εκκλησίας, έχει νόημα η ζωή μας και η ύπαρξή μας οντολογική βάση και προοπτική. Η πολύχρονη εμπειρία μου μου λέει ότι αυτό τελικά έχει περισσότερο ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος».
Πριν το τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Μητροπολίτης Χαλκίδος προχείρισε τον π. Χρήστο σε Σταυροφόρο Οικονόμο.
Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης