Με μηνύματα ενότητας η τέταρτη ημέρα των τακτικών εργασιών της Ιεραρχίας – Το Α και το Ω της Εκκλησίας είναι η υπακοή στο Συνοδικό Πολίτευμα
Η υπακοή στο Συνοδικό Πολίτευμα είναι το Α και το Ω της Εκκλησίας επεσήμανε στην εισήγησή του ο Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος – Σε ομόφωνες αποφάσεις κατέληξε η Ιεραρχία – Αύριο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες με τις εκλογές για την πλήρωση των κενών θέσεων των Ιερών Μητροπόλεων Λαγκαδά, Καστορίας, Κιλκισίου, Περιστερίου και Θήρας.
ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΕΝΤΡΟ – Ρεπορτάζ: Δημήτρης Στρουμπάκος
Με μηνύματα ενότητας ολοκληρώθηκε σήμερα η τέταρτη ημέρα των τακτικών εργασιών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην αίθουσα του Διορθοδόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης.
Παρακολουθήστε το σχετικό ανακοινωθέν που ανέγνωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος αναφορικά με τις εργασίες της 4ης ημέρας της Ιεραρχίας:
Κάμερα: Μανώλης Δημελλάς
Μοντάζ: Μαριάνθη Ματζίρη
Επιμέλεια βίντεο: Πέπη Οικονoμάκη
Επιμέλεια θέματος: Νικόλαος Ζαΐμης
Η συνεδρία ξεκίνησε με διάλογο περί των χθεσινών Εισηγήσεων, κατά τον οποίο έλαβαν τον λόγο πολλοί Αρχιερείς. Την συζήτηση έκλεισε ο Μακαριώτατος Πρόεδρος, προβαίνοντας με πατρική αγάπη σε τρεις διαπιστώσεις και επισημάνσεις:
1) Ότι η αρετή της διακρίσεως είναι η ανώτερη όλων των αρετών και ότι ιδιαιτέρως σήμερα πρέπει να χαρακτηρίζει τις αποφάσεις κάι τις πρωτοβουλίες των ανθρώπων της Εκκλησίας,
2) Ο τρόπος που καλείται να λειτουργήσει η Εκκλησία και οι ποιμένες της στην σημερινή εποχή είναι αυτός της σχοινοβασίας και
3) Έφερε ως παράδειγμα αποδοχής της πολιτικής εξουσίας αυτό του νυκτερινού μαθητού του Χριστού, Αγίου Νικοδήμου, ο οποίος αποδεχόμενος την δικαιοδοσία του εκπροσώπου αυτής, Ποντίου Πιλάτου, επί του Σώματος του Χριστού, ζήτησε από αυτόν την άδεια να λάβει αυτό και να το κηδεύσει.
Ακολούθως, ανέγνωσε την Εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος, με θέμα: «Η αξία, η σημασία και η υπακοή εις το Συνοδικόν Πολίτευμα της Εκκλησίας».
Ο Σεβασμιώτατος Εισηγητής, στα τέσσερα μέρη της εμπεριστατωμένης Εισηγήσεώς του, χρησιμοποιώντας πολλά αγιογραφικά και πατερικά χωρία, απάντησε στα εξής καίρια ερωτήματα: α) τι είναι Συνοδικό Πολίτευμα, Ιερό Συνοδικό Πολίτευμα και της Εκκλησίας Πολίτευμα; β) σε τι συνίσταται η αξία του Συνοδικού Πολιτεύματος; γ) ποιο είναι το περιεχόμενο της σημασίας του Συνοδικού Πολιτεύματος; και δ) ποια είναι η έννοια και το περιεχόμενο της υπακοής στο Συνοδικό Πολίτευμα;
Το τελευταίο θέμα περί της υπακοής στο Συνοδικό Πολίτευμα, ο Σεβασμιώτατος Μάνης χαρακτήρισε ως το δυσκολότερο σημείο της όλης εισηγήσεώς του τονίζοντας ότι «η υπακοή στο Συνοδικόν Πολίτευμα είναι το Α και το Ω μιάς αυθεντικής εκκλησιαστικής ζωής, ακριβώς διότι όλα απορρέουν από την Εκκλησία». Γι’ αυτό «απώτερος σκοπός της υπακοής αυτής, είναι η ενότητα της Εκκλησίας και η ενότητα κρύπτει θεολογικό περιεχόμενο, καθ’ ότι αποτελεί αξίωμα, τουτέστιν αρχήν πίστεως».
Κλείνοντας την Εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος έθεσε επί του θέματος υπό την κρίσιν της σεπτής Ιεραρχίας προτάσεις όπως, μεταξύ άλλων Να θεωρηθεί λήξαν το εγερθέν γνωστόν ζήτημα των δύο αδελφών Ιεραρχών και να τεθεί στο αρχείον για το μείζον όφελος και συμφέρον της Εκκλησίας.
Έγινε ευρύτατη συζήτηση μεταξύ των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, οι οποίοι διατύπωσαν ελευθέρως τις απόψεις τους και κατατέθησαν σοβαρές προτάσεις.
Μετά το διάλειμμα ακολούθησαν οι Εισηγήσεις των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών: Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου με θέμα: «Τροποποίησις των υπ’ αριθ. 1/1977 και 2/1977 Κανονισμών της Ιεράς Συνόδου “Περί εργασιών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος” (Φ.Ε.Κ. Α΄ 275/23.9.1977)» και Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κυρίλλου με θέμα: «Τροποποίησις του υπ’ αριθ. 8/1979 Κανονισμού της Ιεράς Συνόδου “Περί Ιερών Ναών και Ενοριών” (ΦΕΚ Α΄ 1/5.1.1980)».
Ακολούθησε ευρύτατος διάλογος επί των δύο αυτών Εισηγήσεων, κατά τον οποίο έλαβαν τον λόγο πολλοί Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς προβαίνοντας εν τέλει: α) στην ψήφιση των τροποποιήσεων του πρώτου με νομοτεχνικές βελτιώσεις και β) στην παραπομπή του δευτέρου στην ΔΙΣ για περαιτέρω επεξεργασία.
Εν κατακλείδι η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, μεταξύ άλλων σοβαρών ζητημάτων που συζήτησε στην τακτική Σύγκλησή της του Οκτωβρίου 2021, τα οποία άπτονται της καλής διοργάνωσης και της λειτουργίας των εκκλησιαστικών δομών, ασχολήθηκε επισταμένως και διεξοδικώς και με τα προβλήματα, τα οποία ανέκυψαν και εξακολουθούν να αναφύονται κατά την διάρκεια της νέας πανδημίας.
Κατόπιν όλων αυτών η Ιεραρχία κατέληξε ομοφώνως στα εξής:
1. Επικρότησε τις Συνοδικές Αποφάσεις των δύο Συνοδικών περιόδων των ετών 2019-2020 και 2020-2021, που αναφέρονταν με την νέα πανδημία, ως συντονιζόμενες με την παράδοση της Εκκλησίας σε παρόμοιες έκτακτες περιπτώσεις, και αποβλέπουσες στην ψυχοσωματική ωφέλεια των συνανθρώπων μας.
2. Αποδέχθηκε όλες τις εισηγήσεις των Σεβ. Μητροπολιτών, οι οποίες είχαν ετοιμασθεί για την Ιεραρχία του Οκτωβρίου 2020 και εκείνες που εκφωνήθηκαν στην παρούσα Ιεραρχία Οκτωβρίου 2021, και αποφάσισε να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ιεράς Συνόδου ή και σε οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο, για την ενημέρωση του χριστεπωνύμου πληρώματος.
3. Επαναβεβαίωσε για μια ακόμη φορά την αρραγή εκκλησιαστική ενότητα μεταξύ Ιεραρχών και Χριστεπωνύμου πληρώματος, διότι τυχόν διασπαστικές ενέργειες τραυματίζουν και πληγώνουν το ίδιο το Σώμα της Εκκλησίας. Είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα να μη διαταραχθεί η ενότητα μεταξύ Ιεράς Συνόδου και χριστεπωνύμου πληρώματος, μεταξύ πίστεως και επιστήμης, μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας. Ακριβώς για τον λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγονται ακραίες ενέργειες και εκδηλώσεις και τα θέματα να αντιμετωπίζονται με σύνεση, νηφαλιότητα και διάκριση, μέσα από το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας.
4. Διατύπωσε την πάγια θέση της ότι η ιατρική περίθαλψη των Ελλήνων Πολιτών είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας, η οποία εκφράζεται με τα αρμόδια όργανά της, και λαμβάνει τις σχετικές αποφάσεις, ενώ η Εκκλησία με την θεολογία της, την λατρεία της και την ποιμαντική της διακονία ενδιαφέρεται για την πνευματική υγεία των Χριστιανών, που έχει και σωματικές συνέπειες, στην προοπτική της συνέργειας μεταξύ Θεού και ανθρώπου.
5. Προσευχήθηκε και προσεύχεται για την ανάπαυση των κεκοιμημένων από τις συνέπειες του κορωνοιού, εξέφρασε την συμπαράστασή της σε όσους επλήγησαν πολυειδώς και πολυτρόπως από την πανδημία, και συνεχάρη τα όργανα της Πολιτείας και το ιατρικό νοσηλευτικό προσωπικό των Νοσοκομείων, που εργάσθηκαν και εργάζονται θυσιαστικώς για την υγεία των ανθρώπων.
Ωσαύτως εξέφρασε την συμπαράστασή της στους πληγέντες από τις πρόσφατες πυρκαιές σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας.
6. Τέλος, προσεύχεται εκτενώς στον Χριστό, τον ιατρό των ψυχών και των σωμάτων, για να περιορισθούν οι ημέρες της δοκιμασίας που περνά όλη η ανθρωπότητα και η πατρίδα μας, να μετανοήσουμε και να επανέλθη η κοινωνία μας στην πλήρη κανονικότητα για το καλό όλων.
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο, Παρασκευή 8 Οκτωβρίου.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι τα Μεγάλα Μηνύματα των εκλεγησομένων νέων Μητροπολιτών θα τελεσθούν αύριο, Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, κεκλεισμένων των θυρών, λόγω των μέτρων που ισχύουν εξ αιτίας της πανδημίας του κορωνοιού, στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Αναλυτικά το ανακοινωθέν:
Συνῆλθε σήμερα, Πέμπτη 7 Ὀκτωβρίου 2021, στήν τέταρτη Τακτική Συνεδρία της ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στήν αἴθουσα τοῦ Διορθοδόξου Κέντρου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Πεντέλης.
Μετά τήν προσευχή, ἀνεγνώσθη ὁ Κατάλογος τῶν συμμετεχόντων Ἱεραρχῶν καί διαπιστώθηκε ἀπαρτία. Κατόπιν ἐπικυρώθηκαν τά Πρακτικά τῆς χθεσινῆς Συνεδρίας.
Ἐπηκολούθησε διάλογος περί τῶν χθεσινῶν Εἰσηγήσεων, κατά τόν ὁποῖο ἔλαβαν τόν λόγο πολλοί Ἀρχιερεῖς. Τήν συζήτηση ἔκλεισε ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος, προβαίνοντας μέ πατρική ἀγάπη σέ τρεῖς διαπιστώσεις καί ἐπισημάνσεις: 1) Ὅτι ἡ ἀρετή τῆς διακρίσεως εἶναι ἡ ἀνώτερη ὅλων τῶν ἀρετῶν καί ὅτι ἰδιαιτέρως σήμερα πρέπει νά χαρακτηρίζει τίς ἀποφάσεις κάι τίς πρωτοβουλίες τῶν ἀνθρώπων τῆς Ἐκκλησίας, 2) Ὁ τρόπος πού καλεῖται νά λειτουργήσει ἡ Ἐκκλησία καί οἱ ποιμένες της στήν σημερινή ἐποχή εἶναι αὐτός τῆς σχοινοβασίας καί 3) Ἔφερε ὡς παράδειγμα ἀποδοχῆς τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας αὐτό τοῦ νυκτερινοῦ μαθητοῦ τοῦ Χριστοῦ, Ἁγίου Νικοδήμου, ὁ ὁποῖος ἀποδεχόμενος τήν δικαιοδοσία τοῦ ἐκπροσώπου αὐτῆς, Ποντίου Πιλάτου, ἐπί τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, ζήτησε ἀπό αὐτόν τήν ἄδεια νά λάβει αὐτό καί νά τό κηδεύσει.
Ἀκολούθως, ἀνέγνωσε τήν Εἰσήγησή του ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος, μέ θέμα: «Ἡ ἀξία, ἡ σημασία καί ἡ ὑπακοή εἰς τό Συνοδικόν Πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας».
Ὁ Σεβασμιώτατος Εἰσηγητής, στά τέσσερα μέρη τῆς ἐμπεριστατωμένης Εἰσηγήσεώς του, χρησιμοποιώντας πολλά ἁγιογραφικά καί πατερικά χωρία, ἀπάντησε στά ἐξῆς καίρια ἐρωτήματα: α) τί εἶναι Συνοδικό Πολίτευμα, Ἱερό Συνοδικό Πολίτευμα καί τῆς Ἐκκλησίας Πολίτευμα; β) σέ τί συνίσταται ἡ ἀξία τοῦ Συνοδικοῦ Πολιτεύματος; γ) ποιό εἶναι τό περιεχόμενο τῆς σημασίας τοῦ Συνοδικοῦ Πολιτεύματος; καί δ) ποιά εἶναι ἡ ἔννοια καί τό περιεχόμενο τῆς ὑπακοῆς στό Συνοδικό Πολίτευμα;
Τό τελευταῖο θέμα περί τῆς ὑπακοῆς στό Συνοδικό Πολίτευμα, ὁ Σεβασμιώτατος Μάνης χαρακτήρισε ὡς τό δυσκολότερο σημεῖο τῆς ὅλης εἰσηγήσεώς του τονίζοντας ὅτι «ἡ ὑπακοή στό Συνοδικόν Πολίτευμα εἶναι τό Α καί τό Ω μιᾶς αὐθεντικῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, ἀκριβῶς διότι ὅλα ἀπορρέουν ἀπό τήν Ἐκκλησία». Γι’ αὐτό «ἀπώτερος σκοπός τῆς ὑπακοῆς αὐτῆς, εἶναι ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ ἑνότητα κρύπτει θεολογικό περιεχόμενο, καθ’ ὅτι ἀποτελεῖ ἀξίωμα, τουτέστιν ἀρχήν πίστεως».
Ἀπαντώντας στό ἐρώτημα, μήπως ἡ ὑπακοή ἀντιστρατεύεται τήν ἐλευθερία τοῦ λόγου, ἀνέφερε χαρακτηριστικά ὅτι «ἡ ὑπακοή στό Συνοδικό Πολίτευμα, οὐδέν ἔχει τό δουλικόν, οὐδέν τό ἐστερημένον τῆς προσωπικῆς ἐλευθερίας, ἀλλ’ ὑποτασσώμεθα μόνον γιά τόν ἀδιάρρηκτο πνευματικό δεσμό στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ὡς μεῖζον ἀγαθόν. Καί ἡ ὑποταγή αὐτή εἶναι ἐλευθερία, ὡς ἡ ταπείνωση στήν ἐκκλησιαστική ζωή δουλεύει ὡς δύναμη… ἡ Ἐκκλησία ἐπ’ οὐδενί εἶναι δυνατόν νά διασπασθεῖ ἐκ τῶν ἀνθρωπίνων ἀδυναμιῶν καί ἀντιθέσεων. Οὐδείς ἐντός τῆς Ἐκκλησίας δικαιοῦται τήν διάσπαση τῆς ἑνότητας. Καί οὐδείς λειτουργεῖ ὡς ἀνεξάρτητος καί αὐθαίρετος. Εἴμεθα κεκλημένοι σέ ἔνταξη καί ὑπακοή στά κελεύσματα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἐκφράζεται διά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου».
Κλείνοντας τήν Εἰσήγησή του ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος ἔθεσε ἐπί τοῦ θέματος ὑπό τήν κρίσιν τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας προτάσεις ὅπως:
«1ον. Νά συνταχθεῖ καί ἀποσταλεῖ, ὅπου δεῖ, Εἰδική Συνοδική Ἐγκύκλιος τῆς ΙΣΙ περί τῆς ἀξίας, ἰσχύος καί πιστῆς ὑπακοῆς στίς ἀποφάσεις τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας ὑπό πάντων, κλήρου καί λαοῦ.
2ον. Νά θεωρηθεῖ λῆξαν τό ἐγερθέν γνωστόν ζήτημα τῶν δύο ἀδελφῶν Ἱεραρχῶν καί νά τεθεῖ στό ἀρχεῖον γιά τό μεῖζον ὄφελος καί συμφέρον τῆς Ἐκκλησίας.
3ον. Νά τυγχάνουν τῆς ἁρμοδιότητος τῆς ΙΣΙ καί ὄχι τῆς ΔΙΣ καί μέ βάση τήν ὅλη κανονική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, μείζονος σημασίας θέματα.
4ον. Νά ἐξαρθεῖ καί τονισθεῖ δεόντως τό κῦρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. πρός τήν Πολιτεία καί εἰδικότερα νά καταστεῖ σαφές ὃτι ἐνέργεια ἀπορρέουσα ἐκ τῶν κρατικῶν ὀργάνων, πού ἔχει σχέση μέ ἐκκλησιαστικά θέματα, δέον ὅπως τυγχάνει προηγουμένως τῆς ἐγγράφου συνεργασίας μετά τῆς Ἱ. Συνόδου, ἄλλως νά θεωρεῖται ἄκυρος ἤ ἀκυρώσιμος στά πλαίσια τῶν διακριτῶν ρόλων Ἐκκλησίας καί Πολιτείας.
5ον. Νά τύχουν κωδικοποιήσεως οἱ ἀποφάσεις τῆς ΙΣΙ καί τῆς ΔΙΣ σχετικῶς μέ τελετουργικά καί ποιμαντικά θέματα γιά τήν ἀκρίβεια, εὐταξία καί τό ἑνιαῖον τῆς ὅλης ἐκκλησιαστικῆς διακονίας».
Μετά τό διάλειμμα ἀκολούθησαν οἱ Εἰσηγήσεις τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν: Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου μέ θέμα: «Τροποποίησις τῶν ὑπ᾿ ἀριθ. 1/1977 καί 2/1977 Κανονισμῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου “Περί ἐργασιῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας καί τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος” (Φ.Ε.Κ. Α΄ 275/23.9.1977)» καί Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ κ. Κυρίλλου μέ θέμα: «Τροποποίησις τοῦ ὑπ᾿ ἀριθ. 8/1979 Κανονισμοῦ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου “Περί Ἱερῶν Ναῶν καί Ἐνοριῶν” (ΦΕΚ Α΄ 1/5.1.1980)».
Ἐπηκολούθησε εὐρύτατος διάλογος ἐπί τῶν δύο αὐτῶν Εἰσηγήσεων, κατά τόν ὁποῖο ἔλαβαν τόν λόγο πολλοί Σεβασμιώτατοι Ἀρχιερεῖς προβαίνοντας ἐν τέλει: α) στήν ψήφιση τῶν τροποποιήσεων τῶν Κανονισμῶν 1 καί 2 μέ νομοτεχνικές βελτιώσεις καί β) στήν παραπομπή τοῦ Κανονισμοῦ 8 στήν ΔΙΣ γιά περαιτέρω ἐπεξεργασία.
Ἐν κατακλείδι ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μεταξύ ἄλλων σοβαρῶν ζητημάτων πού συζήτησε στήν τακτική Σύγκλησή της τοῦ Ὀκτωβρίου 2021, τά ὁποῖα ἅπτονται τῆς καλῆς διοργάνωσης καί τῆς λειτουργίας τῶν ἐκκλησιαστικῶν δομῶν, ἀσχολήθηκε ἐπισταμένως καί διεξοδικῶς καί μέ τά προβλήματα, τά ὁποῖα ἀνέκυψαν καί ἐξακολουθοῦν νά ἀναφύονται κατά τήν διάρκεια τῆς νέας πανδημίας.
Ἀνεγνώσθησαν τρεῖς εἰσηγήσεις ἀπό Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες, καθώς ἐπίσης ἐδόθηκαν στούς Σεβασμιωτάτους Ἀρχιερεῖς καί οἱ εἰσηγήσεις οἱ ὁποῖες ἐπρόκειτο νά ἀναγνωσθοῦν στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τοῦ παρελθόντος Ὀκτωβρίου, ἡ ὁποία λόγῳ ἀνωτέρας βίας δέν πραγματοποιήθηκε.
Ἔγινε εὐρύτατη συζήτηση μεταξύ τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν, οἱ ὁποῖοι διατύπωσαν ἐλευθέρως τίς ἀπόψεις τους καί κατατέθησαν σοβαρές προτάσεις.
Κατόπιν ὅλων αὐτῶν ἡ Ἱεραρχία κατέληξε ὁμοφώνως στά ἑξῆς:
- Ἐπικρότησε τίς Συνοδικές Ἀποφάσεις τῶν δύο Συνοδικῶν περιόδων τῶν ἐτῶν 2019-2020 καί 2020-2021, πού ἀναφέρονταν στήν νέα πανδημία, ὡς συντονιζόμενες μέ τήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας σέ παρόμοιες ἔκτακτες περιπτώσεις, καί ἀποβλέπουσες στήν ψυχοσωματική ὠφέλεια τῶν συνανθρώπων μας.
- Ἀποδέχθηκε ὅλες τίς εἰσηγήσεις τῶν Σεβ. Μητροπολιτῶν, οἱ ὁποῖες εἶχαν ἑτοιμασθεῖ γιά τήν Ἱεραρχία τοῦ Ὀκτωβρίου 2020 καί ἐκεῖνες πού ἐκφωνήθηκαν στήν παροῦσα Ἱεραρχία Ὀκτωβρίου 2021, καί ἀποφάσισε νά ἀναρτηθοῦν στήν ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἤ καί σέ ὁποιοδήποτε ἄλλο πρόσφορο μέσο, γιά τήν ἐνημέρωση τοῦ χριστεπωνύμου πληρώματος.
- Ἐπαναβεβαίωσε γιά μιά ἀκόμη φορά τήν ἀρραγῆ ἐκκλησιαστική ἑνότητα μεταξύ Ἱεραρχῶν, Ἱεροῦ Κλήρου καί Χριστεπωνύμου πληρώματος, διότι τυχόν διασπαστικές ἐνέργειες τραυματίζουν καί πληγώνουν τό ἴδιο τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι ἐπιτακτική ἀνάγκη σήμερα νά μή διαταραχθεῖ ἡ ἑνότητα μεταξύ Ἱερᾶς Συνόδου, Ἱεροῦ Κλήρου καί Χριστεπωνύμου πληρώματος, μεταξύ πίστεως καί ἐπιστήμης, μεταξύ Ἐκκλησίας καί Πολιτείας. Ἀκριβῶς γιά τόν λόγο αὐτό πρέπει νά ἀποφεύγονται ἀκραῖες ἐνέργειες καί ἐκδηλώσεις καί τά θέματα νά ἀντιμετωπίζονται μέ σύνεση, νηφαλιότητα καί διάκριση, μέσα ἀπό τό συνοδικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας.
- Διατύπωσε τήν πάγια θέση της ὅτι ἡ ἰατρική περίθαλψη τῶν Ἑλλήνων Πολιτῶν εἶναι ἁρμοδιότητα τῆς Πολιτείας, ἡ ὁποία ἐκφράζεται μέ τά ἁρμόδια ὄργανά της, καί λαμβάνει τίς σχετικές ἀποφάσεις, ἐνῶ ἡ Ἐκκλησία μέ τήν θεολογία της, τήν λατρεία της καί τήν ποιμαντική της διακονία ἐνδιαφέρεται γιά τήν πνευματική ὑγεία τῶν Χριστιανῶν, πού ἔχει καί σωματικές συνέπειες, στήν προοπτική τῆς συνέργειας μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπου.
- Προσευχήθηκε καί προσεύχεται γιά τήν ἀνάπαυση τῶν κεκοιμημένων ἀπό τίς συνέπειες τοῦ κορωνοϊοῦ, ἐξέφρασε τήν συμπαράστασή της σέ ὅσους ἐπλήγησαν πολυειδῶς καί πολυτρόπως ἀπό τήν πανδημία, καί συνεχάρη τά ὄργανα τῆς Πολιτείας καί τό ἰατρικό νοσηλευτικό προσωπικό τῶν Νοσοκομείων, πού ἐργάσθηκαν καί ἐργάζονται θυσιαστικῶς γιά τήν ὑγεία τῶν ἀνθρώπων.
Ὡσαύτως ἐξέφρασε τήν συμπαράστασή της στούς πληγέντες τόσο ἀπό τίς πρόσφατες πυρκαϊές σέ ὅλες τίς περιοχές τῆς πατρίδας μας, ὅσο και ἀπό τόν ἰσχυρό σεισμό στήν Κρήτη.
- Τέλος, προσεύχεται ἐκτενῶς στόν Χριστό, τόν ἰατρό τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων, γιά νά περιορισθοῦν οἱ ἡμέρες τῆς δοκιμασίας πού περνᾶ ὅλη ἡ ἀνθρωπότητα καί ἡ πατρίδα μας, νά μετανοήσουμε καί νά ἐπανέλθη ἡ κοινωνία μας στήν πλήρη κανονικότητα γιά τό καλό ὅλων.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας θά συνεχίσει τίς ἐργασίες Της αὔριο, Παρασκευή 8 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Προσκύνησαν την Τιμία Κάρα του Αγίου Τιμοθέου Επισκόπου Ευρίπου (ΒΙΝΤΕΟ)
Φωτογραφία: Χρήστος Μπόνης
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.