Εκκλησία της Ελλάδος
23 Νοεμβρίου, 2024

Σεμινάριο Κατηχητών του Ιδρύματος Νεότητος και Οικογένειας με θέμα: «Η Παραβολή των ταλάντων – η αξιοποίηση των χαρισμάτων»

Διαδώστε:

Με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β΄, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024, η δεύτερη συνάντηση του Σεμιναρίου Επιμόρφωσης Κατηχητών-τριών, που διοργανώνει το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για δέκατη όγδοη συνεχή χρονιά.

Οι Κατηχητές μπορούν να παρακολουθήσουν τις εισηγήσεις με φυσική παρουσία (για όσους διακονούν σε ενορίες εντός Αττικής) και μέσα από πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (για όσους κατηχούν σε ενορίες άλλων Ιερών Μητροπόλεων της Ελλάδας και του Εξωτερικού).

Εισηγητής στη δεύτερη συνάντηση ήταν ο κ. Σωτήριος Κόλλιας, Δρ Θεολογίας ΕΚΠΑ-Εκπαιδευτικός-συγγραφέας, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: « Η Παραβολή των ταλάντων – η αξιοποίηση των χαρισμάτων».

Ξεκινώντας την εισήγησή του ο κ. Κόλλιας τόνισε ότι το έργο της Κατήχησης είναι σπουδαίο και ιεραποστολικό. Ο καθένας μπορεί να γίνει ένας μικρός «απόστολος» στο σχολείο, τη γειτονιά, την οικογένειά του. Το Κατηχητικό πρέπει να είναι μια πρόταση ζωής. Δίνουμε ένα νόημα. Αυτό που υπάρχει μες στην καρδιά, μπορεί να αξιοποιηθεί, αλλά χρειάζεται αγώνας για να γίνουμε Άγιοι. Είναι εφικτό και ας ακούγεται δύσκολο, αρκεί να έχουμε μετάνοια. Πρέπει να αγιάσουμε τον εαυτό μας για να δώσουμε το παράδειγμα στα παιδιά. Παρότρυνε τους συμμετέχοντες να γίνουν το άλας της γης. Να καταλαβαίνουμε τα παιδιά και να βρίσκουμε τρόπους να τα προσεγγίζουμε πάνω στις δικές τους ανάγκες.

Στη συνέχεια ο κ. Κόλλιας αξιοποιώντας και παρουσιάζοντας τον βίο του Αγίου Λουκά του Ιατρού προχώρησε στην ανάπτυξη των 4 σταδίων της διαδικασίας γνώσης που θα ήταν θεμιτό να ακολουθήσουμε.

Οι δραστηριότητες πρέπει:

*Να εμπλαισιώσουν τη μάθηση με αυτό που ήδη ξέρουν, δηλαδή να επωφεληθούν από αυτό που ξέρουν (:να βιώσουν το γνωστό) (ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ)

*Να αποκτήσουν εννοιολογική κατανόηση μαθαίνοντας τους ορισμούς και το νόημα των εννοιών, αλλά και τον τρόπο που έννοιες συνδέονται μεταξύ τους, (ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ)

*Να αναλύσουν λειτουργικά και κριτικά. Λειτουργικά σημαίνει ότι πρέπει να αντιληφθούν τον σκοπό, τον ρόλο, τη λειτουργία κάποιου πράγματος και κριτικά σημαίνει ότι πρέπει να σταθούν κριτικά απέναντι σε αυτό (ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ)

*Να εφαρμόσουν αυτό που έμαθαν σε απλές περιπτώσεις, αλλά και σε πιο σύνθετες καταστάσεις (ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ).

Οι παρευρισκόμενοι Κατηχητές συμμετείχαν και οι ίδιοι στις προτεινόμενες δραστηριότητες, όπως είναι ο «διάδρομος συνείδησης», η «καρέκλα των αποκαλύψεων» και το «σχοινί των ταλάντων».

Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, με τις πρωτότυπες παιδαγωγικές προεκτάσεις, ο κ. Κόλλιας έκλεισε την εισήγησή του με την παρότρυνση πως δεν έχει σημασία τι μάθημα θα κάνουμε, αλλά πώς θα κάνουμε τα παιδιά να αισθανθούν. Γιατί στο πρόσωπο του Κατηχητή τους, τα παιδιά βλέπουν τον Χριστό!

Η επόμενη διαδικτυακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί, συν Θεώ τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, με ομιλήτρια την κ. Κωνσταντινιά Ζηκούλη, Εκπαιδευτικό –συγγραφέα, με θέμα εισηγήσεως: « Η εορτή της του Χριστού Γεννήσεως».

Διαδώστε: