Ο ανθοστόλιστος ναός της Αγίας Βαρβάρας στο ανατολικό άκρο της «παρά την Λίμνη» πόλης, που ασφυκτικά γεμίζει από τις ευεργετικές βροχές, υποδέχθηκε ανήμερα της εορτής της πολυάθλου Μάρτυρος και προστάτιδος του πυροβολικού σώματος, τον ευσεβή λαό οι οποίοι μετείχαν στην Πανηγυρική μυσταγωγική Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του επιχώριου Μητροπολίτου Κωνσταντίας κ. Βασιλείου.
Το μυστήριο της θείας ευχαριστίας τέλεσε ο πρωτοσύγκελλος Αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Κκαράς, συμπαραστούμενος από τους αιδ/τους Πρωτ. Ηρακλείδιο Ξιούρο, Βαρνάβα Συμεώνοβ και Ανδρέα Παπαμιχαήλ, τους διακόνους Θεοφάνη και Δημήτριο.
Στον μεστό θεολογικό του λόγο, ο Πανιερώτατος αναφέρθηκε στο πρόσωπο της τιμώμενης Αγίας Βαρβάρας και στο διωγμό των Χριστιανών, το μαρτύριο των οποίων αποτελεί τον σπόρο του Ευαγγελίου.
Σήμερα όμως σημείωσε, «τιμούμε και ένα άγιο μεγάλο άγιο της Εκκλησίας μας, τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκήνο. Εάν συγκρίνουμε πρόσθεσε τις δύο εποχές κατά τις οποίες έζησαν οι δύο τιμώμενοι, η Αγία Βαρβάρα και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε την άποψη ό,τι αυτά που βιώνουμε ακόμα και σήμερα, δηλαδή οι συγκρούσεις, οι πόλεμοι, η ακαταστασία που επικρατεί στον κόσμο, η επιδίωξη των δικαιωμάτων των δικών μου εναντίων του άλλου και ότι ο,τιδήποτε συμβαίνει στην κοινωνία, από την εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, όπου η Α’ Οικουμενική Σύνοδος στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325, καθόρισε το περιεχόμενο της Πίστεως των Χριστιανών, που είναι η Πίστη στον Τριαδικό Θεό και που αποτελεί την βάση της πίστεως των χριστιανών. Αυτή την πίστη είναι που ομολόγησε η Αγία Βαρβάρα και γι’ αυτό οδηγήθηκε στον θάνατο.
… Μεταξύ του μεγάλου συγγραφικού έργου του Αγίου Ιωάννου είναι και το εγκώμιο στην Αγία Βαρβάρα… Δεν θα έλεγα ποτέ ό,τι αυτό ήταν θέμα τύχης, αλλά αυτό αποτελούσε την πρόνοια του Θεού…. Δυστυχώς όμως στην περίοδο εκείνη είχαν γίνει και άλλα ζητήματα και είχε κηρύξει την εικονομαχία, θεωρούσε την χρήση των εικόνων μέσα στην Εκκλησία ή από τον Χριστιανισμό ως ειδωλολατρία.
Οι τρείς περίφημοι λόγοι του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, υποστήριξαν τη μνήμη των εικόνων και αυτή η θεολογία των εικόνων είναι αυτή που χρησιμοποιήθηκε από την 7η Οικουμενική Σύνοδο για να καθιερώσει την θεολογία και την τιμή της εικόνας που έχουμε μέσα στην Εκκλησία.
Έτσι λοιπόν, όλη αυτή η θέση των Αγίων μέσα στην Εκκλησία μας, από τότε, από τον καιρό των διωγμών των Χριστιανών, μέχρι και σήμερα ακόμα, που δεν έχουν σχεδιαστεί διωγμοί, βλέπετε και ακούτε τι σημαίνει αυτές τις μέρες, για παράδειγμα στο Χαλέπι της Συρίας, που εκεί υπάρχει μεγάλη κοινότητα Ορθοδόξων Χριστιανών…. Αυτή τη δίωξη του Λόγου του Θεού είναι που έκανε ο πατέρας της Αγίας Βαρβάρας, αυτή τη δίωξη του Λόγου του Θεού είναι που έκαναν οι άνθρωποι την εποχή του Ιωάννη του Δαμασκηνού, ο Μωαβιάς στην Δαμασκό, αυτή τη δίωξη του Λόγου του Θεού είναι που κάνουν όλοι οι άνθρωποι οι οποίοι ενοχλούνται, ένεκα της ύπαρξης του Ευαγγελίου του Χριστού στον κόσμο που θέλει να μας δώσει αρχές πρώτα-πρώτα για την ζωή μας αλλά και να μας οδηγήσει ούτως ώστε να αποκτήσουμε την απόλυτη σχέση με τον Θεό που θα μας οδηγήσει στη σωτηρία και στην αιώνια βασιλεία».
Κλείνοντας τον λόγο του μετέφερε τις ευχές του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, από την παρουσία του κατά τη Θρονική Εορτή της Πρωτόθρονης Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως, προς το πλήρωμα της Μητροπόλεως αλλά και γενικότερα στην Κύπρο, “γιατί εκείνη είναι μια υπό διωγμό εκκλησία όπως και η εκκλησία με τα κατεχόμενα που εκεί δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε, τις Εκκλησίες μας, όπως επιβάλλει η πίστη μας, η ιστορία του ελληνισμού στην Κύπρο, που ανάγεται 11 χιλιετίες π.Χ.”.
Έτσι λοιπόν εμείς, με την βοήθεια των Αγίων μας, πρέπει να αναπτύξουμε τις αντιστάσεις, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα για την επικράτηση του Χριστιανισμού, ούτως ώστε το αίμα των μαρτύρων να συνεχίσει να αποτελεί τον σπόρο του Ευαγγελίου του Χριστού, συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Τα ιερά αναλόγια κόσμησαν ο εντιμολογιώτατος Άρχων Υμνωδός της ΜτΧΕ κ. Χρίστος Ψάλτης, ο υιός του Κυριάκος Ψάλτης και ομάδα μαθητών του.
Εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, η λιτάνευση των ιερών εικόνων και του αποτμήματος ιερού λειψάνου της Αγίας στους κεντρικούς δρόμους του προσφυγικού Συνοικισμού, μετατίθεται συν Θεώ για την προσεχή Κυριακή, μετά τη Θεία Λειτουργία.