Την τέταρτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, οι πατέρες τη Εκκλησίας, όρισαν να τιμάται η μνήμη του Οσίου Ιωάννου του Σιναΐτου, συγγραφέως της «Κλίμακος». Το περίφημο αυτό έργο «Κλίμαξ του Παραδείσου», από το οποίο έλαβε και την επωνυμία ο Όσιος, καλούμενος πλέον ως Ιωάννης της Κλίμακος, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα της χριστιανικής γραμματείας και περιλαμβάνει τριάντα λόγους περί αρετής, ο καθένας από τους οποίους αναφέρεται σε μία αρετή, ξεκινώντας από τις πιο πρακτικές και ανεβαίνοντας σαν σκαλοπάτια στις πιο υψηλές. Στην κορυφή των αρετών, ο Άγιος τοποθέτησε την «αγάπη», ως την υψηλοτέρα των αρετών και αυτή που κάνει τον άνθρωπο κατ΄ εξοχήν «όμοιο» με το Θεό.
Με την ευκαιρία των εορτασμών για τα 1400 χρόνια από την κοίμηση του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονος, η Ιερά Μητρόπολις Λεμεσού, πραγματοποιεί κατά το τρέχον έτος ποικίλες λατρευτικές και άλλες εκδηλώσεις με θεολογικά συνέδρια, ομιλίες κ.α. προς τιμή του πολιούχου της πόλεως της Λεμεσού. Στο πλαίσιο αυτό, Αρχιερείς, μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου και άλλων Ορθοδόξων Εκκλησίων, τελούν μια Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον ομώνυμο Ιερό Ναό και κηρύττουν το θείο λόγο προς το ευσεβές εκκλησίασμα.
Ευγενώς προσκληθείς και ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος, την Δ’ Κυριακή των Νηστειών, 7 Απριλίου 2019, προέστη της ευχαριστιακής σύναξης, συλλειτουργούντος του επιχώριου Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου.
Καλωσορίζοντας τον φιλοξενούμενο Αρχιερέα, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, εξέφρασε τη χαρά της τοπικής Εκκλησίας για την παρουσία των Ιεραρχών της Εκκλησίας Κύπρου στον ιερό ναό του πολιούχου της πόλεως της Λεμεσού, λαμπρύνοντας τις εκδηλώσεις αυτές για να δοθεί το μήνυμα ότι ο Άγιος αποτελεί καύχημα στην χορεία των Αγίων τόσο για την Εκκλησία της Κύπρου όσο και για ολόκληρο τον κόσμο. Οι Πανιερώτατοι και Θεοφιλέστατοι Αρχιερείς με την παρουσία τους λαμβάνουν τόσοι οι ίδιοι την χάρη και ευλογία του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονος, ευλογώντας ταυτόχρονα δια των Αρχιερατικών τους ευχών και οικοδομώντας μέσω του θείου κηρύγματος τον λαό του Θεού.
Λαμβάνοντας τον λόγο, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας, ευχαρίστησε τον επιχώριο Μητροπολίτη Λεμεσού για την ευγενή πρόσκληση την οποία απεδέχθη με πολλή χαρά. (Να σημειωθεί ότι με βάση το αρχικό καταρτισθέν πρόγραμμα των εορτασμών, το σημερινό Αρχιερατικό Συλλείτουργο θα τελείτο την Β’ Κυριακή των Νηστειών 24η Μαρτίου 2019, αλλά λόγω της δοθείσης έγκρισης από τις κατοχικές αρχές για τέλεση Θείας Λειτουργίας στην ερειπωμένη Ιερά Μονή Παναγίας Τοχνιωτίσσης Μανδρών Αμμοχώστου, μεταφέρθηκε για την σημερινή ημέρα).
Επαίνεσε την απόφαση της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού για την καθιέρωση του τρέχοντος έτους ως «έτος Αγίου Ιωάννου Ελεήμονος», για να προβληθεί ένας μεγάλος Άγιος της Εκκλησίας μας, ενώ τόνισε την παρουσία του Μητροπολίτη Λεμεσού στα Αγιολογικά Συνέδρια τα οποία διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Κωνσταντίας και Αμμοχώστου, παρουσία η οποία είναι πρόξενος χαράς και ευλογίας.
Λαμβάνοντας αφορμή από το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα, το οποίο αναφέρεται στο θαύμα της θεραπείας του σεληνιαζόμενου νέου, ανέφερε πως αυτό (το θαύμα) μπορούμε να το τοποθετήσουμε σε δύο σημαντικά πλαίσια με βάση τη διήγηση του ευαγγελιστή Μάρκου.
Το θαύμα, χρονικά, συντελέστηκε λίγο μετά την κάθοδο του Ιησού Χριστού από το Όρος Θαβώρ όπου έγινε η μεταμόρφωση Του. Αυτό από μόνο του δίνει ένα βαθύτερο μήνυμα όχι μόνο για το θαύμα αλλά για όλη την ανθρωπότητα. Την ώρα που ο Ιησούς Χριστός βρισκόμενος επάνω στο Όρος Θαβώρ φανερώνει τη θεότητά του, ο κόσμος ο οποίος είναι κάτω και δεν έχουν τη δυνατότητα να πλησιάσουν τον Θεό, μοιάζει με τον νέο της σημερινής ευαγγελικής περικοπής, ο οποίος υποφέρει από την κατοχή του δαιμονίου γιατί έχει απομακρυνθεί ο άνθρωπος από τον Θεό. Το Όρος Θαβώρ φωτίζει τον άνθρωπο και τον ελευθερώνει από οποιαδήποτε δουλεία του διαβόλου και της αμαρτίας.
Το άλλο πλαίσιο είναι η αναφορά του ιδίου του Χριστού στην ερώτηση των μαθητών του «Γιατί εμείς δεν μπορέσαμε να θεραπεύσουμε τον νέο αυτό;» Και απαντά ότι αυτά τα πνεύματα δεν εκδιώκονται παρά με προσευχή και νηστεία.
Βρισκόμαστε ηδη σε μια πνευματική περίοδο της νηστείας, με την οποία καλούμαστε να ασκήσουμε τον εαυτό μας, αυτή είναι η άσκηση που μας καλεί η Εκκλησία στη ζωή μας ούτως ώστε να κατοχυρώνουμε τους εαυτούς μας πνευματικά.
Η ευαγγελική περικοπή τελειώνει με την εξαγγελία του πάθους και της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού. Από τη μια έχουμε τη μεταμόρφωση στο Όρος Θαβώρ και από την άλλη η εξαγγελία του Πάθους και της Αναστάσεως. Γνωρίζουμε από την ερμηνευτική των Γραφών ότι η Μεταμόρφωση του Ιησού Χριστού είναι προεικόνιση της Αναστάσεως και γι’ αυτό το θαύμα αυτό μας τοποθετεί μέσα σε αυτή τη χριστολόγική διδασκαλία ότι, ο Χριστός ήρθε στον κόσμο, φανέρωσε τη θεοτητά του, αλλά οδηγείτε προς τον Σταυρό και την Ανάσταση για να οδηγήσει όλους εμάς όπως αφέρεσαι την ασθένεια, θεράπευσε τον νέο της ευαγγελικής περικοπής, κατά τον ίδιο τρόπο, με την δική του Ανάσταση να θεραπεύσει και όλους εμάς όχι μόνο από τις σωματικές ασθένειες αλλά κυρίως από την πνευματική καχεξία του ανθρώπου και να μας οδηγήσει και εμάς μαζί Του και να μας καταστήσει μέλη της αιώνιας του βασιλείας» τόνισε χαρακτηριστικά.