Στον κίνδυνο της γιόγκα και του διαλογισμού αναφέρεται η Ιερά Μητρόπολη Πάφου με κείμενο που δημοσίευσε το Γραφείο κατά των αιρέσεων.
Η Ιερά Μητρόπολη καλεί το ποίμνιο να κρατηθεί μακριά “από σατανικές πρακτικές (γιόγκα) που ύπουλα μας παρασέρνουν μακρυά από την αγιοπνευματική διδασκαλία και εμπειρία των Αγίων Πατέρων μας, και μας ρίχνουν στα δίκτυα του μισόκαλου διαβόλου”.
Αναλυτικά το κείμενο:
Η λέξη «Γιόγκα» προέρχεται από τη σανσκριτική ρίζα «Yuj», που σημαίνει «ενώνομαι» ή «ζυγώνω» ή «ενώνω». Σύμφωνα με τις γραφές της Γιόγκα, η πρακτική της Γιόγκα οδηγεί στην ένωση της «ατομικής συνείδησης» με τη λεγόμενη «Παγκόσμια Συνείδηση».
Ο στόχος της γιόγκα είναι να συνδέσεις τη θέλησή σου με «το φίδι Κουνταλίνι» (ψευδής «θεϊκή» ενέργεια στο σώμα) και να την ανυψώσεις σε «Σίβα» (έναν δαίμονα) και να βιώσεις τον «αληθινό» εαυτό σου (που σημαίνει πνευματική εξαπάτηση). Όλα τα μονοπάτια της γιόγκα συνδέονται μεταξύ τους σαν κλαδιά δέντρου. Για το λόγο αυτό, η γιόγκα προσπαθεί να ενώσει το μυαλό/σώμα ή τον εαυτό του με τον Shiva (έναν δαίμονα). Ο απώτερος στόχος της γιόγκα είναι να αφυπνίσει την «κουνταλίνι (δηλαδή σατανική) ενέργεια κουλουριασμένη στη βάση της σπονδυλικής στήλης» στην εικόνα ενός φιδιού (Σατανά).
Μέσω της γιόγκα, σιγά σιγά, «εκμεταλλεύεται το shakti» (το shakti είναι η σατανική δύναμη) την οποία οι γιόγκι αναφέρουν ως «θεϊκή Μητέρα», η οποία στην πραγματικότητα είναι η «σκοτεινή θεά» που συνδέεται με άλλους σημαντικούς «ινδουιστές θεούς» (τους δαίμονες). Αυτή η ενέργεια που προέρχεται από την πρακτική της γιόγκα δεν είναι το Άγιο Πνεύμα. Είναι απάτη να πιστεύεις ότι η πρακτική με τη γιόγκα φέρνει ευεξία. Αυτό που βιώνουν οι άνθρωποι σαν ευεξία και χαλάρωση είναι μιά «εσωτερική ειρήνη» που προέρχεται απο μιά εωσφορική αλαζονεία υπεροχής έναντι των άλλων ανθρώπων που δεν κατέχουν αυτά τα «ιερά μυστικά» για βαθύτερη πνευματική ζωή.
Η γιόγκα είναι συνδεδεμένη με τον Ινδουισμό και τον Θιβετιανό Βουδισμό. Οι στάσεις της γιόγκα δεν είναι θρησκευτικά ουδέτερες. Όλες οι «κλασικές ασάνες» έχουν πνευματική σημασία. Άλλωστε, πολλές είναι οι στάσεις της γιόγκα όπου ο ασκούμενος παίρνει επακριβώς τις στάσεις όπως αυτές απεικονίζονται να τις παίρνουν ινδουιστικές θεότητες σε εικονογραφίες που αναπαριστούν αυτές τις θεότητες. Και όπως αναφέρει ο προφητάναξ Δαυίδ “οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια” (ψαλμός ϞΕ, 5). Για παράδειγμα, αυτός που ονομάζεται «Χαιρετισμοί στον Ήλιο», —ίσως η πιο γνωστή σειρά «ασάνας», ή στάσεων, της χάθα γιόγκα είναι κυριολεκτικά μια ινδουιστική τελετουργία, ειδωλολατρία. Συνίσταται σε μια ολόκληρη σειρά τελετουργικών λατρείας στον ήλιο ως «θεό», να τον ευχαριστούμε γι’αυτή την πηγή ενέργειας. Η γιόγκα παίρνει τον ήλιο ως «θεό», πέφτοντας σε μια ξεκάθαρη δαιμονική και ειδωλολατρική πρακτική. Τέλος, στη Γιόγκα, είναι η «θεά Κάλι» (η οποία είναι η θεά του θανάτου), που προσπαθεί να ενώσει τους ασκούμενους της γιόγκα μέσω του «shakti» (σατανική δύναμη), με τον «Shiva» (έναν δαίμονα). Σημαίνει ότι είναι η ένωση με δαίμονες μέσω της εξαπάτησης μιας φαινομενικής «αθώας» και «προγονικής» δραστηριότητας του Ινδουισμού.
Επίσης, πολύ διαδεδομένος στην δύση είναι ο Ταντρικός Βουδισμός ή ο Θιβετιανός Βουδισμός του οποίου πνευματικός ηγέτης είναι ο Δαλάι Λάμα, με βοηθούς του πολλούς άλλους «δασκάλους» οι οποιοί μαθητεύσαν σε «μοναστήρια» και «ασκηταριά» του Θιβέτ κοντά σε επιφανείς Θιβετιανούς Δασκάλους και μάγους του Ταντρικού Βουδισμού και άλλων δαιμονικών διδασκαλίων που διδάσκουν «τα μυστικά της φύσης» του νου. Αυτές οι διδασκαλίες διακατέχονται από πληθώρα «διδασκαλιών» και πρακτικών που σκοπό έχουν να γίνει ο άνθρωπος ένα «φωτισμένο όν» απελευθερωμένο από την «σαμσάρα», τις μέριμνες και έννοιες του κόσμου τούτου, όχι όμως σαν Χάρη και δώρο από τον Τριαδικό Θεό αλλά σαν αποτέλεσμα της προσωπικής «άσκησης» που εμπεριέχει κυρίως την εμπλοκή του ανθρώπου σε όλου του είδους τις σαρκικές αμαρτίες και άλλες δραστηριότητες που σκοπό έχουν να ερεθίσουν όλα τα πάθη του ανθρώπου όπως οργή, ζήλια, σαρκικές ηδονές κ.τ.λ., έτσι ώστε αυτά τα πάθη αντί να ενοχλούν τον άνθρωπο και να ελέγχουν την συνείδησή του για να τον οδηγήσουν στην μετάνοια, τον οδηγούν στο να χρησιμοποιεί όλα αυτά τα πάθη σαν δήθεν «καύσιμα» στο να προχωρήσει στην πνευματική του ζωή και να αποκτήσει «πνευματικές» εμπειρίες, όπως την όραση διαφόρων φωτών και άλλων πνευμάτων.
Ας κρατηθούμε λοιπόν μακρυά από σατανικές πρακτικές (γιόγκα) που ύπουλα μας παρασέρνουν μακρυά από την αγιοπνευματική διδασκαλία και εμπειρία των Αγίων Πατέρων μας, και μας ρίχνουν στα δίκτυα του μισόκαλου διαβόλου. Αν πραγματικά θέλουμε να έρθει η κατά Θεόν Ειρήνη στην ψυχή μας, ο αγιασμός και ο φωτισμός στη ζωή μας, ας ακολουθήσουμε την εμπειρία των Αγίων μας. Μας χρειάζεται ένας καλός πνευματικός εξομολόγος, να έχουμε μυστηριακή ζωή (να μετέχουμε στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας) και να ακολουθούμε την άσκηση της νηστείας, της εγκράτειας από τα πάθη. Βοηθούν επίσης οι μετάνοιες, η νοερά προσευχή με την ευχή του πνευματικού μας, και η ανάγνωση της Αγίας γραφής και πατερικών βιβλίων. Με αυτά πραγματικά ο άνθρωπος βρίσκει την απαλλαγή από δαιμονικές ενέργειες και επιτυγχάνει τον αγιασμό, τον κατά Χριστό φωτισμό του νου και εισέρχεται και βιώνει από εδώ, τη Βασιλεία του Θεού στη ζωή του.
Με εν Χριστώ αγάπη
εκ του Γραφείου κατά των αιρέσεων
της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου