Ι.Μ. Ταμασού και Ορεινής
21 Φεβρουαρίου, 2022

Ημερίδα στην Ιερά Μητρόπολη Ταμασού και Ορεινής

Διαδώστε:

Στα πλαίσια των 15 χρόνων ανασυστάσεως της Ιεράς Μητροπόλεώς Ταμασού και Ορεινής και θέλοντας να τιμήσει τους συνεργάτες αυτών των χρόνων για την συμβολή τους στον ποιμαντικό τομέα, διοργάνωσε το Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2022, ημερίδα με θέμα «ο επανευαγγελισμός ως αδήριτος ανάγκη της εποχής μας».

Η ημερίδα έλαβε χώρα στην αίθουσα των Κοινοτικών Συμβουλίων Πάνω και Κάτω Δευτεράς και ήταν αφιερωμένη στον μακαριστό Αρχιμανδρίτη Γρηγόριο Μουσουρούλη, Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Κύπρου και συνεργάτη της Μητροπόλεως.

Η ημερίδα περιελάμβανε 2 εισηγήσεις. Συντονιστής ήταν ο θεολόγος κ. Γιάννης Αντωνιάδης.

 

 

Η πρώτη εισήγηση ήταν από τον Καθηγητή Χρήστο Οικονόμου, Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, τέως Πρόεδρο και Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και είχε ως θέμα «Εκκλησία και Ιεραποστολή». Ο κ. Οικονόμου τόνισε στην εισήγησή του πως «Εκκλησία χωρίς ιεραποστολή και ιεραποστολή χωρίς Εκκλησία δεν εννοείται. Αυτά τα δυο είναι αλληλένδετα. Η Εκκλησία είναι σώμα Χριστού, χώρος έκφρασης της ζωής. Αυτό καθοδηγεί την αποστολή της Εκκλησίας». Στη συνέχεια, ο καθηγητής ανέφερε ότι ο πρώτος ιεραπόστολος ήταν ο Σωτήρας Χριστός, ο Σωτήρας και Λυτρωτής του κόσμου. Αυτή η αποστολή του Χριστού είναι και το υπόδειγμα της ζωής της εκκλησίας. Έργο της Εκκλησίας είναι η διακονία του ανθρώπου. Η ιεραποστολή αρχίζει και τελειώνει με το Χριστό.

Ένα άλλο είδος ιεραποστολής είναι και όσοι αγωνίζονται εναντίων των αιρέσεων, δηλαδή αυτοί που αγωνίζονται να διαφυλάξουν το ποίμνιο από τη διδασκαλία των αιρετικών.

Η Εκκλησία είναι χώρος έκφρασης και ζωής. Ο κάθε ένας πρέπει να είναι έτοιμος για Σταυρό και θυσία. Η Εκκλησία είναι χώρος θυσιαστικός για ένα ιεραπόστολο.

«Μόνο διά της Εκκλησίας γίνεται η ιεραποστολή και όχι από άτομα ή ομάδες που έχουν απλά ένα είδος ρομαντισμού», ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

Μετά την Ανάστασή Του, ο Χριστός εμφανίζεται στους μαθητές, στους οποίους δίνει την εντολή « πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν…»(Ματθ. 28, 19 – 20). Η αποστολή αυτή σε όλα τα έθνη είναι οικουμενική. Δϊνεται από την Εκκλησία στους πιστούς να κάνουν μαθητές όλα τα έθνη. Η παρουσία του Χριστού είναι αδιάλειπτη εις τους αιώνες μέσα από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Μετά την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στους Αποστόλους την ημέρα της Πεντηκοστής, ημέρα γενέθλιος της Εκκλησίας μας, έχουμε 12 Αποστόλους, Ιεραποστόλους και Μάρτυρες του Χριστού «ἔσεσθέ μοι μάρτυρες ἔν τε ῾Ιερουσαλὴμ καὶ ἐν πάσῃ τῇ ᾿Ιουδαίᾳ καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς» (Πράξεις 1,8).

Την επίσημη ιεραποστολή την έχουμε από τους Αποστόλους Παύλο και Βαρνάβα, μετά το λιθοβολισμό του Αγίου Στεφάνου. Το Άγιο Πνεύμα είναι που οδηγεί σε ιεραποστολή τους πρώτους Αποστόλους Παύλο και Βαρνάβα και ευρύτερα κάθε ιεραπόστολο. Η Εκκλησία της Αντιόχειας βλέπουμε να προωθεί την ιεραποστολή με σκοπό την μεταλαμπάδευση του μηνύματος του Ιησού Χριστού. Την επικύρωση την ιεραποστολής την διακρίνουμε στην Αποστολική Σύνοδο στα Ιεροσόλυμα το 45 μ.Χ.

 

 

Η δεύτερη εισήγηση ήταν από τον Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας κ. Νίκο Νικολαΐδη, ο οποίος λόγω εκτάκτου κωλύματος δεν κατέστη δυνατόν να παρευρεθεί. Έτσι, την εισήγησή του, η οποία είχε ως θέμα «Πτυχές της εκκλησιαστικής διακονίας του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου», την ανέγνωσε ο θεολόγος και Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ κ. Χριστάκης Ευσταθίου.

Στην εισήγησή του ο καθηγητής ανέφερε ότι ο Ιερός Χρυσόστομος είναι αληθινός δείκτης ζωής και νοιάζεται για τον εμπερίστατο συνάνθρωπο. Τόνισε ότι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος οργάνωσε αρκετές ιεραποστολικές ομάδες σε πλήθος περιοχών και κυρίως περιοχών που υπήρχε έξαρση της ειδωλολατρείας. Μια πτυχή σημαντική της εκκλησιαστικής διακονίας του Ιερού Χρυσοστόμου, που αναπτύχθηκε στην παρούσα εισήγηση, ήταν ο κηρυγματικός του λόγος, στον οποίο έδινε μεγάλη βαρύτητα.

 

 

Μετά τις εισηγήσεις , ακολούθησε συζήτηση και στο τέλος έκλεισε την ημερίδα ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Ταμασου και Ορεινής κ. Ησαίας. Στο λόγο του ο Πανιερώτατος ανέφερε τα εξής: «ο Πατήρ Γρηγόριος Μουσουρούλης υπήρξε δόκιμος εν έργω και λόγω, πρότυπο ταπείνωσης και υπακοής άχρι θανάτου. Όσοι τον γνώρισαν καταθέτουν και ομολογούν, ότι ήταν έμπειρος της δύναμης των δυο αυτών αρετών, της ταπείνωσης και της υπακοής δηλαδή, οι οποίες κατά τους Αγίους Πατέρες μας, ανάγουν τη ψυχή στους ουρανούς και ανοίγουν τους κρουνούς της χάριτος του Θεού και καθιστούν την καρδία του ανθρώπου μεστή και έμπλεη του ελέους του Θεού.

Και όντως ήταν πλούσιος της χάριτος του Θεού, ο αοίδιμος αδελφός μας πατήρ Γρηγόριος. Η όλη βιοτή του, αλλά και αναστροφή του αποτελεί υπόδειγμα προς μίμηση. Παρά το γεγονός της εκ του κόσμου τούτου εκδημίας του, στο πρόσωπό του επαληθεύεται ο λόγος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, τον οποίο απευθύνει στον Επιτάφιό του προς τον αδελφικό του φίλο Μέγα Βασίλειο, ότι «καταλιπών ἡμᾶς οὐδόλως μᾶς ἐγκατέλιπεν».

 

Διαδώστε: