Ι.Μ. Τριμυθούντος
06 Μαΐου, 2020

Η Ι.Μ. Τριμυθούντος για τη τέλεση των Μυστηρίων του Γάμου και του Βαπτίσματος

Διαδώστε:

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολη Τριμυθούντος για τα Μυστήρια των Γάμων και των Βαπτίσεων και την τέλεση αυτών τις ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή όπως ζητάνε ιδιοκτήτες καταστημάτων.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται χαρακτηριστικά “Η Τετάρτη και η Παρασκευή ορίστηκαν από την Εκκλησία ως ημέρες νηστείας, δηλαδή ως ημέρες πένθους και πνευματικής περισυλλογής και προσπάθειας να ζήσει κανείς εντονότερα το μυστήριο του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι ο γάμος, αυτό το θεόσδοτο μυστήριο, το οποίο είναι παράλληλο με τη χαρά, τον ενθουσιασμό, τη διάχυση, το ωραίο οικογενειακό και φιλικό τραπέζι, δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί στην περίοδο του πένθους”.

Διαβάστε αναλυτικά: 

Ἡ πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ (COVID 19) ἔχει ἀναστατώσει πολλαπλῶς τὶς ζωές μας. Ὁ κίνδυνος μετάδοσης καὶ διάδοσης τῆς ἀσθένειας ποὺ συνεπάγεται ὁ συνωστισμὸς εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ τεθοῦν περιορισμοὶ στὶς μετακινήσεις καὶ κατ’ ἐπέκταση καὶ στὸ θέμα τοῦ ἐκκλησιασμοῦ τῶν ἀνθρώπων. Αὐτὸ μὲ τὴ σειρά του ἐπηρέασε καὶ τὰ μυστήρια, ἕνα ἐκ τῶν ὁποίων εἶναι καὶ ὁ γάμος. Οἱ ἀπαγορεύσεις ποὺ εἶχαν τεθεῖ σὲ ἰσχὺ καὶ συνεχίζουν νὰ ἰσχύουν ὁδήγησαν στὴν ἀκύρωση πολλῶν προγραμματισμένων γάμων.

Ὡς Μητρόπολη θὰ μπορούσαμε εὔκολα νὰ βροῦμε καὶ νὰ προτείνουμε νέες ἡμερομηνίες τέλεσης τῶν ἀκυρωθέντων γάμων. Ἐπειδὴ ὅμως ὑπάρχει ἡ συνήθεια τὸ μυστήριο νὰ ἀκολουθεῖται ἀπὸ τὸ λεγόμενο γαμήλιο γλέντι, τὸ ὁποῖο τὶς περισσότερες φορὲς γίνεται σὲ κάποιο Ἑστιατόριο / Οἰκογενειακὸ Κέντρο, ἔχουν παρουσιαστεῖ κάποιες ἀχρείαστες καὶ ἀντιπαραδοσιακὲς περιπλοκές. Ὁ ὄγκος τῶν ἀκυρωθέντων γάμων καὶ ἡ ἀνάγκη ἐπαναπρογραμματισμοῦ τῆς ἡμέρας γιὰ τὸ γαμήλιο γλέντι ἔχει ὁδηγήσει στὴν ἐξάντληση τῶν διαθέσιμων ἡμερομηνιῶν στὰ Ἑστιατόρια / Οἰκογενειακὰ Κέντρα. Γιὰ ἀντιμετώπιση τῆς κατάστασης οἱ ἰδιοκτήτες αὐτῶν τῶν χώρων προτείνουν τὴν τέλεση τῶν γάμων καὶ σὲ μέρες ποὺ ἡ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας τηρεῖ ἐγκράτεια, δηλαδὴ Τετάρτη καὶ Παρασκευή.

Ἡ Τετάρτη καὶ ἡ Παρασκευὴ ὅμως δὲν ἀποτελοῦν ἁπλῶς ἡμέρες ποὺ ἀλλάζουμε τὴ διατροφή μας καὶ τρῶμε χορτοφαγικὰ γεύματα οὔτε εἶναι μέρες ποὺ οἱ σχέσεις τῶν συζύγων ἀπαγορεύονται ὡς κάτι τὸ μολυσμένο. Ἡ Τετάρτη καὶ ἡ Παρασκευὴ ὁρίστηκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ὡς ἡμέρες νηστείας, δηλαδὴ ὡς ἡμέρες πένθους καὶ πνευματικῆς περισυλλογῆς καὶ προσπάθειας νὰ ζήσει κανεὶς ἐντονότερα τὸ μυστήριο τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ γάμος, αὐτὸ τὸ θεόσδοτο μυστήριο, τὸ ὁποῖο εἶναι παράλληλο μὲ τὴ χαρά, τὸν ἐνθουσιασμό, τὴ διάχυση, τὸ ὡραῖο οἰκογενειακὸ καὶ φιλικὸ τραπέζι, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἐνταχθεῖ στὴν περίοδο τοῦ πένθους.

Συνεπῶς, ὅσο καὶ νὰ κατανοοῦμε τὴ συνήθεια τοῦ κόσμου νὰ ἀκολουθεῖ τὸν ἑκάστοτε συρμό, ἐν προκειμένῳ τὴ διεξαγωγὴ τῆς γαμήλιας διασκέδασης ἀμέσως μετὰ τὸ μυστήριο τοῦ γάμου, καὶ κυρίως τὴν ἀνάγκη νὰ μὴν χάσει τὰ χρήματα ποὺ προκατέβαλε σὲ Ἑστιατόρια / Οἰκογενειακὰ Κέντρα, ἐντούτοις δὲν μποροῦμε νὰ συναινέσουμε σὲ αὐτό. Ἐπειδὴ πρόκειται πλέον γιὰ φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ γίνει λόγος γιὰ ἄσκηση οἰκονομίας.

Ἀντ’ αὐτοῦ μποροῦμε νὰ ὑποδείξουμε στοὺς μελλόνυμφους ὅτι θὰ μποροῦσε τὸ μυστήριο τοῦ γάμου νὰ προγραμματιστεῖ ξεχωριστά γιὰ μία συγκεκριμένη μέρα καὶ νὰ ἀκολουθήσει ἀργότερα, ὅταν βρεθεῖ κατάλληλη ἡμερομηνία, καὶ τὸ γαμήλιο γλέντι. Τὸ εὐκταῖο θὰ ἦταν ἡ νέα ἡμερομηνία γιὰ τὸ γαμήλιο γλέντι νὰ μὴν γίνει Τετάρτη ἢ Παρασκευή. Μποροῦμε ἐπ’ αὐτοῦ νὰ προσεγγίσουμε ὀρθά, ἀγαπητικὰ καὶ κατ’ ἐπέκταση πειστικὰ τὸν ἁπλὸ κόσμο καὶ νὰ τοῦ ὑποδείξουμε τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας.

Τὰ πιὸ πάνω ἰσχύουν καὶ ὅσον ἀφορᾶ τὸ μυστήριο τῆς βάπτισης.

Διαδώστε: