Μαθητικές περιηγήσεις στα θρησκευτικά και πολιτιστικά μονοπάτια της Κύπρου
Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιερού Ναού Αγίου Λαζάρου στην Λάρνακα η Επαρχιακή Ημερίδα Λάρνακας με θέμα τις Μαθητικές περιηγήσεις στα θρησκευτικά και πολιτιστικά μονοπάτια της Κύπρου.
Στον χαιρετισμό της η Υπουργός Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου εξέφρασε «την χαρά της που χαιρετίζει τις επαρχιακές παρουσιάσεις του προγράμματος Μαθητικές Περιηγήσεις στα Θρησκευτικά και Πολιτιστικά Μονοπάτια της Κύπρου το οποίο διοργανώνεται από την Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας σε συνεργασία με το Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας της Κύπρου για 8η χρονιά».
Ανάμεσα στους στόχους του προγράμματος ανέφερε η κα. Μιχαηλίδου είναι» τόσο η μελέτη όσο και ανάδειξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού πλούτου της Κύπρου η καλλιέργεια δημιουργικής και κριτικής σκέψης και η διατήρηση της ιστορικής μνήμης. Παράλληλα σημείωσε πως το πρόγραμμα επιδιώκει τη βιωματική μάθηση και τη δημιουργική αξιοποίησης του εξωδιδακτικού χρόνου που είναι σημαντικά στοιχεία της σύγχρονης εκπαίδευσης και αναπτύσσουν πολύτιμες δεξιότητες όπως η έρευνα και η αποτύπωση της η παρουσίαση και διάχυση αποτελεσμάτων η ομαδική εργασία και η στροφή στις εθνικές και θρησκευτικές ρίζες».
Στα οκτώ χρόνια που λειτουργεί το πρόγραμμα των περιηγήσεων ανέφερε η κα. Μιχαηλίδου «εκατοντάδες μαθητές/μαθήτριες και πολλοί/πολλές εκπαιδευτικοί γνώρισαν με βιωματικό τρόπο άγνωστες γωνιές της Κύπρου και εμβάθυναν σε κάποιες γνωστές. Αναπτύσσοντας τις εργασίες τους τα παιδιά συνειδητοποιούν την τεράστια αξία της άυλης θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας. Το νησί μας που βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων καθίσταται θησαυροφυλάκιο όχι λόγω του πλούτου της χλωρίδας και της πανίδας του αλλά και του μακραίωνου πολιτισμού του και της πολυτάραχης ιστορίας του».
«Λαμβάνοντας μέρος στο πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες μας στρέφονται σε ότι γνήσιο και αληθινό έχει συντηρηθεί μέσα στο πέρασμα του χρόνου αγαπούν την παράδοση σέβονται τα γνωστά ιερά μνημεία και ενδιαφέρονται για τα άγνωστα» ανέφερε η κα. Μιχαηλίδου.
Στον χαιρετισμό του ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και Πάσης Κύπρου Γεώργιος, τον οποίο ανέγνωσε ο Επίσκοπος Μεσαορίας Γρηγόριος ανέφερε πως «η σημερινή ημερίδα αποτελεί το επιστέγασμα της συμμετοχής μαθητών της Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης στο Πρόγραμμα Μαθητικών Θρησκευτικών Περιηγήσεων στα θρησκευτικά και πολιτιστικά μονοπάτια του τόπου μας. Εκ πρώτης όψεως το πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά μας να διερευνήσουν και να αναδείξουν τόσο τον θρησκευτικό και πολιτιστικό πλούτο όσο και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Κύπρου. Αν εξετάσουμε το θέμα βαθύτερα ανέφερε ο Μακαριώτατος, «θα διαπιστώσουμε πως το πρόγραμμα αυτό εξυπηρετεί και εκπληρώνει τελικά ακόμα πιο ψηλούς στόχους. Πέραν δηλαδή από τη γνωριμία και τη διερεύνηση της ιστορίας της αρχιτεκτονικής των κτιρίων της καλλιτεχνικής και αισθητικής αξίας των εικόνων και αγιογραφιών το πρόγραμμα γίνεται αφορμή να αποκαλυφθεί η διαχρονική αγάπη του λαού μας προς την Εκκλησία και την πατροπαράδοτη πίστη του προς τον ζώντα Θεό. Επιπλέον μαρτυρείται η τεράστια συμβολή της Εκκλησίας μας στους αγώνες για την εθνικοθρησκευτική επιβίωση του κυπριακού ελληνισμού στη γη των πατέρων του».
Το Γυμνάσιο και Λύκειο Λευκάρων παρουσίασε την χαρτογράφηση των παρεκκλησιών του Δήμου Λευκάρων, το Γυμνάσιο Ξυλοτύμπου παρουσίασε Το περιβόλι του Αγίου Λαζάρου, το Γυμνάσιο Δροσιάς παρουσίασε Τα Δροσολαζάρεια, τις λαογραφικές παραδόσεις για τον Άγιο Λάζαρο.
Το Γυμνάσιο Λιβαδιών παρουσίασε το θέμα ο Άγιος Λάζαρος στην Καινή Διαθήκη και ο βίος του ενώ το Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού παρουσίασε το θέμα Ιερός Ναός Αγίου Λαζάρου. Ναός – Αρχιτεκτονική – Ιστορία.
Πηγή: Εκκλησία της Κύπρου/cyprushighlights.com
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.