Τήρησαν και φέτος ένα παλαιό έθιμο της Αμμοχώστου
Την επομένη της Πεντηκοστής, ημέρα Δευτέρα, η Εκκλησία τιμά το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας και την Αγία Τριάδα εν γένει.
Το πρωί, τελέστηκε η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο ομώνυμο εξωκλήσι της Αγίας Τριάδος στο Παραλίμνι, κατά την οποία χοροστάτησε ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος. Το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας τέλεσε ο πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Κκαράς, συνεπικουρούμενος από τον Πρεσβ. Ανδρέα Παπαμιχαήλ και τον Διάκονο Επιφάνιο Παπαντωνίου.
Παρέστησαν αρκετοί πιστοί, μεταξύ των οποίων οι δήμαρχοι Παραλιμνίου Θεόδωρος Πυρίλλης, Λευκονοίκου Ζήνα Λυσάνδρου Παναγίδη και ο κοινοτάρχης Αιγιαλούσης Πανίκος Χατζηπαντελής.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας σχηματίστηκε πομπή προς το παρακείμενο αλιευτικό καταφύγιο όπου τηρώντας παλαιό έθιμο της Αμμοχώστου, έγινε η κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στα καταγάλανα νερά της πόλεως του Παραλιμνίου.
Απευθυνόμενος στους παρισταμένους ο Πανιερώτατος, ευχήθηκε «ο σημερινός αγιασμός των υδάτων, να αποτελέσει αγιασμό και καθαρισμό από την επιδημία και κάθε ασθένεια αλλά και σύντομα να ξεπεράσουμε τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας τόσο στην περιοχή μας όσο και στην υπόλοιπη Κύπρο».
Το Άγιο Πνεύμα αποτελεί με τον Πατέρα και τον Υιό τον Τριαδικό Θεό του Χριστιανισμού. Είναι ομοούσιο και ομότιμο προς τα δύο άλλα πρόσωπα και διακρίνεται από αυτά κατά την υπόσταση («Μονάς εν τριάδι και τριάς εν μονάδι»). Ο μονοθεϊσμός του Χριστιανισμού είναι τριαδολογικός και όχι μοναδολογικός, όπως του Ιουδαϊσμού και του Μωαμεθανισμού.
Το Σύμβολο της Πίστεως Νικαίας – Κωνσταντινουπόλεως (381), γνωστότερο ως «Πιστεύω», ορίζει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κύριο και ζωοποιό, συνδοξάζεται και συμπροσκυνείται με τον Πατέρα και τον Υιό και εκπορεύεται από τον Πατέρα («… Και εις το Πνεύμα το Άγιον, το κύριον, το ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν διά των προφητών…»).
Η ιδιαιτερότητα του τρόπου ύπαρξης του Αγίου Πνεύματος (εκπόρευση από τον Πατέρα), παρερμηνεύθηκε από τους αρειανόφρονες Βησιγότθους της Ισπανίας, οι οποίοι υποστήριξαν ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται όχι μόνο από τον Πατέρα, αλλά και από τον Υιό («filioque»). Προσέθεσαν τη φράση αυτή στο Σύμβολο της Πίστεως στη Σύνοδο του Τολέδο (589) και επηρέσαν ολόκληρη τη θεολογία του δυτικού κόσμου. Η δογματική αυτή διαφορά μεταξύ Δυτικού και Ανατολικού Χριστιανισμού προκάλεσε το Σχίσμα του 1054.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία επιτρέπει την απεικόνιση του Αγίου Πνεύματος μόνο σε δύο περιπτώσεις: Ως περιστερά στην απεικόνιση των Θεοφανείων και ως πύρινη γλώσσα στην απεικόνιση της Πεντηκοστής.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.