Από τη στιγμή της πτώσης του Αδάμ, της αμαρτίας των πρωτοπλάστων και της απομάκρυνσης από τον Θεό, υπήρχε αυτό το χάσμα μεταξύ Θεού και ανθρώπου. Και ο Θεός, από την άπειρη αγάπη Του, υποσχέθηκε στον άνθρωπο, ότι αυτό το χάσμα θα το θεραπεύσει ο μεσσίας.
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Ιερά αγρυπνία τελέστηκε το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στην οποία προεξήρχε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο Αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Κκαράς, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Κωνσταντίας και Αμμοχώστου, της Εκκλησίας της Κύπρου.
Η αγρυπνία και η ομιλία εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει».
Αναφερόμενος στην ημέρα, Κυριακή προ των Χριστουγέννων, τόνισε ότι εορτάζουμε όλους εκείνους τους ενάρετους ανθρώπους, που ευαρέστησαν τον Θεό, από τον Αδάμ, μέχρι τον Ιωσήφ τον μνήστορα της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Και στα αναγνώσματα της ημέρας, αναφέρθηκαν μια σειρά ονομάτων, ανθρώπων της Παλαιάς Διαθήκης, για να καταδειχθεί αφενός η γενεαλογία του Ιησού Χριστού.
Αλλά και για να μας τονίσει η Εκκλησία ότι, η αναμονή του ερχομού του μεσσία, του σωτήρα και λυτρωτή του κόσμου, ήταν κάτι το οποίο ανέμεναν οι αιώνες.
«Από τη στιγμή της πτώσης του Αδάμ, της αμαρτίας των πρωτοπλάστων και της απομάκρυνσης από τον Θεό, υπήρχε αυτό το χάσμα μεταξύ Θεού και ανθρώπου.
Και ο Θεός, από την άπειρη αγάπη Του, υποσχέθηκε στον άνθρωπο, ότι αυτό το χάσμα θα το θεραπεύσει ο μεσσίας.»
Γι’ αυτό και ο άγγελος, στο ευαγγέλιο της ημέρα, πληροφορεί τον Ιωσήφ, ότι το όνομα του παιδίου που θα γεννηθεί, θα είναι Ιησούς, που σημαίνει σωτήρας.
Και για να μη νομίσει ότι θα είναι κοσμικός βασιλέας που θα λυτρώσει από τα δεινά της εξουσίας των Ρωμαίων, παραθέτει και την προφητεία της Παλαιάς Διαθήκης, ότι το όνομα του παιδίου θα είναι Εμμανουήλ, που σημαίνει ότι ο Θεός πλέον, είναι ανάμεσα μας και σωματικώς.
Επομένως, συνέχισε ο π. Αυγουστίνος, το παιδί αυτό που θα γεννηθεί, θα είναι ο σωτήρας, αλλά όχι με την κοσμική έννοια, αλλά με την έννοια της λύτρωσης του ανθρώπου από τα δεινά της αμαρτίας, και την καταλλαγή, την συμφιλίωση δηλαδή, του ανθρώπου με τον Θεό.
Γι’ αυτό και τα Χριστούγεννα, τόνισε, είναι εορτή χαράς, ειρήνης, συμφιλίωσης.
Χαράς, γιατί είναι το χαρμόσυνο μήνυμα του ερχομού του σωτήρα και λυτρωτή μας.
Μήνυμα ειρήνης μεταξύ των ανθρώπων, γιατί καθιστά σε όλους μας σαφές, ότι είμαστε όλοι τέκνα Θεού και πορευόμαστε στην βασιλεία Του.
Και είναι και μήνυμα συμφιλίωσης, του ανθρώπου με τον Θεό. Μια σχέση που διαρρήχθηκε με την αμαρτία, θεραπεύει ο Ιησούς Χριστός με την ενανθρώπηση Του, με την συναναστροφή Του μαζί μας, με την διδασκαλία Του, τα θαύματα Του, αλλά πρωτίστως το Πάθος, την Ανάσταση και την Ανάληψη Του στους ουρανούς και την αναμονή της δευτέρας παρουσίας Του, που θα ολοκληρώσει αυτόν τον κύκλο του έργου της θείας οικονομίας.
Και συμπλήρωσε, κλείνοντας:
«Πλησιάζοντας αυτήν την αγία και μεγάλη ημέρα, να προσπαθήσουμε όλοι μας, να πορευτούμε στο σπήλαιο της Βηθλεέμ, για να δούμε με τα μάτια της ψυχής μας, το μεγαλείο της αγάπης του Θεού προς εμάς.»