09/10/2020 09/10/2020 Στο πλαίσιο των πολυήμερων εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία “ΔΗΜΗΤΡΙΑ”, που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας, προς τιμήν του Μεγαλομάρτυρα Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου, μίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, με θέμα: “Μικρές επισημάνσεις σε μεγάλες παρανοήσεις”. Στην αρχή της ομιλίας του ο Σεβασμιώτατος είπε: “Ο άνθρωπος μέσα στην Εκκλησία βιώνει το...
Ενορίες : Αγίου Δημητρίου Ομωνύμου Δήμου
09 Οκτωβρίου, 2020 - 17:30
Τελευταία ενημέρωση: 09/10/2020 - 16:17

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στα “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2020”

Διαδώστε:
Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στα “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2020”

Στο πλαίσιο των πολυήμερων εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία “ΔΗΜΗΤΡΙΑ”, που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας, προς τιμήν του Μεγαλομάρτυρα Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου, μίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, με θέμα: “Μικρές επισημάνσεις σε μεγάλες παρανοήσεις”.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Σεβασμιώτατος είπε: “Ο άνθρωπος μέσα στην Εκκλησία βιώνει το νόημα της αληθινής ελευθερίας φωτιζόμενος ο νους του από την Χάρη του Παναγίου Πνεύματος. Πρέπει να κατανοήσουμε κάτι πολύ βασικό⸱ πώς υπάρχουμε μέσα στην Εκκλησία; Ο Κύριος, μας ονόμασε πρόβατα και τον εαυτό του Ποιμένα. Αυτό δεν σημαίνει ότι χάνουμε την αυτοσυνειδησία μας. Αντιθέτως, η πιστοί μέσα στην Εκκλησία επιδιώκουμε την ειρήνη της καρδιάς, την πραότητα, την αθωότητα, τον φωτισμό και την εν Χριστώ ζωή. Μέσα στην Εκκλησία έχουμε την πνευματική πορεία, την ευαγγελική ηλικία μέχρι σημείου χριστοποιήσεώς μας, μέσω της υπακοής στο θείο θέλημα και την χειραγώγηση από τον πνευματικό πατέρα. Επιστηριγμός κάθε πιστού είναι ο θείος λόγος, η εκκλησιαστική ζωή, οι άγιοι. Έτσι ο πιστός αγωνίζεται διαρκώς, γνωρίζοντας ότι η καθημερινότητά του προκαλεί εμπόδια, προσκόμματα, προβλήματα. Και καλείται ο πιστός επικαλούμενος ακατάπαυστα την θεία βοήθεια να παραμείνει ακέραιος, ανεπηρέαστος, άτρωτος από τα βέλη του πονηρού, του κόσμου και του κακού εαυτού του. Με τον τρόπο αυτό, μεταβάλλει την ολισθηρή πνευματικά καθημερινότητα, σε πνευματικό αγώνισμα, που τον υψώνει και τον μεταμορφώνει”.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος τόνισε: “Τον τελευταίο καιρό ζούμε το μεγάλο πρόβλημα της πανδημίας. Το γεγονός αυτό μας απέδειξε πόσο φθαρτοί είμαστε και “εξαρτημένοι” σωματικά από τους ιατρούς, τα υγειονομικά μέτρα και τις σχετικές πολιτικές αποφάσεις. Και παρ’ όλα αυτά, η πανδημία υπάρχει και εξαπλώνεται για να αποδειχθεί ότι ο μόνος κύριος και ρυθμιστής του παντός είναι ο παντοδύναμος Θεός. Μεταξύ των μέτρων, δυστυχώς, ακούστηκαν και μέτρα που αφορούν την πνευματική ζωή με κίνδυνο να διχαστούμε ως πιστοί, με βάση τα υγειονομικά μέτρα. Αντί λοιπόν να φιλοσοφήσουμε κατά Θεόν απέναντι στις εξελίξεις της πανδημίας, ασχολούμαστε με φτηνές συζητήσεις, αντιδικίες και προσωπικές εκτιμήσεις. Κανένας δεν ασχολείται παραδείγματος χάρη για 80.000 εκτρώσεις που γίνονται ετησίως στην πατρίδα μας, ή για τους χιλιάδες νεκρούς του αλβανικού έπους για τους οποίους ούτε τιμητική παρέλαση δεν θα πραγματοποιήσουμε, όταν χιλιάδες άνθρωποι συνωστίζονταν έξω από το εφετείο στη δική της Χρυσής Αυγής. Παραβλέπουμε λοιπόν την ουσία των ειδήσεων των θεμάτων και ασχολούμαστε με τα φτηνά σχόλια. Οι πιστοί, έχουμε το μόνο ανανεούμενο και αναγεννητικό νέο, που δεν παλαιώνει ποτέ που είναι ο Χριστός και το ευαγγέλιο Του. Βομβαρδιζόμαστε από τα γεγονότα και παρασυρόμαστε σε μία στείρα καθημερινότητα, από πνευματικής πλευράς, αφήνοντας το χρόνο της ζωής μας να περνά ανεκμετάλλευτος δίχως μετάνοια και πνευματική καρποφορία”.

Σε άλλο σημείο είπε χαρακτηριστικά: “Οι άγιοι της Εκκλησίας εκτός από το ευαγγελικό βίο τους είχαν πολλοί απ’ αυτούς και κάποια ευθύνη μέσα στην κοινωνία όπως ο Άγιος Δημήτριος. Δεν ήταν μόνο πιστός αλλά και υπεύθυνος αξιωματικός της Πολιτείας. Συνδύαζε πίστη και αρχές, συνέπεια στο θείο λόγο και σεβασμό στο νόμο του κράτους. Μεταξύ όμως των απαιτήσεων του κράτους, ήταν και η πίστη στο κοσμικό άρχοντα. Εκεί όλοι οι άγιοι ανόρθωσαν το πνευματικό τους ανάστημα και αρνήθηκαν κάθε λατρεία σε ανθρώπινο πρόσωπο. Με βάση λοιπόν το λόγο του Χριστού “ἀπόδοτε οὖν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ”, η Εκκλησία στο πέρασμα των αιώνων απέδειξε ότι πορεύεται παράλληλα με την πολιτεία, την εξουσία, με σκοπό την ωφέλεια των ανθρώπων. Αν τώρα στην εποχή της πανδημίας έγιναν κάποια λάθη από πλευράς μέτρων προς την Εκκλησία, αυτό οφείλεται στην υπέρβαση από πλευρά της εξουσίας των ορίων ευθύνης της. Η Εκκλησία ποτέ δεν άσκησε συμπολίτευση ή αντιπολίτευση σε κάθε μέτρο. Απεναντίας, κινήθηκε με πνευματικό μεγαλείο και αρχοντιά, για να αποδείξει πόσο ανώτερη είναι των φθηνών καθημερινών σκοπιμοτήτων και του λαϊκισμού. Στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, οι άγιοι Πατέρες δέχθηκαν να είναι πρόεδρος ο Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ο Μέγας αν και τότε ήταν αβάπτιστος. Και το έκανε αυτό, γιατί πάνω από εξουσίες και αξιώματα η Εκκλησία λατρεύει τον Χριστό που είναι υπεράνω κάθε ορατού κέντρου εξουσίας. Και στη δύσκολη χρονική περίοδο της πανδημίας που προηγήθηκε, η Εκκλησία έδωσε προτεραιότητα όχι στα εσωτερικά ζητήματα, αλλά στην ουσία της πίστεως. Όταν η εξουσία ιστορικά παρενέβη στα της Εκκλησίας, τότε τα αποτελέσματα ήταν τραγικά, όπως συνέβη την περίοδο της Εικονομαχίας”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος είπε: “Η ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Εκκλησία που διαρκώς πορεύεται μέσα από δυσκολίες και δοκιμασίες. Αλίμονό μας αν διαιρεθούμε, αν κρατήσουμε στοιχεία εχθροπάθειας ο ένας για τον άλλον. Στην κρίσιμη αυτή η εποχή οφείλουμε να έχουμε κατά νου το πως μας θέλει ο Χριστός μας⸱ με μια αρχοντιά, με μια ανωτερότητα, με μια λεβεντιά, που απορρέει από την πλήρη εμπιστοσύνη στον Άγιο Θεό και το θέλημά Του, που απορρέει από την πλήρη βεβαιότητα ότι είμαστε στα χέρια Του και στην πάνσοφη πρόνοιά Του.
Η πανδημία μας βοήθησε να καταλάβουμε πόσο υπεύθυνα αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα. Να αποβάλλουμε δηλαδή τη συνήθεια με την οποία πολύ ζούσαν τη μυστηριακή ζωή, την εθιμο-λατρεία και την ορθοδοξία των τύπων. Αύξησε τον πόθο για ουσιαστική ορθόδοξη πνευματική ζωή. Απέδειξε ότι είναι η μοναδική διέξοδος (η ορθόδοξη πίστη) στα υπαρξιακά αδιέξοδα που προκάλεσε ο κορονοϊός και διέψευσε πανηγυρικά όλους εκείνους που ισχυρίζονταν ότι η Θεία Κοινωνία μεταδίδει την ασθένεια. Αντιθέτως, απέδειξε το αυτονόητο⸱ ως Σώμα και Αίμα Χριστού, είναι φάρμακο σωτηρίας, είναι μετάγγιση ζωής, είναι η χριστοποίηση του ανθρώπου”.

Στη συνέχεια, στο “Ενοριακό Αρχονταρίκι”, που γίνεται εντός του Ιερού Ναού, ο Σεβασμιώτατος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλε το ακροατήριο δια ζώσης ή διαδικτυακά στο YouTube: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η 5η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Ευγένιος Παντζαρίδης, Αναπληρωτής Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Έψαλαν ο Πρωτοψάλτης κ. Γεώργιος Κοσσένας και ο Ιεροψάλτης κ. Δημήτριος Τανάγρας.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων