Στην εκπομπή του Ορθοδόξου Διαδικτυακού Ραδιοφώνου Pemptousia fm «Η Επικαιρότητα στην Πεμπτουσία» με τη Μαρία Γιαχνάκη μίλησε, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος επί της εορτίου μνήμης του Αγίου Μαξίμου του Γραικού. Ο Σεβασμιώτατος ήταν ιδιαιτέρως συγκινημένος σε όλες τις αναφορές του στον Άγιο, κάνοντας λόγο για το ασκητικό φρόνημα και την ιεραποστολή του Αγίου Μαξίμου του Γραικού, όπως και την συνειδητή και ακλόνητη ομολογία Πίστεως και Ορθοδοξίας μέσα στις αντιθέσεις και τα πολύχρονα προσκόμματα του έργου του στην χώρα της Ρωσίας.
Ο Βίος του Αγίου Μαξίμου του Γραικού, είπε ο Σεβασμιώτατος, συγκινεί και εμπνέει όλους και τον ίδιον προσωπικά στο ποιμαντικό έργο του. Η επίκαιρη, δε, απουσία και αποκλεισμός των πιστών παγκοσμίως απο τα ιερά Μυστήρια ενθυμίζουν εν πολλοίς και τον εγκλεισμό, την φυλάκιση και το πολύχρονο του αποκλεισμού του Αγίου Μαξίμου του Γραικού απο τους Ρώσους πολεμίους του και την υπομονή που επέδειξε καθόλο εκείνο το πολύ κρίσιμο και ακροτελεύτιο διάστημα του Βίου του.
“Δεν ήταν Μάρτυρας, κατά τον τεχνικό όρο της θεολογίας, πλην, όμως, ήταν Ομολογητής, που σημαίνει ήταν ένας άνθρωπος ο οποίος μπορεί να μην έδωσε το μαρτύριο του αίματος, πλην όμως ουσιαστικά μαρτύρησε τον Χριστόν και ίσως φρικτώτερα απ’ ότι θα τον μαρτυρούσε (ως Μάρτυρας) αν έδινε σε μία στιγμή τον επίγειο Βίο του προσφορά στον Εσταυρωμένο” επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Άρτης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Άγιος Μάξιμος ο Γραικός γεννήθηκε στην Άρτα στα 1470 μ.Χ. περίπου, και, άρα, ο Σεβασμιώτατος ποιμαίνει τους συμπατριώτες του Αγίου και το εκεί ευσεβές πλήρωμα το οποίο εξόχως ευλαβείται και επικαλείται τον Άγιον.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:
“Η Θεία Ευχαριστία είναι βίωμα, είναι αλλαγή ζωής”
“Η καρτερία του Άγιου Μαξίμου του Γραικού με συγκινεί, πως άντεξε χωρίς Θεία Κοινωνία, αυτό είναι που πρέπει να προβληματιστούμε όλοι”. Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος Άρτης εξήγησε: “Η Θεία Κοινωνία δεν είναι μια αυτόματη τελετή, πήγα άνοιξα το στόμα μου μπήκε μέσα το κουτάλι με το καθαγιασμένο υλικό και θεώθηκα. Το Μυστήριο είναι βίωμα, είναι αλλαγή ζωής, είναι κοινωνία με τον ίδιο το Χριστό. Είναι όπως λέει όταν ετοιμαζόμαστε να κοινωνήσουμε “Μέλλων φαγεῖν, ἄνθρωπε, Σῶμα Δεσπότου, φόβῳ πρόσελθε, μὴ φλεγῇς” και λες τελικά τι είναι η Θεία Κοινωνία φως που με φωτίζει ή κάρβουνο που με καίει; τίποτα δεν είναι από μόνο του! Είναι εκείνο το οποίο πρέπει να σκεφτούμε είναι ότι είναι Θεία Κοινωνία για εκείνον που μεταλαμβάνει Σώμα Χριστού για τον άλλον γίνεται κάρβουνο που καίει, το ίδιο Σώμα του Χριστού, αυτός ο καθαγιασμένος άρτος”.
Και, συνέχισε: “Εσύ μπορεί να πας μετανοών και καθαρά συνειδήσει με μαρτυρικό φρόνημα να κοινωνήσεις το Σώμα του Εσταυρωμένου και εγώ από το ίδιο Κουτάλι από το ίδιο περιεχόμενο του Αγίου Μαρτυρίου να πάρω μέσα μου κάρβουνο αναμμένο και να καώ. Θέλω να πω δεν είναι ένα αντικείμενο είναι ένα πρόσωπο που κοινωνάω και τα πρόσωπα τα κοινωνάς ανάλογα με τη δεκτικότητα που έχεις, όχι ανάλογα με το ποιος είναι αυτός αλλά ανάλογα με το εγώ ποιος είμαι εγώ τι είμαι. Για αυτό απορώ πως γίνεται να στερήθηκε τη Θεία Ευχαριστία ο φωτιστής του Θεού” σημείωσε για τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό.
Σημείωσε, επίσης, για όσους καταφέρονται εναντίον της Θ. Κοινωνίας: “Ειλικρινά σας λέω ότι αυτά που κουβεντιάζουμε τώρα τα είχα μέσα μου ως δύναμη για να αντέξουμε όλη αυτήν την περίοδο. Η μορφή του Αγίου Μαξίμου του Γραικού. Του στέρησαν την Θεία Κοινωνία”.