Επικαιρότητα
11 Ιουνίου, 2020

Σήμερα προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

Διαδώστε:

Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται η ψηφοφορία, από την Ολομέλεια της Βουλής, για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Αναβάθμιση του Σχολείου.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες με τρίωρη στάση εργασίας (από 11:00 έως 14:00) και νέα κινητοποίηση συνεχίζουν σήμερα τη διαμαρτυρία τους ενάντια στο «αντιεκπαιδευτικό» – όπως το χαρακτηρίζουν – νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και καλούν τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι στη Βουλή, ενώ τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ χαιρέτισαν τις απεργιακές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις με τις οποίες εκφράστηκε η αντίθεση των εκπαιδευτικών στο νομοσχέδιο και το αίτημά τους να μην ψηφιστεί.

Οι βουλευτικές τροπολογίες που αποδέχθηκε η υπουργός Παιδείας στο νομοσχέδιο για την Αναβάθμιση του Σχολείου

Στο μεταξύ, η υπουργός Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε, πριν το κλείσιμο της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου για την “Αναβάθμιση του Σχολείου”, πως κάνει δεκτές τις βουλευτικές τροπολογίες που ήρθαν.

Συγκεκριμένα, αποδέχθηκε τροπολογία του βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής, Β. Κεγκέρογλου, με θέμα την “κατασκευή αιθουσών σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση έκτακτων και κατεπειγουσών αναγκών στέγασης μαθητών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, του βουλευτή της ΝΔ, Σπ. Λιβανού για την προσθήκη των πτυχιούχων φιλολογίας στον κλάδο ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων, των βουλευτών της ΝΔ, Γ. Στύλιου και Ιω. Πασχαλίδη για δυνατότητα απονομής τίτλου ομότιμου καθηγητή των πρώην ΤΕΙ, και της βουλευτού της ΝΔ Ντόρας Μπακογιάννη, με θέμα “Εξόφληση δαπανών για την αγορά ακινήτου του ΕΛΜΕΠΑ” στην Κρήτη.

Στο μεταξύ, ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης στη χθεσινή του ομιλία για το νομοσχέδιο στη Βουλή τόνισε πως «ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει», αφού πρώτα ευχαρίστησε  εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και γονείς, που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα του κορωνοϊού.

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Ακολούθως, τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση, «αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό», προσθέτοντας τα εξής: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

«Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή  και στη συνέχεια πέρασε στις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρώτα έκανε λόγο για το άσυλο και τον νόμο για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις πλαισιώνονται από τον εκσυγχρονισμό στην εκλογή των διοικήσεων των πανεπιστημίων, στον εξορθολογισμό του πλαισίου των μεταγραφών και στην τόνωση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ.

Οι πρυτάνεις, όπως είπε, θα εκλέγονται για μια τετραετή θητεία, θα είναι υποψήφιοι σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η ψηφοφορία θα είναι ηλεκτρονική.

Όσον αφορά τις μεταγραφές είπε ότι προβλημάτισε πολύ η διάταξη σύμφωνα με την οποία θα πρέπει η βαθμολογία στο νέο τμήμα να μην υστερεί πολύ έναντι εκείνης του τμήματος στο οποίο είχε εισαχθεί ο φοιτητής.

Σχετικά με την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων είπε ότι θα μπορούν να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα χωρίς την προηγούμενη έγκριση του υπουργού, ότι θεσμοθετούνται διπλοί κύκλοι σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ιδρυμάτων και πως «θέλουμε να προσελκύσουμε στα δημόσια πανεπιστήμιά μας αλλοδαπούς φοιτητές οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και θα κάνουν την Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο της Μεσογείου».

Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ξεκίνησε μιλώντας για αχρείαστο ρίσκο από το άνοιγμα των σχολείων σε καιρό πανδημίας, ενώ μίλησε και για το ζήτημα της διαγωγής, της αύξησης του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αλλά και για την επιλογή του χρόνου (σε καιρό πανδημίας) στον οποίον επέλεξε η κυβέρνηση να φέρει προς ψήφιση κάτι τόσο σοβαρό.

Στην κριτική για την εισαγωγή του νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, η κα Κεραμέως είπε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχθηκε ότι έγινε “εκτενέστατη διαβούλευση” όταν σημείωσε τα 15.000 σχόλια. Όσο για το αν αυξήθηκε ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις από 22 σε 25, η κα Κεραμέως είπε ότι αυτό ίσχυε ήδη από την β’ έως την στ’ Δημοτικού.

Σε σχέση με την άποψη του Αλ. Τσίπρα για τη διαγωγή και ότι δεν πρέπει να έχει θέση στο απολυτήριο, η υπουργός επανέλαβε τη θέση του πρωθυπουργού, ότι αποστολή του σχολείου δεν είναι μόνο η παροχή στείρας γνώσης, αλλά το να μαθαίνεις στα παιδιά πώς να φέρονται σε συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον και ότι εκτός από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις».

Όσο για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και την εκτίμηση ότι στο παρελθόν είχε συμβάλει στην εκτίναξη της αποτυχίας στο Λύκειο, η κα Κεραμέως είπε ότι η αύξηση της αποτυχίας σχετιζόταν με τους – νέους τότε – όρους προαγωγής από το 8 στο 10. Τέλος, για την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία είπε ότι ολοένα και περισσότερες χώρες εξοικειώνουν τα παιδιά με μια 2η γλώσσα ήδη από το νηπιαγωγείο.

Διαδώστε: