Ήταν πρώτη Απριλίου όταν η Διαρκής Ιερά Σύνοδος σε μια ιστορική απόφαση, ανακοίνωνε την κεκλεισμένων των θυρών τέλεση των Ιερών Ακολουθιών κατά τη διάρκεια της Αγίας και Μεγάλη Εβδομάδας.
Τότε η ΔΙΣ συνόδευε την ανακοίνωση της εν λόγω απόφασης με την εξής ευχή: “Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020».
Η ημέρα αυτή έφτασε και στους ναούς όλης της χώρας αναμένεται απόψε να τελεστεί Εσπερινή Δοξολογία και η Θεία λειτουργία για την απόδοση του Πάσχα.
Από τις 9 το βράδυ έως και τη μία μετά τα μεσάνυχτα θα τελεστούν οι Ιερές Ακολουθίες του Εσπερινου και του Όρθρου καθώς και η Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, ιερουργούντος και χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.
Οι κατά τόπους Μητροπόλεις έχουν ήδη εκδόσει σχετικές ανακοινώσεις με οδηγίες για την σημερινή ημέρα, καλώντας τους πιστούς να φέρουν μαζί τους απόψε τις αναστάσιμες λαμπάδες.
Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, «θα δοθεί η ευκαιρία στους πιστούς να αναβιώσουν την πασχάλια χαρά, την οποία στερήθηκαν λόγω της πανδημίας του κοροναϊού».
Απόδοση της εορτής του Πάσχα
Στη λειτουργική γλώσσα της εκκλησίας σημαίνει την ολοκλήρωση της εορτής του Πάσχα, που διαρκεί συνολικά 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου. Τιμάται από την Εκκλησία την παραμονή της Αναλήψεως, ήτοι την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Τυφλού (27 Μαΐου 2020). Αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις, καθώς οι περισσότερες εορτές έχουν την απόδοσή τους την όγδοη ημέρα, δηλαδή έχουν διάρκεια οκτώ ημερών.
«Τα πάντα μέσα στην πίστη μας είναι Φως! Εγώ ειμί του Φως του κόσμου, μας λέει ο Χριστός!».
Με αυτή τη φράση, ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας, Αρχιμ. Φίλιππος Χαμαργιάς, προσεγγίζει, στο video που ακολουθεί, την αποψινή τέλεση της Αγρυπνίας της Αποδόσεως του Πάσχα, τονίζοντας ότι η συμμετοχή μας στη χαρά της Αναστάσεως δεν είναι ούτε το άναμμα της λαμπάδας, ούτε η ολιγόλεπτη παραμονή μας στην Εκκλησία, αλλά η συμμετοχή μας στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και η Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ: