Εκδόθηκε το ΦΕΚ – Πώς θα γιορτάσουμε – Αναλυτικά όλα τα μέτρα για το Πάσχα
Δημοσιεύθηκε το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, όπου αναγράφονται αναλυτικά όλα τα μέτρα για τον εορτασμό της Μεγάλης Εβδομάδας για το Πάσχα στην ελληνική επικράτεια.
Διαβάστε το ΦΕΚ για τα Έκτακτα Μέτρα
Συγκεκριμένα, με τις αποφάσεις Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 26380 καθορίζονται τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Μ. Δευτέρα, 26 Απριλίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 3 Μαΐου 2021 και ώρα 6:00.
Συνυπογράφουν οι Υπουργοί Οικονομικών – Ανάπτυξης και Επενδύσεων -Προστασίας του Πολίτη – Εθνικής Άμυνας – Παιδείας και Θρησκευμάτων- Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – Υγείας-Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Πολιτισμού και Αθλητισμού –
Δικαιοσύνης – Εσωτερικών – Μετανάστευσης και Ασύλου – Ψηφιακής Διακυβέρνησης – Υποδομών και Μεταφορών – Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Επικρατείας – Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό.
Πάσχα με αυστηρά μέτρα στην Ελλάδα – Έντονη Σύγκρουση στην Κύπρο
Με διπλή μάσκα, ένας πιστός ανά 25 τ.μ. θα μπορεί να παρακολουθήσει τις Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας, την Αναστάσιμη Ακολουθία της Παννυχίδος, την Θεία Λειτουργία και όλες όσες έπονται έως την Δευτέρα του Θωμά στους Ιερούς Ναούς της Επικράτειας, όπως ανακοίνωσε χθες, 23 Απριλίου 2021, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την επίσημη ενημέρωση. Ο περιορισμός, βεβαίως, παραμένει αυστηρός, ενώ στα προαύλια των ναών ένας πιστός πρέπει να βρίσκεται μόνος σε επιφάνεια 10 τ.μ. Ταυτόχρονα, οι διαγνωστικοί έλεγχοι στους ιερείς και το προσωπικό των ναών προ των ακολουθιών κατέστησαν υποχρεωτικοί.
Τα μέτρα που επέλεξαν οι ειδικοί ήταν αυτά που συμπεριλήφθησαν στην Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς τις Ιερές Μητροπόλεις, η οποία γράφτηκε κατόπιν συνεννοήσεως με την Πολιτεία.
«Το Πάσχα και φέτος θα είναι διαφορετικό. Διαφορετικό σε σχέση με το πώς συνηθίζαμε να το γιορτάζουμε, διαφορετικό όμως και σε σχέση με το περσινό. Γιατί μπορεί να καλούμαστε να το γιορτάσουμε με κάποιους περιορισμούς – μακριά από το χωριό μας, και ίσως όχι παρέα με όλους όσοι θα θέλαμε να είναι μαζί μας αυτές τις ημέρες – θα μπορέσουμε όμως να παρακολουθήσουμε από κοντά τις λειτουργίες τις άγιες αυτές ημέρες και να μοιραστούμε το γιορτινό τραπέζι, έστω με μερικά από τα αγαπημένα μας πρόσωπα», σημείωσε ο κ. Χαρδαλιάς χθες.
Από την πλευρά τους, οι πιστοί διερωτώνται πόσοι θα χωρέσουν στους ναούς με αυτές τις τόσο αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ υπάρχει προβληματισμός και για το ωράριο της Αναστάσιμης Ακολουθίας.
Αναλυτικά, όσον αφορά τη λειτουργία των Εκκλησιών στην Ελλάδα:
Για τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα, θα συνεχίσει να ισχύει η μέχρι σήμερα αναλογία του ενός ατόμου ανά 25 τ.μ., με τα υγειονομικά μέτρα που ήδη ισχύουν (επαρκής αερισμός των χώρων, τήρηση αποστάσεων και κανόνων υγιεινής, αντισηψία χεριών, υποχρεωτική χρήση μάσκας). Επίσης, στους εξωτερικούς χώρους των ναών η αναλογία αυτή διαμορφώνεται σε ένα άτομο ανά 10m2, και πάντα με τήρηση των κανόνων υγιεινής.
Για τους πιστούς είναι υποχρεωτική η χρήση διπλής μάσκας τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους, ενώ για τους ιερείς, νεωκόρους, ιεροψάλτες και το λοιπό προσωπικό, που θα βρίσκεται εντός του ναού, είναι υποχρεωτική η διενέργεια τεστ.
Σχετικά με τις ακολουθίες της Μεγάλης Παρασκευής σημειώνεται ότι α) η περιφορά του Επιταφίου θα γίνει μόνο στον προαύλιο χώρο των ναών, χωρίς να ακολουθεί πομπή πιστών, ενώ β) το προσκύνημα του Επιταφίου θα γίνει εκτός του ναού, και γ) πάντα με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων (όπως τήρηση αποστάσεων, υποχρεωτική χρήση διπλής μάσκας κ.λπ.).
Υπενθυμίζεται το ωράριο των Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας:
Λόγω της απαγορεύσεως κυκλοφορίας, οι εσπερινές Ιερές Ἀκολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος από την Κυριακή των Βαΐων έως και την Μεγάλη Τετάρτη θα αρχίζουν στις 6.30 μ.μ.
Το εσπέρας της Μεγάλης Πέμπτης, η Ιερά Ακολουθία του Νιπτήρος θα αρχίσει στις 5.30 μ.μ.
Το εσπέρας της Μεγάλης Παρασκευής, η Ιερά Ακολουθία του Επιταφίου θα αρχίσει στις 6.00 μ.μ.
Η Λιτάνευση του Επιταφίου θα πραγματοποιηθεί μόνο πέριξ των Ιερών Ναών, δίχως τον σχηματισμό πομπής από τους πιστούς, οι οποίοι θα πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις τους, ή την πραγματοποίηση οιασδήποτε πομπής μακράν των Ιερών Ναών ἤ «συγκεντρώσεως» των Επιταφίων σε πλατείες και άλλους ανοικτούς χώρους.
Σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο, την Μεγάλη Πέμπτη και την Μεγάλη Παρασκευή, οπότε παρουσιάζεται έντονη προσέλευση πιστών για την προσκύνηση του Εσταυρωμένου και του Επιταφίου, οι πιστοί θα προσέρχονται προς προσκύνηση τηρώντας με ακρίβεια την προβλεπόμενη απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους και φορώντας προστατευτική μάσκα. Συνιστάται η τοποθέτηση των ιερών αυτών σεβασμάτων της Πίστεως στα Πρόπυλα του Ιερού Ναού, προς αποφυγή συνωστισμού. Ιδίως κατά την Μεγάλη Παρασκευή, ο Επιτάφιος θα μεταφερθεί στα Πρόπυλα αμέσως μετά την ψαλμώδηση των αναστασίμων ευλογηταρίων και θα παραμείνει εκεί προς προσκύνηση από τους πιστούς έως το τέλος της Δοξολογίας, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η λιτάνευση του Επιταφίου πέριξ του Ιερού Ναού.
Επίσης, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου θα τηρηθεί το εξής Τυπικό:
α) 8.10 μ.μ.: Έναρξη Ακολουθίας Παννυχίδος.
β) 8.45 μ.μ.: «Δεύτε λάβετε φως» από Ωραίας Πύλης.
γ) 9.00 μ.μ.: «Χριστός Ανέστη» (10 φορές) από την εξέδρα εκτός του Ιερού Ναού. Μετά το πέρας του «Χριστός Ανέστη», ο Ιερεύς εισέρχεται στον Ιερό Ναό, ενώ οι ιεροψάλτες ψάλλουν το Δοξαστικό Τροπάριο των Αίνων «Αναστάσεως ημέρα», μετά το τέλος του οποίου θα αναγνωσθεί από Ωραίας Πύλης ο Κατηχητικός Λόγος του Ιερού Χρυσοστόμου.
Στην συνέχεια θα ψαλεί το Απολυτίκιο του Ιερού Χρυσοστόμου και κατόπιν αυτού θα αρχίσει απ’ ευθείας η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία.
Όπου υφίστανται περισσότεροι από ένας Εφημέριοι, συνιστάται η τέλεση περισσοτέρων Ιερών Ακολουθιών κατά την ίδια ημέρα, σύμφωνα με την εκκλησιαστική συνήθεια και πρακτική.
Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 10 μ.μ τη Μεγάλη Εβδομάδα
Σχετικά με το χρονικό όριο απαγόρευσης κυκλοφορίας, ο περιορισμός της κυκλοφορίας ξεκινά στις 10 το βράδυ τη Μεγάλη Εβδομάδα και την ημέρα του Πάσχα, ενώ από τη Δευτέρα του Πάσχα (3 Μαΐου) ο περιορισμός αρχίζει στις 11 το βράδυ.
Την Κυριακή του Πάσχα υπάρχει η δυνατότητα συγκέντρωσης δύο οικογενειών έως 9 άτομα, ενώ εάν πρόκειται για υπαίθριο χώρο 2 ευρύτερες οικογένειες έως 12 άτομα.
Συστήνεται η διενέργεια προηγούμενου οικιακού αυτοδιαγνωστικού τεστ σε όσους συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις αυτές.
O προβληματισμός και οι αντιδράσεις
Στα Κύθηρα η Αναστάσιμη Τελετή και η Θεία Λειτουργία θα τελεστούν την Κυριακή του Πάσχα, καθώς οι ιερείς με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ δήλωσαν ότι αδυνατούν συνειδησιακώς να εφαρμόσουν το οριζόμενο πρόγραμμα.
Αναλυτικά:
Οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Κυθήρων και Αντικυθήρων εξέδωσαν επίκαιρη ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν αναλυτικά το σκεπτικό της αποφάσεως της Ιερατικής Συνάξεως, η οποία έλαβε χώρα την Παρασκευή 23 Απριλίου. «Δηλούμεν υπευθύνως ως κατενώπιον Θεού ότι αδυνατούμεν συνειδησιακώς να εφαρμόσωμεν το πρόγραμμα της τελετής της Αναστάσεως και της Πασχαλίου Θείας Λειτουργίας, κατά τα οριζόμενα (σ.σ. Το «Χριστός Ανέστη» στις 9μ.μ. του Μεγάλου Σαββάτου), και κοινή και ομοφώνω αποφάσει, έχοντες την προς τούτο έκθυμον ευλογίαν του Σεβ. Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Κυθήρων και Αντικυθήρων κ.Σεραφείμ, θα τελέσωμεν την τελετήν και την Θείαν Λειτουργίαν της Αναστάσεως ανήμερα του Πάσχα, αρχομένης της Ακολουθίας της Παννυχίδος ώρα 5 π.μ. και μετ’ αυτήν θα ακολουθήση η τελετή της Αναστάσεως, ο Όρθρος και η Αναστάσιμος Θεία Λειτουργία».
Διαβάστε το ανακοινωθέν της Ιερατικής Συνάξεως:
Ἐν Κυθήροις τῇ 23ῃ Ἀπριλίου 2021
Ἡμεῖς οἱ Κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, συναχθέντες σήμερον τήν 23ην Ἀπριλίου 2021, ἡμέραν Παρασκευήν καί ὥραν 11π.μ. εἰς τό Ἐπισκοπεῖον, κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας
κ.Σεραφείμ εἰς τήν κατά μῆνα τακτικήν Ἱερατικήν Σύναξιν, ἐν ὄψει τῆς ἐπερχομένης Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος καί τοῦ Ἁγίου Πάσχα, καί λαβόντες γνῶσιν τῆς ὑπ’ ἀριθ. 3041/21-4-2021 σχετικῆς Ἐγκυκλίου τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἡ ὁποία ρυθμίζει τά τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν τῆς ἁγίας αὐτῆς περιόδου, μέ βάσιν τάς ὑφισταμένας ἐκτάκτους περιστάσεις (ὑγειονομικαί συνθῆκαι καί ἀπαγόρευσις κυκλοφορίας πέρα τῆς 9 μ.μ.) ἀποφασίζει καί ἀνακοινώνει τά
ἀκόλουθα:
1. Ἐνῶ ἐκφράζομεν τήν εὐχαρίστησίν μας, διότι κατά τήν ἐφετεινή Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τό Ἅγιο Πάσχα θά εἶναι ἀνοικτοί οἱ Ἱεροί μας Ναοί (παρότι θεωροῦμεν αὐστηρότατο καί ἀνάρμοστον τό μέτρον παρουσίας ἑνός πιστοῦ ἀνά
25 τ.μ., τό ὁποῖον δυστυχῶς μόνον εἰς τάς Ἐκκλησίας ἐπιβάλλεται), ἐν τούτοις διά τήν τελετήν τῆς Ἀναστάσεως καί τήν Πασχαλινή Θεία Λειτουργία, ὡς ρυθμίζεται τό τελετουργικό μέρος εὑρισκόμεθα πρό πρωτοφανοῦς ἀμηχανίας καί ἀνυπερβλήτου ἀδιεξόδου. Λόγοι κανονικοί, ἐκκλησιολογικῶς δεοντολογικοί, ἀλλά καί δογματικοί, τίθενται ὡς ἀνυπέρθετο συνειδησιακό ἐμπόδιο ἐφαρμογῆς τῶν καθοριζομένων διά τῆς ὕπερθεν Συνοδικῆς Ἐγκυκλίου.
2. Συνειδησιακῶς ἀδυνατοῦμεν νά τελέσωμεν δύο Θείας Λειτουργίας (τήν τοῦ Μεγάλου Σαββάτου καί τήν τοῦ Ἁγίου Πάσχα) ἐντός τοῦ ἰδίου 24ώρου, ἀπό τό ἕνα μεσονύκτιον ἕως τό ἑπόμενον, ὅπερ συνεπάγεται τό νά λειτουργήσωμεν
καί νά κοινωνήσωμεν δύο φορές ἐντός τοῦ χρονικοῦ αὐτοῦ διαστήματος.
3. Ἡ τήρησις τῆς ἐν θέματι Ἀποφάσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καθίσταται καί ἐκ τῶν πραγμάτων δυσχερής, διότι ψάλλοντες τήν 9 μ.μ. τό «Χριστός Ἀνέστη» καί τελοῦντες (παραλειπομένης τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου) τήν Θείαν
Λειτουργίαν μετά τῆς Θείας Κοινωνίας τῶν πιστῶν εἶναι ἀδύνατον νά περαιωθοῦν ὅλα τήν 10ην μ.μ. ὥραν, ὅτε ὁρίζεται ἡ παῦσις τῆς κυκλοφορίας τῶν πολιτῶν.
Ἐκτός αὐτοῦ δέν δύναται νά λογισθῇ ὡς Ἀναστάσιμος ἡ Θεία αὐτή Λειτουργία, ἀφοῦ θά περαιωθῆ δύο ὥρας πρό τοῦ μεσονυκτίου, διαρκοῦντος τοῦ Μεγάλου Σαββάτου. Ἔπειτα διά τούς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι θά παρευρεθοῦν μόνον κατά τήν τελετήν τῆς Ἀναστάσεως (9 μ.μ.) προκύπτει καί τό πρόβλημα τῆς καταλύσεως τῆς αὐστηρᾶς νηστείας τοῦ Μεγ. Σαββάτου (ἄνευ ἐλαίου), ἐάν ὅπως συνηθίζεται σπεύσουν ἀμέσως μετά τό «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» εἰς ἀπόλαυσιν τῆς μαγειρίτσας καί τῶν πασχαλίων ἐδεσμάτων.
4. Κατόπιν τῶν ὡς ἄνω ἐκτεθέντων, καί μή στέργοντες εἰς τό νά ἐνεργήσωμεν ὡς πρόσωπα τοῦ κοινοῦ θεάτρου, ἀλλ’ ὡς ἠλεημένοι παρά Κυρίου Λειτουργοί τοῦ Ὑψίστου, δηλοῦμεν ὑπευθύνως ὡς κατενώπιον Θεοῦ ὅτι ἀδυνατοῦμεν συνειδησιακῶς νά ἐφαρμόσωμεν τό πρόγραμμα τῆς τελετῆς τῆς Ἀναστάσεως καί τῆς Πασχαλίου Θείας Λειτουργίας, κατά τά ὁριζόμενα, καί κοινῇ καί ὁμοφώνῳ ἀποφάσει, ἔχοντες τήν πρός τοῦτο ἔκθυμον εὐλογίαν τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ, θά τελέσωμεν τήν τελετήν καί τήν Θείαν Λειτουργίαν τῆς Ἀναστάσεως ἀνήμερα τοῦ Πάσχα, ἀρχομένης τῆς Ἀκολουθίας τῆς Παννυχίδος ὥρα 5 π.μ. καί μετ’ αὐτήν θά ἀκολουθήσῃ ἡ τελετή τῆς Ἀναστάσεως, ὁ Ὄρθρος καί ἡ Ἀναστάσιμος Θεία Λειτουργία, καί
5. Ἐάν, ὅμως, ὑπάρξῃ ἐν τῷ μεταξύ «φιλανθρωποτέρα ψῆφος» ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἡ ὁποία θά προβλέπῃ περί τήν 11 μ.μ. τοῦ Μεγάλου Σαββάτου τήν ἔναρξιν τῆς τελετῆς τῆς Ἀναστάσεως καί τήν τέλεσιν τῆς Πασχαλίου Θείας Λειτουργίας μετά τήν 12ην νυκτερινήν τοῦ Μ. Σαββάτου, τότε πάνυ ἀσμένως καί ἐν ἀγαλλιάσει ψυχῆς θά συμπορευθῶμεν καί θά χαιρετίσωμεν
τό σπουδαῖο αὐτό γεγονός.
Καί ἐπί τούτοις διατελοῦμεν,
Μετά Πασχαλίων εὐχῶν καί ἀγάπης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ-ΕΦΗΜΕΡΙΟΙ ΤΗΣ Ι.ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Ἀρχιμ. Πέτρος Κασιμάτης
Ἀρχιμ. Φρουμέντιος Δημητρίου
Ἀρχιμ. Πέτρος Σκλᾶβος
Ἀρχιμ. Διονύσιος Μάλλιος
Πρωτ.Πέτρος Μαριᾶτος – Ἰατρός
Πρωτ.Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Πρωτ. Παναγιώτης Διακόπουλος
Σεραφείμ Πρωτ. Θεολόγος Παντελῆς
Ἱερομ. Σεραφείμ Μαρσέλλος
Οἰκονόμος Γεώργιος Ἀδικημενάκης
Οἰκονόμος Ἰωάννης Παπανδρόπουλος
Ἱερεύς Παῦλος Καλλίκας
Ἱερεύς Κωνσταντῖνος Μπιθιγκότζης
Ἱερεύς Παναγιώτης Σκλάβος
Κύπρος: Έντονη η αντίδραση του Αρχιεπισκόπου για τα μέτρα που αποφασίστηκαν αρχικά
«Θα καλούμε τους πιστούς στους ναούς… να μας πάρουν στη δικαιοσύνη»
Σε πιο αυστηρό καθεστώς τέθηκε η Κύπρος, που μπήκε σε τρίτο καθολικό απαγορευτικό, σε μια προσπάθεια ανακοπής της διασποράς του ιού και αναχαίτισης των εισαγωγών στα νοσηλευτήρια. Αυτό, φυσικά, είχε αντίκτυπο και στην εκκλησία.
Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αρχικά είχαν επιτρέψει την παρουσία 50 πιστών σε κάθε ναό μόνο το Μεγάλο Σάββατο, στην Αναστάσιμη Ακολουθία, και συγκεκριμένα στον προαύλιο χώρο των ιερών ναών, τηρουμένου του μέτρου αποστασιοποίησης και του υγειονομικού πρωτοκόλλου που ισχύει για τη λειτουργία των εκκλησιών και νοουμένου ότι θα γίνουν διαρρυθμίσεις για να παρευρίσκονται καθήμενοι οι πιστοί.
Όλες τις υπόλοιπες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, απαγορεύαν την παρουσία πιστών στους χώρους θρησκευτικής λατρείας είτε σε εσωτερικό, είτε σε εξωτερικό χώρο, ενώ διευκρίνισαν ότι το Μεγάλο Σάββατο η απαγόρευση μετακίνησης αρχίζει στη 1 τα ξημερώματα (Μεγάλο Σάββατο προς Κυριακή του Πάσχα).
Όλες τις υπόλοιπες μέρες, η απαγόρευση μετακίνησης παραμένει ως έχει (9 το βράδυ).
Επίσης, κατ’ εξαίρεση και μόνο για την Κυριακή του Πάσχα (2 Μαΐου), πέραν των μόνιμα διαμενόντων, επιτρέπεται η παρουσία σε οικίες ατόμων νοουμένου ότι προέρχονται μόνο από δύο οικογένειες και νοουμένου ότι ο συνολικός αριθμός των ατόμων στην οικία δεν υπερβαίνει τα 10 πρόσωπα, περιλαμβανομένων και των ανήλικων.
Τι άλλαξε και τι θα γίνει τελικά
Ωστόσο, μετά την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου στο ΡΙΚ, ο οποίος τόνισε ότι οι κληρικοί της Εκκλησίας της Κύπρου δε θα υπακούσουν στην απόφαση της Κυπριακής Κυβέρνησης, καθώς η Εκκλησία από την αρχή ήταν αυστηρή στην τήρηση των μέτρων, η απόφαση άλλαξε. Κι έτσι οι Κύπριοι θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας και μάλιστα σε μεγαλύτερο αριθμό -τις περισσότερες φορές- απ’ ότι στην Ελλάδα, καθώς επιτρέπονται 50 πιστοί σε κάθε ναό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ – Με πιστούς η Μεγάλη Εβδομάδα στην Κύπρο μετά τη σύγκρουση
Μετά την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου, σε σχέση με Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου που αφορούσαν τη Μεγάλη Εβδομάδα από 26/4/2021 έως 2/5/2021, διευκρινίστηκε, μεταξύ άλλων, εκ μέρους της Κυπριακής Κυβέρνησης:
«Στο εσωτερικό των ναών, επιτρέπεται η παρουσία μέχρι 50 ατόμων, νοουμένου ότι θα προσκομίζουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού τους για το COVID-19, με το οποίο να αποδεικνύουν ότι έχουν εμβολιασθεί τουλάχιστον με τη μια δόση, τουλάχιστον τρεις (3) εβδομάδες πριν και τηρουμένου του μέτρου αποστασιοποίησης, καθώς και του υγειονομικού πρωτοκόλλου του Υπουργείου Υγείας. Επιτρέπεται επίσης, η παρουσία πιστών στον προαύλιο χώρο των ιερών ναών, τηρουμένου του μέτρου αποστασιοποίησης και του υγειονομικού πρωτοκόλλου που ισχύει για τη λειτουργία των εκκλησιών και νοουμένου ότι θα γίνουν διαρρυθμίσεις για να παρευρίσκονται καθήμενοι οι πιστοί».
2) Υπενθυμίζεται ότι, η απαγόρευση μετακίνησης αρχίζει στις 9.00 μ.μ.
3) Νοείται ότι, σε σχέση με την απόφαση για την Αναστάσιμη Ακολουθία του Μεγάλου Σαββάτου ισχύουν τα όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί.
Δείτε την αρχική δήλωση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β’:
«Ως εκκλησία από την αρχή ήμασταν πολύ αυστηροί και έλεγα πάντοτε δε θα δεχόμαστε κανένα μέσα στους ναούς αν δεν έχουν τη μάσκα τους, ο ένας θα έχει απόσταση από τον άλλο περίπου 3 με 4 τετραγωνικά μέτρα», ανέφερε ο Μακαριώτατος.
Κάλεσε δε την Κυβέρνηση και τους ειδικούς να απαντήσουν εάν οι πιστοί φορούν μάσκα και έχουν αυτή την απόσταση μπορούν να μεταδώσουν την ασθένεια και αν όντως μπορούν, τότε ο ίδιος συμφωνεί με την απόφαση της Κυβέρνησης.
Εάν όμως δε μεταδίδουν, συμπλήρωσε, απορώ γιατί η Κυβέρνηση παίρνει αυτή την απόφαση και δηλώνω απερίφραστα ότι δε θα υπακούσουμε.
«Εμείς θα καλούμε τους πιστούς μας εις τους ναούς, θα κρατούμε αυτές τις αποστάσεις και δε θα επιτρέπουμε χωρίς τη μάσκα. Η Κυβέρνηση την Εκκλησία να την αφήσει ήσυχη. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν πάντοτε αυστηροί. Το δηλώνω απερίφραστα δε θα υπακούσουμε. Και παρακαλώ να αλλάξουν την απόφαση για την Εκκλησία. Υπάρχει δικαιοσύνη, να μας πάρουν στη δικαιοσύνη», ανέφερε.
Στον ίδιο τόνο και η αντίδραση του Πανιερ. Μητροπολίτη Κωνσταντίας-Αμμοχώστου κ. Βασιλείου για τα απαγορευτικά μέτρα:
«Αντιλαμβανόμαστε την κρισιμότητα της κατάστασης με τη διάδοση του κορονοϊού. Νομίζω όμως ότι τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί με απαγόρευση τον εκκλησιασμό την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα φανερώνουν αψυχολόγητη ενέργεια. Τότε γιατί γίνονται οι εμβολιασμοί; Οι επιδημιολόγοι δεν πιστεύουν στην αποτελεσματικότητα τους; Θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχουν εμβολιστεί να μπορούν να μετέχουν των Ακολουθιών ακόμα και ο ένας δίπλα στον άλλο. Ή μήπως δεν αληθεύουν οι βεβαιώσεις των ειδικών; Καλούμε την κυβέρνηση και τους κκ. Επιδημιολόγους να επανεξετάσουν το θέμα. Μέχρι τώρα φανήκαμε συνεπείς προς τα κατά καιρούς επιβαλλόμενα μέτρα. Αυτή τη στιγμή όμως δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να αποτρέψουμε τους πιστούς και να απαγορεύσουμε την συμμετοχή τους στις ιερές Ακολουθίες. Το σχοινί είναι πολύ τεντωμένο.» ανέφερε σε μήνυμα του.
Πηγές: ΑΠΕ/ΜΠΕ, cyprustimes.com
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.