Με υπογραφή Κώστα Σκρέκα, βγήκε το ΦΕΚ για το έργο επέκτασης της της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού στην Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας και, μάλιστα, με τον χαρακτηρισμό «έργο Εθνικής Σημασίας».
Όπως είχε αποκαλύψει από τον Οκτώβριο του 2020 η εφημερίδα “Ώρα των Καλαβρύτων” το μεγάλο αναπτυξιακό όραµα της επέκτασης του Οδοντωτού προς την Αγία Λαύρα παίρνει πλέον «σάρκα και οστά», καθώς φέρεται να έδωσε το «πράσινο φως» και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η επέκταση θα είναι 5 χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα τρέχει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την υφιστάμενη γραμμή, η πρώτη που γίνεται από την λειτουργία του έργου το 1896. Η δημόσια διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα διαρκέσει μέχρι τις 17/2/2022.
Για να φτάσουμε σε αυτό το σημαντικό βήμα, υπήρξαν πολλά σημαντικά βήματα, επαφές και σχεδιασμοί, με την συμμετοχή του Δήμου Καλαβρύτων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και Υπουργών.
Σύμφωνα με τα απογραφικά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο Οδοντωτός εξυπηρετεί σε ετήσια βάση 120.000 – 130.000 επιβάτες. Λαμβάνοντας υπόψη τιμή κανονικού εισιτηρίου του Οδοντωτού σιδηρόδρομου 9.5 ευρώ για μονή διαδρομή και 19 ευρώ με επιστροφή και παιδικού εισιτηρίου 4.8 ευρώ για μονή και 9.6 ευρώ με επιστροφή, εκτιμάται ότι τα συνολικά έσοδα της γραμμής από τα εισιτήρια είναι της τάξης των 1.200.000 – 1.500.000 ευρώ.
Εκτιμάται τέλος ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής είναι της τάξης των 400.000 ευρώ.
Η ανάπτυξη και η λειτουργία του έργου πραγματοποιούνται από την ΟΣΕ Α.Ε. και τις υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου.