Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, το Πολιτικό Συμβούλιο του οποίου συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης, κάνοντας επίσης λόγο για ευθύνες της Εκκλησίας στην τρέχουσα πανδημία.
Στην πολιτική απόφαση που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επιτίθεται στους χειρισμούς της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της πανδημίας και τις ευρύτερες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης.
“Το διάγγελμα του κ. Μητσοτάκη το περασμένο Σάββατο, καθώς και οι αποφάσεις της κυβέρνησης που ακολούθησαν αποτελούν μνημείο υποκρισίας αλλά και ομολογία πολιτικής και επιχειρησιακής αποτυχίας. Στο διάγγελμα δεν ακούστηκε μισή φράση αυτοκριτικής και αναγνώρισης κυβερνητικών ευθυνών για την τραγική κατάσταση πραγμάτων, δεν ακούστηκε μισή λέξη για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για την ανάγκη ενίσχυσης του ΕΣΥ, για τις ευθύνες της Εκκλησίας αλλά αντίθετα επιχειρήθηκε η κινητοποίηση αντανακλαστικών κοινωνικού αυτοματισμού με μια παραλλαγή της θεωρίας της ατομικής ευθύνης που τώρα δεν αφορά το σύνολο των πολιτών αλλά «κάποιους λίγους» που δεν τήρησαν τα μέτρα και στους οποίους χρεώνεται η νέα έξαρση της πανδημίας”, αναφέρει χαρακτηριστικά το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Πολιτική απόφαση Πολιτικού Συμβουλίου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: 13 προτάσεις για την στήριξη της οικονομίας και του κοινωνικού κράτους – Κινητοποίηση όλων των δυνάμεων απέναντι στην επικίνδυνη κυβέρνηση της ΝΔ
1. Η χώρα, η Ευρώπη και ο κόσμος ολόκληρος βρίσκονται εντός μιας μείζονος υγειονομικής, οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης. Μιας κρίσης που δείχνει τα όρια του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, την αδυναμία του να εγγυηθεί τη συνολική κοινωνική ευημερία και ασφάλεια. Εντός όμως του ίδιου του συστήματος εκπονούνται διαφορετικές και πολλές φορές αντιπαραθετικές στρατηγικές διαχείρισης της εξαιρετικά σοβαρής αλλά και επικίνδυνης κατάστασης που αντιμετωπίζουμε. Παρά το δυσμενή συσχετισμό δύναμης ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει ότι διαμορφώνονται σήμερα δυνατότητες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη με την άρση των περιορισμών του Συμφώνου Σταθερότητας, για την άσκηση πολιτικών ενίσχυσης των δημόσιων συστημάτων υγείας, πραγματικής στήριξης της οικονομίας και των εργαζομένων και περιορισμού της ύφεσης μέσω της συνολικής αύξησης της δημόσιας δαπάνης. Όπως ήταν αναμενόμενο η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να αξιοποιήσει αυτές τις δυνατότητες κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση και αξιοποιεί την κρίση ως ευκαιρία ώστε να υλοποιήσει σκληρότατες πολιτικές επιλογές βαθαίνοντας και επιταχύνοντας τη στρατηγική της συνολικής αναδιάρθρωσης της ελληνικής οικονομίας (απογύμνωση της εργασίας από κάθε προστασία, καταστροφή των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αναδιανομή των δημόσιων πόρων προς όφελος των οικονομικά ισχυρών και των μεγάλων επιχειρήσεων) όπως ήταν εξαρχής ο στόχος της.
Μέσα σε αυτή τη δραματική από ανθρωπιστική, οικονομική και πολιτική άποψη συνθήκη, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία θα συνεχίσει να πορεύεται βάζοντας ως πρώτιστο καθήκον του την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Δεν πρόκειται να τυμβωρυχήσουμε πολιτικά, όπως έπραξε η Ν.Δ. στο πρόσφατο παρελθόν, έχουμε όμως ταυτόχρονα πολιτικό και ηθικό χρέος να αναδείξουμε και να αντισταθούμε στις επιλογές της κυβέρνησης που βάζουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και την κοινωνική ευημερία, στις επιλογές που καταστρέφουν προσδοκίες, θέτουν σε διακινδύνευση ανθρώπινες ζωές και υποθηκεύουν το μέλλον.
2. Στο πεδίο της διαχείρισης της πανδημίας επιβεβαιώθηκε η εκτίμησή μας ότι ο έλεγχος είχε χαθεί προ πολλού. Η κυβέρνηση υποτάσσοντας πολλές φορές την επιστήμη στις πολιτικές της σκοπιμότητες και εκθέτοντας πολλές φορές ακόμα και την ίδια την επιτροπή των επιστημόνων – ιδιαίτερα με την απόφαση να μην δώσει τα πρακτικά της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων στη δημοσιότητα – κινήθηκε χωρίς ενιαία πρωτόκολλα για το άνοιγμα του τουρισμού, χωρίς εγγυήσεις ασφάλειας για το άνοιγμα των σχολείων, με ασυγχώρητη αδιαφορία για την ενίσχυση των ΜΜΜ στα οποία παρατηρούνται ακόμη και σήμερα απαράδεκτες καταστάσεις συνωστισμού, χωρίς μέτρα για τους χώρους εργασίας όπου εξαιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας και της εργοδοτικής πλεονεξίας δημιουργούνται εστίες υπερμετάδοσης, χωρίς ελέγχους σε οίκους ευγηρίας και άλλα προνοιακά ιδρύματα, χωρίς παρέμβαση για τον έλεγχο των χώρων λατρείας, χωρίς μέριμνα για ευάλωτους πληθυσμούς, έναντι του κορωνοϊού, όπως οι ανάπηροι, οι Ρομά, οι φυλακισμένοι, μέρος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Ειδικά σε ό,τι αφορά το ΕΣΥ επιβεβαιώνεται ότι το σχέδιο της κυβέρνησης ήταν εξαρχής η μη ενίσχυσή του. Η δήλωση Πέτσα «ότι αν είχαμε ακούσει την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ, θα είχαμε πετάξει λεφτά σε ΜΕΘ» αποδεικνύει του λόγου του αληθές και αναδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο ακριβώς τη στρατηγική αδράνειας. Η κυβέρνηση συλλογικά εξακολουθεί να διακηρύσσει ανεύθυνα ότι το τέλος της πανδημίας είναι κοντά καθώς και ότι το εμβόλιο έρχεται με στόχο ακριβώς να αποφύγει την ενίσχυση του ΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό. Αποτέλεσμα: ενώ πριν μήνες έλεγε ότι στη χώρα είναι έτοιμες να λειτουργήσουν 1200 ΜΕΘ σήμερα με 150 νοσηλευόμενους μας ενημερώνει ότι το ΕΣΥ είναι στα όριά του με αποτέλεσμα την ίδια στιγμή να ακυρώνεται το 80% των τακτικών χειρουργείων στις κόκκινες περιοχές.
3. Το διάγγελμα του κ. Μητσοτάκη το περασμένο Σάββατο, καθώς και οι αποφάσεις της κυβέρνησης που ακολούθησαν αποτελούν μνημείο υποκρισίας αλλά και ομολογία πολιτικής και επιχειρησιακής αποτυχίας. Στο διάγγελμα δεν ακούστηκε μισή φράση αυτοκριτικής και αναγνώρισης κυβερνητικών ευθυνών για την τραγική κατάσταση πραγμάτων, δεν ακούστηκε μισή λέξη για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για την ανάγκη ενίσχυσης του ΕΣΥ, για τις ευθύνες της Εκκλησίας αλλά αντίθετα επιχειρήθηκε η κινητοποίηση αντανακλαστικών κοινωνικού αυτοματισμού με μια παραλλαγή της θεωρίας της ατομικής ευθύνης που τώρα δεν αφορά το σύνολο των πολιτών αλλά «κάποιους λίγους» που δεν τήρησαν τα μέτρα και στους οποίους χρεώνεται η νέα έξαρση της πανδημίας. Το ίδιο όμως το διάγγελμα αλλά και οι διαρκείς τροποποιήσεις των κυβερνητικών αποφάσεων που το ακολούθησαν (προσθήκη γκρι ζώνης και μετά από λίγες ώρες κλείσιμο Λυκείων παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου καθώς ανατράπηκαν και οι αρχικοί κυβερνητικοί ισχυρισμοί ότι δήθεν η διασπορά του ιού στους μαθητές είναι περιορισμένη σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό) ανέδειξαν με ξεκάθαρο τρόπο τις κυβερνητικές αντιφάσεις, τις ολιγωρίες, τις παλινωδίες, αλλά και τα επικοινωνιακού χαρακτήρα ψεύδη του κ. Μητσοτάκη και των Υπουργών του τόσο στο πεδίο της καθ’ αυτό διαχείρισης της πανδημίας, όσο και στο πεδίο της οικονομίας και της αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης.
4. Είναι ακριβώς εξαιτίας αυτής της διαχείρισης και της πολιτικής στρατηγικής της αδράνειας που η κυβέρνηση έχασε τον έλεγχο και αναγκάζεται πλέον να επιβάλει καθεστώτα lockdown σε τομείς της οικονομίας και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης οριζόντια, ώστε να μην καταρρεύσει το ΕΣΥ υπό την πίεση. Το κάνει, όμως, χωρίς να εξηγεί σαφώς τα κριτήρια στη βάση των οποίων αποφασίζει το κλείσιμο συγκεκριμένων τομέων και όχι άλλων, τροφοδοτώντας έτσι καχυποψίες μεταξύ των πολιτών και παρέχοντας την πρώτη ύλη για να αναπτυχθούν σενάρια συνωμοσίας, αλλά κυρίως το κάνει χωρίς να λαμβάνει ταυτόχρονα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης των συγκεκριμένων κλάδων που κλείνουν και απειλούνται με κατάρρευση αλλά και της οικονομίας συνολικά.
5. Το πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι ακόμη πιο πίσω και από το πακέτο του περασμένου Μαρτίου το οποίο αποδείχτηκε απολύτως ανεπαρκές για τον περιορισμό της ύφεσης, τη συγκράτηση της ανεργίας και την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών: 130.000 νέοι άνεργοι, μείωση κατά 10% του μέσου μισθού, 12% των εργαζομένων να λαμβάνουν κάτω από 200 ευρώ, μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών κατά 12% (4 δις), μείωση του τζίρου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά 50%, και 1 στις 3 εξ αυτών έτοιμη για λουκέτο. Το νέο πακέτο μέτρων – όπως και το προηγούμενο – δεν είναι όμως απλώς ανεπαρκές, αλλά και σε λανθασμένη κατεύθυνση. Παρά το γεγονός ότι την ίδια στιγμή στην υπόλοιπη Ευρώπη υλοποιούνται τεράστια προγράμματα ενίσχυσης των συστημάτων υγείας, στήριξης της πραγματικής οικονομίας αλλά και προστασίας της εργασίας η ΝΔ:
· Δεν ενισχύει το σύστημα υγείας ενώ μάλιστα μειώνει τις δαπάνες των νοσοκομείων για το 2021 (προσχέδιο προϋπολογισμού 2021).
· Επιδοτεί την ανεργία και όχι την εργασία με το πενιχρό ποσό των 534 ευρώ που προϋποθέτει αναστολή σύμβασης εργασίας χωρίς καμία προστασία της σχέσης εργασίας για την επόμενη μέρα.
· Εξακολουθεί να επιμένει στη λογική των αναστολών πληρωμών και μάλιστα μειωμένων και της επιστρεπτέας προκαταβολής που στην πραγματικότητα οδηγούν σε συσσώρευση χρεών και απλά μεταθέτουν και διογκώνουν το πρόβλημα της υπερχρέωσης.
· Δεν παίρνει κανένα ειδικό μέτρο για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, κλάδους που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα και έχουν καταδικαστεί σε μόνιμη ανέχεια.
6. Η νεοφιλελεύθερη και επικίνδυνη εμμονή της κυβέρνησης δεν αφορά μόνο τα πεδία διαχείρισης και αντιμετώπισης της πανδημίας. Μέσα σε μια περίοδο πολλαπλών κρίσεων, μείωσης εισοδήματος, κατάρρευσης των προσδοκιών και πρωτοφανούς αβεβαιότητας επιλέγει να επιταχύνει και να βαθύνει σκληρές ταξικές αναδιαρθρώσεις. Με το νόμο για τον πτωχευτικό κώδικα δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις και στοχεύει σε μία άνευ προηγουμένου αναδιανομή πλούτου υπέρ των τραπεζών. Καταργεί οριζόντια την προστασία της πρώτης κατοικίας, υιοθετεί την επικίνδυνη και ιδεοληπτική ρύθμιση της πτώχευσης φυσικών προσώπων, κάνοντας πράξη το σκληρό νεοφιλελεύθερο δόγμα ότι καθένας και καθεμιά από εμάς είναι «επιχειρηματίας του εαυτού του», καταδικάζει χιλιάδες μικρούς ιδιοκτήτες να γίνουν ενοικιαστές στο ίδιο τους το σπίτι.
7. Στο πεδίο της αγοράς εργασίας όχι απλώς συνεχίζει την πολιτική απορρύθμισης που εγκαινίασε τον Ιούλιο του 2019 με την κατάργηση των προστατευτικών ρυθμίσεων για εργολαβικούς εργαζόμενους και αιτιολογημένη απόλυση και συνέχισε με την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων, αλλά προωθεί ένα αντιδραστικό και αντικοινωνικό νομοσχέδιο συνολικής εκκαθάρισης κάθε εργασιακού κεκτημένου. Πλήττει τους εργαζόμενους, το μισθό και τα δικαιώματά τους. Πλήττει τελικά στον πυρήνα της την ίδια τη μορφή της μισθωτής εργασίας νομιμοποιώντας πλέον την απλήρωτη εργασία, τινάζοντας στον αέρα ακόμη και τα προσχήματα της φιλελεύθερης ιδεολογίας και παράδοσης και ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική δράση.
8. Η δραματική εικόνα που διαμορφώνεται ως προς τη διαχείριση της πανδημίας, το σχέδιο μη στήριξης του κοινωνικού κράτους, των εργαζομένων και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων συμπληρώνεται από ένα πρωτοφανές κρεσέντο αυταρχισμού, εκδικητικότητας και μίσους από τη μεριά των κατασταλτικών μηχανισμών υπό την υψηλή καθοδήγηση και εποπτεία του κ. Χρυσοχοϊδη, ο οποίος αποδεικνύεται σε πρωτοπόρο της ακροδεξιάς μετατόπισης της κυβέρνησης. Μετά τα αλλεπάλληλα κρούσματα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας των πρώτων μηνών διακυβέρνησης, το νόμο που καταστρατηγεί το δικαίωμα στη διαδήλωση, τη διάλυση της μεγαλειώδους συγκέντρωσης έξω από το εφετείο με εντολή Χρυσοχοϊδη, την κράτηση ανηλίκων, τις εφόδους σε καταστήματα, αλλά και τα προχθεσινά γεγονότα με τις επιθέσεις αστυνομικών δυνάμεων των ΜΑΤ ακόμη και σε ανήλικο παιδί, 5 ετών, είναι πλέον προφανές ότι τα ίδια τα θεμέλια του κράτους δικαίου απειλούνται. Δεν έχουμε να κάνουμε εδώ απλώς και μόνο με την επιβολή του δόγματος» νόμος και τάξη», αλλά με μια βαθιά ιδεολογική επένδυση στην κρατική βία, ώστε να συγκρατηθεί η απήχηση της Ν.Δ. σε σκληρά ακροδεξιά ακροατήρια, στα οποία απέκτησε πρόσβαση ξανά με τη στάση της στη Συμφωνία των Πρεσπών και στα οποία η κυριαρχία της αμφισβητείται λόγω της σκληρά ταξικής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. Η επένδυση αυτή επιβεβαιώνεται και από τη χθεσινή επιλογή της κυβέρνησης να αξιοποιήσει την βάρβαρη και κανιβαλική επίθεση στον πρύτανη του ΟΠΑ ώστε να δικαιολογήσει την απόφασή της να μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε αστυνομοκρατούμενη περιοχή με τη δημιουργία της «πανεπιστημιακής αστυνομίας». Το ιδεολογικό και πολιτικό αυτό εγχείρημα της επένδυσης στην καταστολή είναι πολλαπλώς επικίνδυνο, καθώς όχι απλά τροφοδοτεί τη βία, αλλά στην πραγματικότητα την επιδιώκει.
9. Το Πολιτικό Συμβούλιο του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, με βάση όλα τα παραπάνω, εκτιμά ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης αξιοποιούν την πανδημική κρίση ως ευκαιρία:
· Για την επίθεση στις δυνάμεις της εργασίας στη βάση των απαιτήσεων του ΣΕΒ και των συμμάχων του.
· Για την εκκαθάριση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, ώστε να δημιουργηθούν νέοι όροι συσσώρευσης στην ελληνική οικονομία προς όφελος των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.
· Την εμπέδωση ενός νέου αστυνομικού κράτους που θα χρησιμοποιείται ως εργαλείο καταστολής, αλλά και ως ιδεολογικός βραχίονας που θα επιχειρεί να διατηρήσει την πρόσβαση της Ν.Δ. σε συντηρητικά ακροατήρια.
Την ίδια στιγμή καθοδηγούμενη από τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες της η κυβέρνηση:
· Αρνείται να στηρίξει το ΕΣΥ με προσωπικό και υποδομές, καλλιεργώντας αυταπάτες περί του σύντομου τέλους της πανδημίας
· Αρνείται να στηρίξει τα δημόσια μέσα μεταφοράς
· Αρνείται να δημιουργήσει νέους προνοιακούς θεσμούς
10. Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται να κινητοποιήσει όλες του τις δυνάμεις απέναντι σε αυτή την επικίνδυνη κυβέρνηση, αλλά την ίδια στιγμή θα οργανώσει την αναγκαία κοινωνική αλληλεγγύη, την απάντηση δηλαδή των ίδιων των πολιτών στις τεράστιες ανάγκες που δημιουργεί η κρίση, ανάγκες υγειονομικές, οικονομικές, ανάγκες επιβίωσης αλλά και ανάγκες ψυχολογικής στήριξης ώστε κανείς και καμία να μην μείνει μόνος/η στην κρίση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται να στηρίξει:
· Τους/ις εργαζόμενους/ες στον αγώνα τους για τη διασφάλιση της δουλειάς, των μισθών και των δικαιωμάτων τους
· Τους ανέργους
· Το νοσηλευτικό προσωπικό, τους γιατρούς και όσους/ες εργάζονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας
· Τους ανθρώπους του πολιτισμού
· Τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες, ιδίως της εστίασης
· Τους ανθρώπους του αθλητισμού
· Τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία καταθέτει τις προτάσεις του για ένα γενναίο πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας και του κοινωνικού κράτους, για ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο στην ίδια την κοινωνία και όχι στην εμμονική, ιδεοληπτική και αδιόρθωτη αυτή κυβέρνηση.
Βασικοί άξονες της πρότασης μας για την άμεση αντιμετώπιση της κρίσης:
1. 15.000 μόνιμες προσλήψεις στην Υγεία, ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων στο ΕΣΥ και αύξηση των συνολικών δαπανών για την υγεία με στόχο να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, να διατηρηθεί το ηθικό του κόσμου που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης και να διασφαλιστεί η αντιμετώπιση του κορωνοϊού με την τακτική λειτουργία του συστήματος, λειτουργία που σήμερα έχει πληγεί σημαντικά με αποτέλεσμα χιλιάδες περιστατικά να οδηγούνται στην ιδιωτική υγεία ή να μένουν χωρίς καθόλου ιατρική περίθαλψη
2. Ευχερής και δωρεάν πρόσβαση σε τεστ για το σύνολο του πληθυσμού και αποζημίωση για τα τεστ που έχουν ήδη διενεργηθεί.
3. 15.000 μόνιμες προσλήψεις στην Παιδεία και ενίσχυση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των μαθητών ανά τάξη και η στήριξη του κόσμου της εκπαίδευσης – μαθητών, καθηγητών και γονέων.
4. Επιδότηση εργασίας για όσο διαρκεί η κρίση. Η πρότασή μας περιλαμβάνει την κάλυψη από το κράτος του συνόλου των μισθών και ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων σε κλάδους που αναστέλλουν την λειτουργία τους με εντολή της κυβέρνησης καθώς και κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών και του 40% του μισθού των εργαζομένων, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθολογικού κόστους από την επιχείρηση, στους υπόλοιπους πληττόμενους κλάδους.
5. Εισόδημα έκτακτης ανάγκης σε όσους έχουν πληγεί οικονομικά από την πανδημία για όσο διαρκεί η κρίση. Καλύπτει όσους πολίτες είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται λόγω της πανδημίας, στηρίζοντας έμπρακτα όχι μόνο τους άνεργους, τους εποχικά εργαζόμενους και τους εργαζόμενους στον πολιτισμό, αλλά και τους πληττόμενους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους. Παράλληλα, το μέτρο παρέχει στήριξη στην κατανάλωση επομένως και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ο σχεδιασμός του έκτακτου αυτού εισοδήματος βασίζεται στις ανάγκες ολόκληρου του νοικοκυριού δίνοντας 400€ για το πρώτο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, 200€ για κάθε πρόσθετο ενήλικο μέλος και 100€ για κάθε παιδί.
6. Μη επιστρεπτέα ενίσχυση σε όλους τους πληττόμενους αυτοαπασχολούμενους και επιχειρήσεις, ποσό που δεν συνιστά δάνειο, ώστε να μην επιβαρυνθεί το ήδη αυξημένο χρέος των επιχειρήσεων, και να παρασχεθεί άμεση πρόσβαση σε κεφάλαιο κίνησης ακόμη και σε επιχειρήσεις που είναι αποκλεισμένες από τον τραπεζικό δανεισμό.
7. Μόνιμη μείωση προκαταβολής φόρου στο 50%. Αφορά όλους ανεξαιρέτως τους υπόχρεους καταβολής προκαταβολής φόρου, προσφέροντας σημαντική ελάφρυνση στο σύνολο των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών.
8. Μείωση ΦΠΑ εστίασης από το 13% στο 6% όσο διαρκεί η κρίση.
9. Μόνιμη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για όλα τα εισοδήματα έως 40.000€ και μείωση των συντελεστών για εισοδήματα από 40.000€ έως 65.000€.
10. Μόνιμη κατάργηση τέλους επιτηδεύματος. Ένα μέτρο που θα ελαφρύνει σημαντικά επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και εργαζόμενους με μπλοκάκι.
11. Επιδότηση 40% ενοικίου των επιχειρήσεων για όσο διαρκεί η κρίση.
12. Επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο ώστε να μειωθεί άμεσα το κόστος παραγωγής.
13. Αύξηση δρομολογίων των ΜΜΜ:
• Να τεθούν σε λειτουργία τα οχήματα που κρατούνται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια του Ο.Σ.Υ λόγω μικρών βλαβών ή έλλειψης οδηγών.
• Προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών μέσω του κανόνα μία πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση που πέτυχε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και της άρσης αποσπάσεων οδηγών του Ο.Σ.Υ από γραφεία υπουργών και βουλευτών.
• Επανεκκίνηση του διαγωνισμού του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
• Επανένταξη προμήθειας 92 νέων λεωφορείων από το πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ μέσω του ΠΕΠ Αττικής.
Αυτές οι αναγκαίες ενέργειες είναι οι ελάχιστες προϋποθέσεις για την άμεση, βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση της πανδημικής και της οικονομικής κρίσης, ώστε να αποτρέψουμε την κοινωνική συντριβή.