Στον αφορισμό του συγγραφέα Χρήστου Χωμενίδη και του καθηγητή Πολιτικής της Υγείας, Ηλία Μόσιαλου, προέβη χθες το πρωί κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Φανερωμένης Αιγίου ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος.
Με σημερινές του ανακοινώσεις ο Σεβασμιώτατος κ. Αμβρόσιος παραθέτει τους λόγους για τους οποίους προέβη στους αφορισμούς τονίζοντας ότι βλασφήμησαν την Υπεραγία Θεοτόκο.
Αναλυτικά για τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη γράφει:
Αγαπητοί μου,
Σας παραθέτω τον Αφορισμόν, ο οποίος εξεφωνήθη χθες Κυριακήν 9ην Ιανουαρίου 2022
εις τον Μητροπολιτικόν ιερόν Ναόν του Αιγίου,
ενώπιον της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας μας,
της και Τρυπητής επονομαζομένης,
εύχομαι δε μετάνοιαν εις τον αφωρισθέντα
και επιστροφήν εις την αγκάλην
του Σωτήρος ημών Ίησού Χριστού.
+ Ο Μητροπολίτης
πρ. Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος
Αίγιον, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022
ΠΡΑΞΙΣ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΠΗΣ ΕΚ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Πρώην ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος
και
Παντί τω πληρώματι της Αγίας του Χριστού Ορθοδόξου Εκκλησίας,
«Προσέχετε εαυτοίς και παντί τω ποιμνίω, εν ω υμάς το πνεύμα το άγιον έθετο επισκόπους ποιμαίνειν την Εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού, ην περιεποιήσατο διά του ιδίου αίματος» (Πραξ. 20, 28-29).
Τω θείω τούτω του μακαρίου Παύλου παραγγέλματι επόμενοι και Ημείς, ως πιστός και άγρυπνος θεματοφύλαξ της εμπιστευθείσης Ἡμῖν άνωθεν ιεράς της πίστεως παρα-καταθήκης, ουδέποτε επαύσαμεν αντεχόμενοι των ευαγγελικών διδαγμάτων και των θείων και ιερών Κανόνων, ους οι πνευματέμφοροι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας, επί κραταιώσει της πίστεως και παραφυλακή των πιστών από καινοφώνων διδασκαλιών εθέσπισαν, καθώς η Μήτηρ Εκκλησία, αείποτε ουκ επαύσατο εκκόπτουσα εν Αγίω Πνεύμα-τι τα εν τω περιβόλω αυτής φυόμενα ζιζάνια και τη των λειτουργών αυτής ευσταθεία, τας υπονομευτικάς εναντίον αυτής μεθοδείας αποκρούουσα.
Πειθαρχούντες, λοιπόν, και υποτασσόμενοι τοις λόγοις του εν Αγίοις Πατρός ημών Ιωάννου του Χρυσοστόμου, διακελεύοντος, ότι: «Κάν ακούης τινός εν αμφόδω ή εν αγορά μέση βλασφημούντα τον Θεόν, πρόσελθε, επιτίμησον, κάν πληγάς επιθείναι δέη μη παραιτήση. Ράπισον αυτού την όψιν, σύντριψον το στόμα, αγίασόν σου την χείρα διά της πληγής…Μέγα τι τέξεται τη πόλει κακόν τα τοιαύτα παροράν….» (Ε.Π.Ε. 31, 622) και τη αιωνοβίω ταύτη της Εκκλησίας πράξει καταστοιχούντες, έγνωμεν καταδικάσαι:
α) ΤΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΝ ΓΡΑΦΗΝ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΣΙΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, ΩΣ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ https://www.in.gr/2021/12/20/entertainment/book/….
β) ΗΤΟΙ ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑΠΤΥΣΟΝ ΑΡΘΡΟΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟΝ: «Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΙΛΑΙΑ» ΤΗΣ 20ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021, όπου «….-ούτε λίγο, ούτε πολύ- ισχυρίζεται ότι, η Παναγία είχε παράνομη σχέση με ένα Ρωμαίο στρατιώτη και ο Ιησούς ήταν καρπός διαφόρων συνευρέσεων, που είχε με νεαρούς» (βλ.https://www.newsbomb.gr/bomber/story/ 1266943/mosialos-kai-xomenidis….) και
γ) ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΟΝ, ΤO ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΕΝΟΝ ΑΚΡΩΣ ΒΛΑΣΦΗΜΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΝ AΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΚ ΤΟΥΣ ΑΝΩ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟΝ «….ΨΑΧΝΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΙΛΑΙΑ», όπου κάποιος δήθεν Ρωμαίος στρατιώτης εμφανίζεται διηγούμενος περί της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, την Οποόιαν μάλιστα αποκαλεί «μικρή λαντζέρισσα» τα κάτωθι φρικτά και άκρως βλάσφημα λόγια: «….Έτσι έλυσε τα μαλλιά της και γδύθηκε το μπαλωμένο της φουστάνι. Και κόλλησε το σώμα της στο σώμα μου…..Με τη μικρή λαντζέρισσα σμίγαμε σαρκικά ένα ολόκληρο χειμώνα. Κάθε μέρα σχεδόν. Όποτε διαφεύγαμε της προσοχής των αξιωματικών, των φαντάρων, των κρατουμένων και του βοηθη-τικού προσωπικού του στρατοπέδου. Κλεινόμασταν στο γραφείο μου. Τραβούσα τον σύρτη. Την ξάπλωνα στο πάτωμα. Ή στο σανιδένιο τραπέζι. Ή την έπαιρνα στα όρθια, στηρίζοντάς την στον τοίχο. Βαστικά. Λαχανιαστά. Εξαίσια…» (βλ. https://www.in.gr/ 2021/12/20/entertainment/book/….).
Όθεν, οφειλετικώς προνοούμενοι του πνευματικού συμφέροντος σύμπαντος του Ορθοδόξου Πληρώματος,
έγνωμεν καταδικάσαι
τον ασεβέστατον και βλάσφημον τούτον άνδρα,
τον Χρήστον Χωμενίδην,
αφορίσαι δε και εκκόψαι τούτον του Σώματος
της Μητρός ημών Εκκλησίας.
***************
«Αφωρισμένος είη παρά της Παναγίας, Ομοουσίου, Ζωο-ποιού και αδιαιρέτου Τριάδος, του ενός τη φύσει Θεού και Κυρίου Παντοκράτορος, ως και παρά της Υπεραγίας Δεσποί-νης ημών Θεοτόκου, της και Τρυπητής επονομαζομένης. Κατηραμένος, ασυγχώρητος, και μετά θάνατον άλυτος και τυμπανιαίος έστω. Κληρονομήσαι την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του προδότου Ιούδα. Σχισθείσα η γη και κατά-πίοι αυτόν ως τον Δαθάν και Αβειρών…….. Τα υπάρχοντα αυτού έστωσαν εις διαρπαγήν. Συνεκλειπέτωσαν εκ της οικίας αυτού, ως εκλείπει καπνός από προσώπου πυρός. Εν γενεά μιά εξαλειφθείη το όνομα αυτού. Άγγελος Σατάν προπορεύεσθω έμπροσθεν αυτού. Γένοιτο κατάβρωμα των σκωλήκων, στένων και τρέμων επί της γης ως ο Κάϊν. Πρόσωπον Θεού ου μη ίδη. Είη υπόδικος τω αιωνίω αναθέματι και υπέκαυμα της ατελευ-τήτου κολάσεως, έχοιεν δε και τας αράς απάντων των Οικου-μενικών Συνόδων και λοιπών αγίων Πατέρων.
Ει δε τις των Ορθοδόξων χριστιανών συγχρωτίζεται και συνεργεί αυτώ, και ούτος έσται κατάκριτος από της Εκκλη-σίας. Ο δε Θεός της υπομονής και της παρακλήσεως δώη ἡμίν το αυτό φρονείν, εν αλλήλοις, κατά Χριστόν Ιησούν, ίνα ομο-θυμαδόν και εν ενί στόματι δοξάζωμεν τον Θεόν και Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Ρωμ. 1,5), Ου η χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών. Αμήν»!
Για τον αφορισμό του κ. Ηλία Μόσιαλου, αναφέρει:
Αγαπητοί μου,
Σας παραθέτω τον Αφορισμόν, ο οποίος εξεφωνήθη χθες Κυριακήν 9ην Ιανουαρίου 2022
εις τον Μητροπολιτικόν ιερόν Ναόν του Αιγίου,
ενώπιον της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας μας,
της και Τρυπητής επονομαζομένης,
εύχομαι δε μετάνοιαν εις τον αφωρισθέντα
και επιστροφήν εις την αγκάλην
του Σωτήρος ημών Ίησού Χριστού.
+ Ο Μητροπολίτης
πρ. Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος
Αίγιον, Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2022
ΠΡΑΞΙΣ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΠΗΣ
+ ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Πρώην ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος
και
Παντί τω πληρώματι της Αγίας του Χριστού Ορθοδόξου Εκκλησίας,
«Προσέχετε εαυτοίς και παντί τω ποιμνίω, εν ω υμάς το πνεύμα το άγιον έθετο επισκόπους ποιμαίνειν την Εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού, ην περιεποιήσατο διά του ιδίου αίματος» (Πραξ. 20, 28-29).
Τω θείω τούτω του μακαρίου Παύλου παραγγέλματι επόμενοι και Ημείς, ως πιστός και άγρυπνος θεματοφύλαξ της εμπιστευθείσης Ἡμῖν άνωθεν ιεράς της πίστεως παρακαταθήκης, ουδέποτε επαύσαμεν αντεχόμενοι των ευαγγελικών διδαγμάτων και των θείων και ιερών Κανόνων, ους οι πνευματέμφοροι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας, επί κραταιώσει της πίστεως και παραφυλακή των πιστών από καινοφώνων διδασκαλιών εθέσπισαν, καθώς η Μήτηρ Εκκλησία, αείποτε ουκ επαύσατο εκκόπτουσα εν Αγίω Πνεύματι τα εν τω περιβόλω αυτής φυόμενα ζιζάνια και τη των λειτουργών αυτής ευσταθεία, τας υπονομευτικάς εναν-τίον αυτής μεθοδείας αποκρούουσα.
Πειθαρχούντες, λοιπόν, και υποτασσόμενοι τοις λόγοις του εν Αγίοις Πατρός ημών Ιωάννου του Χρυσοστόμου, διακελεύοντος, ότι: «Κάν ακούης τινός εν αμφόδω ή εν αγορά μέση βλασφημούντα τον Θεόν, πρόσελθε, επιτίμησον, κάν πληγάς επιθείναι δέη μη παραιτήση. Ράπισον αυτού την όψιν, σύντριψον το στόμα, αγίασόν σου την χείρα διά της πληγής…Μέγα τι τέξεται τη πόλει κακόν τα τοιαύτα παροράν….» (Ε.Π.Ε. 31, 622) και τη αιωνοβίω ταύτη της Εκκλησίας πράξει καταστοιχούντες, έγνωμεν καταδικάσαι:
α) ΤΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΙΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΕΝΟΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ,
β) ΤΟΝ ΥΠΕΜΕΤΡΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΕΚΝΩΝ, και
γ) ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΙΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΝΤΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΙΝΟΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΔΗΛΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ.
Όθεν, οφειλετικώς προνοούμενοι του πνευματικού συμφέροντος σύμπαντος του Ορθοδόξου Πληρώματος,
έγνωμεν καταδικάσαι
τον ασεβέστατον και βλάσφημον τούτον άνδρα,
τον Ηλίαν Μόσιαλον,
αφορίσαι δε και εκκόψαι τούτον του Σώματος
της Μητρός ημών Εκκλησίας.
***************
«Αφωρισμένος είη παρά της Παναγίας, Ομοουσίου, Ζωοποιού και αδιαιρέτου Τριάδος, του ενός τη φύσει Θεού και Κυρίου Παντοκράτορος, ως και παρά της Υπεραγίας Δεσποί-νης ημών Θεοτόκου, της και Τρυπητής επονομαζομένης. Κατηραμένος, ασυγχώρητος, και μετά θάνατον άλυτος και τυμπανιαίος έστω. Κληρονομήσαι την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του προ δότου Ιούδα. Σχισθείσα η γη και κατά-πίοι αυτόν ως τον Δαθάν και Αβειρών. ……. Τα υπάρχοντα αυτού έστωσαν εις διαρπαγήν. Συνεκλειπέτωσαν εκ της οικίας αυτού, ως εκλείπει καπνός από προσώπου πυρός. Εν γενεά μιά εξαλειφθείη το όνομα αυτού. Άγγελος Σατάν προπορεύεσθω έμπροσθεν αυτού. Γένοιτο κατάβρωμα των σκωλήκων, στένων και τρέμων επί της γης ως ο Κάϊν.
Πρόσωπον Θεού ου μη ίδη. Είη υπόδικος τω αιωνίω αναθέματι και υπέκαυμα της ατελευτήτου κολάσεως, έχοιεν δε και τας αράς απάντων των Οικουμενικών Συνόδων και λοιπών αγίων Πατέρων.
Ει δε τις των Ορθοδόξων χριστιανών συγχρωτίζεται και συνεργεί αυτώ, και ούτος έσται κατάκριτος από της Εκκλη-σίας. Ο δε Θεός της υπομονής και της παρακλήσεως δώη ἡμίν το αυτό φρονείν, εν αλλήλοις, κατά Χριστόν Ιησούν, ίνα ομο- θυμαδόν και εν ενί στόματι δοξάζωμεν τον Θεόν και Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Ρωμ. 1,5), Ου η χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών. Αμήν»!