Πιέσεις για την επαναλειτουργία σε όλη την έκταση της ελληνικής επικράτειας 19 οθωμανικών τζαμιών ασκεί στη χώρα μας η τουρκική πλευρά, σύμφωνα με τα Τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία συνηθίζουν να δημιουργούν προπαγάνδα για τα εθνικά θέματα.
Οι θέσεις της κυβέρνησης Ερντογάν πάντα καθρεπτίζονται στα δημοσιεύματα και στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ όχι μόνο των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ.
Μετά άλλωστε και την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στην Άγκυρα αλλά και στην Χάλκη, τα δημοσιεύματα που ακολούθησαν τις δηλώσεις Ερντογάν ότι θα πρέπει να ανοίξε το Φατιγιέ Τζαμί στην Αθήνα ως υπονοούμενο για να ανοίξει και αυτός την Χάλκη πυροδότησαν νέα δημοσιεύματα.
Τα τουρκικά μέσα παρουσίασαν το πολυπόθητο σχέδιο να ανοιχθούν συγκεκριμμένα τζαμιά στην Ελλάδα με πρώτο, πρώτο αυτό της Θεσσαλονίκης που άνοιξε για το Μουσουλμανικό Ραμαζάνι πριν καιρό.
Τα τζαμιά αυτά όπως τα παρουσίασαν σε ειδικό αφιέρωμα στα ΜΜΕ, είναι τα εξής:
Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε γι α το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Οι Τούρκοι μάλιστα φαίνεται να χρησιμοποιούν την συνήθεια του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού να παρακολουθούν τουρκικά σήριαλ με πολύ αφοσίωση τονίζοντας ότι οι Έλληνες είναι έτοιμοι να δεχθούν την ύπαρξη των Τζαμιών αυτών στην καθημερινότητά τους διότι έχουν εξικοιωθεί με την τουρκική νοοτροπία.
Το ζήτημα της επαναφοράς της Ελλάδας στο οθωμανικό «τόξο» έχει περιγράψει και ο ερευνητής δημοσιογράφος επί τουρκικών θεμάτων Νίκος Χειλαδάκης, ο οποίος έχει πολλές φορές περιγιγράψει τομν κίνδυνο γράφοντας ότι:
“ έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις από τους ισλαμιστές γείτονες και τελευταία αναπτύσσουν μια έντονη προπαγάνδα προς την κατεύθυνση αυτή. Άλλωστε έχουν σαν μεγάλο σύμμαχο τους και την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με την… «οθωμανική τους κληρονομιά».
Πρόσφατα μάλιστα σε μια παρουσία αυτής της «οθωμανικής κληρονομιάς» στην Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα, είναι όμως άλλη μια πλευρά της επίσημης τουρκικής επεκτατικής αντίληψης, στον πολιτιστικό και όχι μόνο τομέα. Αναφορές όπως, «οι εθνικιστές Έλληνες καταστρέφουν την οθωμανική πολιτιστική κληρονομιά, τα οθωμανικά μνημεία στην Ελλάδα καταρρέουν, σκόπιμα δεν κτίζονται πια… τζαμιά και τουρκικά χαμάμ», λες κει είμαστε στον δέκατο ένατο αιώνα, καταδεικνύουν ακριβώς αυτή την πολιτική.
Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζεται σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α., που είχαν κτίσει οι Οθωμανοί και τα… «γκρέμισαν» οι Έλληνες «φανατικοί».