Μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας κατέθεσε με τον θεολογικό του λόγο, εν μέσω πανδημίας και δια του άμβωνα, ο Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Χρήστος Οικονόμου.
Του Λουκά Α. Παναγιώτου
Ο ελλογιμώτατος Καθηγητής μιλώντας σήμερα το πρωί στον, ορφανό από τους πιστούς, λόγω των περιοριστικών μέτρων, ιερό ναό του Αγίου Προκοπίου, Μετόχι της Ιεράς Μονής Κύκκου στη Λευκωσία, σημείωσε ότι «η επιστήμη βρίσκεται αμήχανη μπροστά στο φαινόμενο αυτό της πανδημίας και ασφαλώς η Εκκλησία πρέπει να σταθεί ψηλά στην πρόκληση αυτή και να αρθρώσει τον δικό της θεολογικό λόγο, παρά τους άδειους ναούς, ως μη όφειλε, και παρ’ όλο που ο τρόμος πλημμυρίζει τις καρδιές όλων των ανθρώπων».
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ:
Μπροστά, λοιπόν, στις δύσκολες αυτές καταστάσεις, τις οποίες βιώνουμε λόγω του κορωνοϊού «η Εκκλησία προβάλλει τον ιατρό των ιατρών. Προβάλλει τον Ιησού Χριστό, ο οποίος σύμφωνα με τον Παρακλητικό Κανόνα, δέεται και τον παρακαλεί «τους νοσούντας ίασαι ο ιατρός των ψυχών και των σωμάτων ημών».
Δηλαδή η Εκκλησία προσφέρει το δικό της ιατρείο. Προσφέρει την δική της θεραπεία.
Προσφέρει τον δικό της μεγάλο ιατρό, ο οποίος είναι δοκιμασμένος δια των αιώνων».
Ασχέτως του τρόπου με τον οποίο ο άνθρωπος υποδέχεται τον Θεό, ο Χριστός έρχεται στον κόσμο «για να θεώσει τον άνθρωπο, να τον ανυψώσει στους ουρανούς και να τον επαναφέρει στο αρχέγονο κάλλος. Να του δώσει την προοπτική της αιωνιότητος και της σωτηρίας. Να τον κάνει και πάλι πολίτη του παραδείσου».
«Ο Ιησούς Χριστός στέκει δίπλα από τον άνθρωπο», τόνισε, για να προσθέσει ακολούθως, ότι η Εκκλησία «προβάλλοντας αυτόν τον μοναδικό Ιατρό δίδει παράκληση και παρηγορία στον κάθε δοκιμαζόμενο άνθρωπο. Ο ίδιος απέδειξε ότι δεν μπορεί μπροστά του να σταθεί καμία αρρώστια, καμία ασθένεια, καμία δοκιμασία. Είναι ο ιατρός των ψυχών και των σωμάτων μας, διότι η Εκκλησία δεν αντιμετωπίζει τον άνθρωπο σαν ένα ετοιμόρροπο σκήνωμα, σαν μια ετοιμόρροπη σάρκα που περιμένει πότε να διασωληνωθεί και να φύγει η ψυχή από το σαρκίο. Η Εκκλησία αντιμετωπίζει τον άνθρωπο δισυπόστατο. Την ιερότητα του σώματος συμπληρώνει η ιερότητα της ψυχής. Η διφυής ύπαρξη του ανθρώπου είναι αυτή που κάνει τον άνθρωπο μοναδικό και ανεπανάληπτο, σύμφωνα με την ορθόδοξη ανθρωπολογία».
Ο κ. Οικονόμου σημείωσε ακόμη ότι ο Χριστός προβάλλεται «ως ο Ιατρός των ιατρών και ο Θεραπευτής των θεραπευτών. Ο Λοιμοξιολόγος και Επιδημιολόγος, ο οποίος γνωρίζει να δίνει λύση σ’ αυτή την τραγικότητα της πανδημίας και πώς να ενισχύει την ψυχή, το πνεύμα, την ύπαρξη και στηρίζει τον άνθρωπο να μην λιποθυμά, να μην λιποψυχά. Να μην ενδίδει σ’ αυτή την μάστιγα και την δοκιμασία, αλλά να την αντιμετωπίζει με προοπτική την αιωνιότητα. Τότε ο φόβος υπερβαίνεται, ο θάνατος κατακερματίζεται και η υπέρβαση της ανθρώπινης ύπαρξης γίνεται μια αισιόδοξη φωνή στον καθένα και απ’ αυτούς που είναι διασωληνωμένοι και απ’ αυτούς, οι οποίοι πάσχουν και δοκιμάζονται από τον κορωνοϊό και σ’ αυτούς, τους συγγενείς, όπου τους δίνει την παρηγορία».
«Ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων βρίσκεται καθημερινά δίπλα μας, φτάνει ο άνθρωπος να γίνει δεκτικός. Χρειάζεται για να είναι αποτελεσματική η πίστη μας, η συγκατάβασή μας. Η συγκατάβαση, αυτό το ναι του ανθρώπου. Το ότι βρίσκεται μπροστά σε μια πηγή, όπου χρειάζεται ο ίδιος να κάνει το βήμα, να πλησιάσει, να γευτεί αυτό το νερό της αιωνιότητος, αυτού του Θεού, ο οποίος λατρεύεται στην αιωνιότητα».
Κλείνοντας τον μεστό θεολογικό του λόγο ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι η Αγία μας Εκκλησία προβάλλει «μπροστά σ’ αυτή την μεγάλη κρίση το αισιόδοξο μήνυμα του αληθινού Ιατρού, ο οποίος θεράπευσε νόσους και νόσους» για να επισημάνει με έμφαση ότι «αυτός ο Ιατρός, αυτός ο ενσαρκωθείς Υιός και Λόγος του Θεού δεν θα αφήσει την ανθρωπότητα να χαθεί».