Ο Θεός δεν αγαπά τίποτε πιο πολύ από τον άνθρωπο!
Όλο το άγιο Ευαγγέλιο μας ομιλεί για την φιλανθρωπία του Θεού!
«Ούτως ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μή απόληται, αλλ’ έχη ζωήν αιώνιον» (Ιωάν. γ’ 16), διακηρύττει ο μαθητής της αγάπης και Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος.
Όλο το κοσμοσωτήριο έργο του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού αποβλέπει στην σωτηρία του ανθρώπου! Η αγία Του γέννησις, μέσα στις πιο ταπεινές συνθήκες, όλα τα γεγονότα πού επακολούθησαν κατά την διαδρομή Του στους χρόνους της επιγείου παρουσίας Του, τι άλλο μαρτυρούν παρά την άπειρη του Θεού φιλανθρωπία!
«Ος διήλθεν ευεργετών και ιώμενος πάντας…»· (Πράξ. ι΄ 38). Οι πειρασμοί Του, τα θαυμάσιά Του, οι μέριμνές Του, πού απέβλεπαν παρά να φωτίσει, να διδάξει, να θεραπεύσει και να σώσει τον άνθρωπο;
Το έργο της ελεύσεως του Σωτήρος Χριστού περιγράφει, συν τοις άλλοις, απλά και εκφαντικά ο προεόρτιος ύμνος της Εκκλησίας μας:
«Έρχεται ο Χριστός, τον πονηρόν συντρίψαι, τους εν σκότει φωτίσαι, και λύσαι τους δεσμίους» (προεόρτιον απόστιχον).
Τον μεγάλο αίτιο της ανθρωπίνης πτώσεως διάβολο, έρχεται ο Χριστός να καταργήσει και συντρίψει με την δύναμι της αγάπης, του Σταυρού και της Αναστάσεως. Το αποκορύφωμα της θεϊκής φιλανθρωπίας μαρτυρείται από την φάτνη ως τον Σταυρό! Έτσι, συντρίβεται το κράτος του εχθρού και παράλληλα φωτίζονται οι καθήμενοι «εν σκότει και σκιά θανάτου» πλανηθέντες άνθρωποι, με την δύναμι της πίστεως, της αγάπης και της ελπίδος, πού είναι Αυτός ο Χριστός, και καταργούνται τα δεσμά της αμαρτίας με την χάρι της Πεντηκοστής, όταν οι υποσχέσεις του Σωτήρος Χριστού εκπληρώνονται την ήμερα εκείνη με τον Παράκλητο που αφθονοπάροχα παρέχεται μέσω της αγίας μας Εκκλησίας!
Πώς λοιπόν και εμείς, απολαμβάνοντες την πολλή και άμετρο του Θεού φιλανθρωπία, να μην εξυμνήσουμε έργοις και λόγοις τα μεγαλεία του Θεού;
Πώς να μην ψάλλουμε μετά των Αγγέλων χαρμονικώς το «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία»;
Πώς να μην σπεύσουμε νοερώς μετά των ποιμένων και των μάγων, προ του θεοδέγμονος ιερού σπηλαίου, για να προσκυνήσουμε τον «εν σπηλαίω γεννηθέντα και εν φάτνη ανακλιθέντα» Κύριον, που έλαβε δούλου μορφή για την σωτηρία μας;
Προσεγγίζοντας με την ενανθρώπισι του Λόγου του Θεού το μέγα μυστήριο της απείρου του Θεού φιλανθρωπίας, ας αποθέσουμε κάθε εγωϊστική αμφιβολία, που προσβάλλει την φιλοθεΐα μας, ας φωτιστούμε από της θεϊκής αγάπης την ακτινοβολία, ας ελευθερωθούμε από των παθών τα δεσμά, που διέρρηξε ή άκρα του Θεού συγκατάβασι, ταπείνωσι και θυσία, για να απολαύσουμε την ελευθερία των τέκνων του Θεού, που μας δώρισε ο σαρκωθείς αιώνιος Λόγος.
Ζώντας την εν Χριστώ ελευθερία, πολιτευόμαστε με φιλόθεο και φιλάδελφο φρόνημα, βιώματα που αναφέρονται σ’ όσους γνώρισαν την φιλανθρωπία του θεανθρώπου Ιησού Χριστού μέσα απο την κένωσί Του και την ασύλληπτη και σωτήριο οίκονομία Του!