Η Εταιρεία «Σκοπιά» των λεγομένων Μαρτύρων του Ιεχωβά στην προσπάθεια της ιδεολογικής χειραγώγησης των οπαδών της, πολλές φορές παρουσιάζει στα έντυπά της διαφόρες ιστορικές προσωπικότητες και γεγονότα, σε πλαίσια καθαρά προπαγανδιστικά. Αυτό ισχύει και για την περίπτωση του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Η συστηματική απαξίωσή του στα έντυπα των Μαρτύρων του Ιεχωβά ανήκει στις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις της ανιστόρητης και προπαγανδιστικής πρακτικής της εταιρείας «Σκοπιά».
Ας δούμε όμως πως η εταιρεία «Σκοπιά» εκφράζεται για το πρόσωπο του Μ. Κων/νου και πως παρουσιάζει τα διάφορα ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με την προσωπικότητά του. Εν προκειμένω πρέπει να επισημάνουμε ότι διατυπώνονται ισχυρισμοί που ως προς την τεκμηρίωσή τους βασίζονται σε μια συλλογή και συρραφή φρασιδίων από διάφορα έντυπα (ποιάς εγκυρότητας και αξιοπιστίας άραγε;), κατά την προσφιλή τακτική της εταιρείας, που έχουν αποκοπεί από την ευρύτερη νοηματική τους συνάφεια.Έτσι οι ισχυρισμοί της αποκτούν μία αληθοφάνεια πειστικότητας.
Ως προς το πρόσωπο του Μ. Κωνσταντίνου η εταιρεία «Σκοπιά» ισχυρίζεται μεταξύ των άλλων ότι: i) «ο Κων/νος είχε σοβαρά προβλήματα προσωπικότητας» [1], ii) ήταν «καχύποπτος» [2], iii) «κατέπνιγε αμέσως οποιαδήποτε διιστάμενη άποψη» [3], iv) τον χαρακτηρίζει ειδωλολάτρη πολιτικό [4], v) «Ο Κων/νος ήταν εκείνος ο οποίος ως προεδρεύων της Συνόδου της Νικαίας έθεσε υπό αμφισβήτησιν την προσωπικότητα και τις ιδιότητες του Ιεχωβά Θεού με το να υποστηρίξη τη Βαβυλωνιακή δοξασία της Τριάδος» [5].
Στην ίδια συνάφεια οι Μαρτυρες του Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι το μυστήριο της Αγίας Τριάδος είναι ένας «μύθος» που επινοήθηκε τον τέταρτο αιώνα και τον προώθησε ο Μ. Κων/νος με σκοπό να σταματήσει τις θεολογικές διενέξεις του 4ου αιώνα [6], vi) Κάτω από την επιρροή του Μ. Κων/νου η Εκκλησία νόθευσε μερικές πεποιθήσεις της, μία από τις οποίες αφορούσε την ίδια τη φύση του Θεού [7], vii) αμφισβητεί την ειλικρίνεια των κινήτρων του για το βάπτισμά του [8], viii) υποστηρίζουν ότι ο Μ. Κων/νος για λόγους πολιτικής υστεροβουλίας και σκοπιμότητας για να προωθήσει τα πολιτικά του σχέδια υιοθέτησε «τα θεμέλια της αποστατικής χριστιανοσύνης». Κατά την εταιρεία «Σκοπιά» στα χρόνια του Μ. Κων/νου η Χριστιανική θρησκεία ήταν ήδη «αποστατική και βουτηγμένη στη διαφθορά» [9], και ix) «Από τον Μ. Κων/νο η Εκκλησία κληρονόμησε την τάση για αυταρχισμό» [10].
Σε σχέση με τα ιστορικά γεγονότα η εταιρεία «Σκοπιά»: α) αμφισβητεί την ιστορική αξιοπιστία του γεγονότος της εμφάνισης του οράματος του Τιμίου Σταυρού και την χαρακτηρίζει ως «ιστορία με πολλούς αναχρονισμούς» [11], β) αμφισβητεί και υποτιμά τη σπουδαιότητα του διατάγματος των Μεδιολάνων (313) με αοριστολογίες και γενικότητες υποστηρίζοντας ότι «πολλοί ιστορικοί υποβαθμίζουν τη σημασία αυτού του εγγράφου, λέγοντας ότι ήταν μια κοινότοπη επίσημη επιστολή και όχι ένα σημαντικό αυτοκρατορικό έγγραφο» [12], γ) λόγω της απόρριψης των χριστιανικών εορτών από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, ως εορτές που έχουν δήθεν ειδωλολατρική προέλευση, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι: «Στην εποχή του “ειδωλολατρικά” έθιμα και γιορτές απέκτησαν “χριστιανικά” ονόματα» [13], και δ) κατά τη «Σκοπιά» ο χριστιανικός κόσμος «είναι εν μέρει αποτέλεσμα της πολιτικής σκοπιμότητας και των δόλιων ελιγμών ενός ειδωλολάτρη αυτοκράτορα» [14].
Βεβαίως απέναντι στη μυθολογία που κατασκευάζει η εταιρεία «Σκοπιά» σχετικά με το πρόσωπο και την ανεκτίμητη προσφορά του Μ. Κων/νου, υπάρχει η ιστορική ετυμηγορία που τον χαρακτηρίζει «Μέγα» και η εν Αγίω Πνεύματι εκκλησιαστική αυτοσυνειδησία που τον θεωρεί και Άγιο και Ισαπόστολο και όργανο της θείας Πρόνοιας.