Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος την Πέμπτη και την Παρασκευή της Διακαινησίμου, εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, πανηγύρισε η Iερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας.
Λόγω των έκτακτων κυβερνητικών μέτρων και του μεγάλου κινδύνου που υπάρχει για την εξάπλωση της πανδημίας οι εορτασμοί πραγματοποιήθηκαν κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς τους ευλαβείς προσκυνητές και τους ευσεβείς χριστιανούς.
Την παραμονή της εορτής τελέστηκε Πανηγυρικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονος, ο οποίος στο τέλος τέλεσε την μοναχική κουρά (ρασοευχή) του δοκίμου μοναχού κ. Σωκράτη Μπούσκα, μετονομάσας αυτόν εις Μοναχόν Θεοδόσιον.
Ανήμερα της εορτής τελέστηκε ο Όρθρος, η Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και ο καθιερωμένος αγιασμός στο προαύλειο της Ιεράς Μονής προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου Βεροίας κ. Παντελεήμονος.
Οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν απευθείας μέσα από την ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, αλλά και από τον ραδιοφωνικό μας σταθμό «Παύλειος Λόγος» στη συχνότητα των 90.2 FM.
Δείτε το βίντεο με τον Εσπερινό:
Δείτε το βίντεο με τη Θ. Λειτουργία:
Διαβάστε τις ομιλίες του Σεβασμιωτάτου:
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ – ΚΟΥΡΑ:
«Χαίροις ἡ ζωοδόχος Πηγή, … ἡ βρύσις τῶν ἰαμάτων, ἡ πᾶσαν νόσων ἰσχύν, ἀσθενῆ καί φαύλην ἀπελέγχουσα».
Τήν περασμένη Κυριακή πανηγυρίσαμε τό θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας καί πανηγυρίσαμε συγχρόνως καί τή δική μας διάβαση «ἐκ θανάτου πρός ζωήν», τήν ὁποία μᾶς χάρισε μέ τήν Ἀνάστασή του ὁ Χριστός.
Αὐτές ὅμως τίς μεταπασχάλιες ἡμέρες, τίς ὁποῖες φέτος διερχόμεθα ὑπό τίς δεδομένες συνθῆκες τῆς πανδημίας, πού πλήττει τήν πατρίδα μας καί ὅλη τήν ἀνθρωπότητα, ἀπασχολεῖ ὅλους μας καί ἡ διάβασή μας ἀπό τά περιοριστικά μέτρα, τά ὁποῖα ἐπεβλήθησαν μέ σκοπό τόν περιορισμό τῆς διαδόσεως τοῦ ἐπικινδύνου κορωνοϊοῦ, στήν κανονικότητα τῆς ζωῆς μας.
Γι᾽ αὐτό καί ἡ σημερινή ἑορτή τῶν ἐγκαινίων τοῦ ναοῦ τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, κατά τήν ὁποία πανηγυρίζει καί ἡ Ἱερά μας Μονή, ἔχει ἰδιαίτερη σημασία, καθώς μᾶς ὑπενθυμίζει τό πλῆθος τῶν θαυμάτων πού ἐπιτελοῦσε ἐκεῖ ἡ χάρη τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, τῆς ἐπονομαζομένης Ζωοδόχου Πηγῆς, στά ὁποῖα ἀναφέρεται ὁ ἱερός ὑμνογράφος, ὁ Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος, ἀποκαλώντας τήν Παναγία μας «βρύσιν τῶν ἰαμάτων, ἡ πᾶσαν νόσων ἰσχύν, ἀσθενῆ καί φαύλην ἀπελέγχουσα».
Καί εἶναι ὄντως ἡ Παναγία μας ἀκένωτη πηγή ἰαμάτων, εἶναι αὐτή τῆς ὁποίας ἡ δύναμη καί ἡ χάρη μπορεῖ νά ἀποδιώξει καί νά θεραπεύσει κάθε ἀσθένεια πού ταλαιπωρεῖ καί δοκιμάζει τά τέκνα της, καί ἰδιαιτέρως αὐτά τά ὁποῖα προστρέχουν στή χάρη της καί ζητοῦν τή σωστική βοήθειά της.
Γι᾽ αὐτό καί ἐμεῖς θά πρέπει πάντοτε, ἀλλά ἀκόμη περισσότερο αὐτή τήν περίοδο, νά προσφεύγουμε στήν Παναγία μητέρα μας, νά προσφεύγουμε στή Ζωοδόχο Πηγή, μέ πίστη καί ἐμπιστοσύνη καί νά τῆς ζητοῦμε νά θεραπεύει τίς ἀσθένειές μας, ὅπως τό ἔκανε γιά αἰῶνες στόν ναό της στήν Κωνσταντινούπολη, καί ἀκόμη νά μᾶς λυτρώσει ἀπό τόν νέο κορωνοϊό, ὁ ὁποῖος τόσο πολύ μᾶς ταλαιπωρεῖ καί μᾶς δοκιμάζει αὐτό τό διάστημα, στερώντας μας πολλά ἀπό ὅσα θεωρούσαμε αὐτονόητα, ἀλλά καί τή δυνατότητα νά τιμήσουμε τή χάρη της πανηγυρικά, ὅπως ὅλα τά προηγούμενα χρόνια.
Καί νά γνωρίζουμε ὅτι ἡ Παναγία δέν ἔπαυσε καί δέν θά παύσει ποτέ νά θαυματουργεῖ καί νά χαρίζει τή ζωή καί τήν ὑγεία στούς ἀνθρώπους, ἀρκεῖ ἐμεῖς νά τῆς δείχνουμε τήν ἀγάπη μας καί τήν ἐμπιστοσύνη μας μέ τήν ὑπακοή μας στό θέλημα τοῦ Υἱοῦ της, γιατί αὐτό εἶναι τό μόνο πού ζητᾶ καί περιμένει ἀπό τόν καθένα μας ἡ Κυρία Θεοτόκος.
Αὐτό ζητᾶ καί ἀπό σένα πού πρίν ἀπό λίγο ἔλαβες ἐνώπιον τῆς ἱερᾶς της εἰκόνος, ἐδῶ στό Καθολικό τῆς ἱστορικῆς αὐτῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Παναγίας Δοβρᾶ, τό μοναχικό ἔνδυμα, ἐκπληρώνοντας τήν ἐπιθυμία πού ἀπό ἐτῶν ἔφλεγε τήν ψυχή σου, νά ἀφιερώσεις δηλαδή τή ζωή σου ὁλοκληρωτικά στόν Θεό, ζώντας ὡς μοναχός τή ζωή τῆς προσευχῆς, τῆς ἀσκήσεως καί τῆς ὑπακοῆς.
Καί ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος, ἡ ἔφορος τῆς Ἱερᾶς μας Μονῆς καί προστάτις τῶν μοναζόντων, ἐξεπλήρωσε τόν πόθο σου καί σέ συγκαταρίθμησε στήν Ἱερά αὐτή Ἀδελφότητα, στήν ὁποία σέ ἀνέθεσαν μέ πολλή χαρά οἱ ἀγαπημένοι σου γονεῖς ἀλλά καί οἱ παποῦδες σου.
Ἀπό σήμερα, λοιπόν, ἡ Ζωοδόχος Πηγή σοῦ χαρίζει μία νέα ζωή. Καί στή νέα σου αὐτή ζωή θά φέρεις τό ὄνομα ἑνός μεγάλου ὁσίου τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ ὁσίου Θεοδοσίου τοῦ Κοινοβιάρχου, τοῦ ὁποίου ἡ ὁσιακή ζωή θά ἀποτελεῖ πρότυπο καί παράδειγμα καί γιά τόν δικό σου μοναχικό ἀγώνα.
Θέλησα νά σοῦ δώσω αὐτό τό ὄνομα γιά νά σέ συνοδεύει στή ζωή σου ὡς μοναχοῦ, διότι καί ἡ δική μου ζωή συνδέεται πολλαπλῶς μέ τό ὄνομα αὐτό, καθώς ἔλαβα τόν δεύτερο βαθμό τῆς ἱερωσύνης κατά τήν ἡμέρα τῆς ἱερᾶς μνήμης τοῦ ὁσίου Θεοδοσίου, 11 Ἰανουαρίου τοῦ 1976, ἀλλά καί ἡ εἰς ἐπίσκοπο χειροτονία μου τελέσθηκε κατά τήν ἡμέρα τῆς μνήμης τῆς ὁσίας Θεοδοσίας τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει, στίς 29 Μαΐου 1994.
Ἡ ἐπιλογή ὅμως τοῦ ὀνόματος ὀφείλεται καί στήν ἐπιθυμία μου νά τιμήσω τή μνήμη ἑνός ἁγιασμένου κληρικοῦ, ἑνός ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας μας, μέ τόν ὁποῖο συνδεόμουν ἐπί πολλά χρόνια καί τοῦ ὁποίου ἡ στοργική μέριμνα καί ἀγάπη δέν ἔπαυσε νά ἐργάζεται γιά μένα καί τήν ἀνάδειξή μου εἰς ἐπίσκοπο καί μετά τήν κοίμησή του, καθώς εἶχε παρρησία ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, γεγονός πού ἐπιβεβαιώθηκε μέ θαυμαστό τρόπο. Ἐπιβεβαιώθηκε μέ τήν ἐμφάνισή του σέ γνωστό πρόσωπο, τό ὁποῖο ὅμως δέν γνώριζε τίποτε σχετικά μέ τήν ἐνδεχόμενη προαγωγή μου, καί τοῦ ἀποκάλυψε ὅτι ἑτοίμαζε ἄρτους, αὐτούς τούς ἄρτους τῆς ἀρτοκλασίας πού προετοίμαζε, τούς προετοίμαζε γιά τήν ἐλαχιστότητά μου, ἀποκαλύπτοντας συγχρόνως καί τόν τόπο στόν ὁποῖο τούς προετοίμαζε, τή Βέροια. Ἀναφέρομαι στόν μακαριστό Γέροντα Θεοδόσιο, ἱδρυτή καί πνευματικό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ ἁγίου Λαζάρου στή Βηθανία, στά Ἱεροσόλυμα.
Ἡ ἀγάπη καί ἀφοσίωση του τοῦ μεγάλου αὐτοῦ ὄντως πατρός στόν Θεό, ἡ εὐλάβειά του στήν Κυρία Θεοτόκο, ἡ ὁποία τοῦ ἀπέδειξε τήν εὔνοιά της, καθώς τή στιγμή πού περνοῦσε μπροστά τό Θεομητορικό μνῆμα, ὄντας ἀσθενής, μεταφερόμενος στό νοσοκομεῖο, ἡ Κυρία Θεοτόκος τόν πῆρε κοντά της, ἀλλά καί ἡ ἀσκητικότητα τῆς ζωῆς του εὔχομαι πατρικά νά ἀποτελοῦν πρότυπο καί γιά σένα, καί ἡ εὐχή του νά σέ συνοδεύει στόν ἀγώνα σου καί σέ ὅλη σου τή ζωή.
Θέλησα ὅμως νά σοῦ δώσω τό ὄνομα Θεοδόσιος καί γιά ἕναν ἐπιπλέον λόγο, γιατί θεωρῶ ὅτι ἡ εἴσοδός σου στήν Ἀδελφότητα εἶναι μία δόσις, μία δωρεά, μία εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτό καλεῖσαι νά ἐπιβεβαιώνεις καθημερινά μέ τή ζωή σου καί μέ τήν ὑπακοή σου στόν Καθηγούμενο καί πνευματικό σου καί σέ ὅλη τήν Ἀδελφότητα. Ἡ ὑπακοή εἶναι τό πρώτιστο καί τό μέγιστο γιά κάθε μοναχό, διότι χωρίς τήν ὑπακοή δέν ὑπάρχει οὔτε πρόοδος πνευματική, οὔτε χάρη Θεοῦ, οὔτε ἑνότητα μέ τήν Ἀδελφότητα, ἡ ὁποία εἶναι ἀναγκαία καί ἀπαραίτητη γιά ὅλους. Γι᾽ αὐτό μήν σκεφθεῖς ποτέ νά διαχωρίσεις τόν ἑαυτό σου ἀπό αὐτήν μέ τή στάση σου καί τή συμπεριφορά σου, ἀλλά θά πρέπει νά ἔχεις πάντοτε κατά νοῦν ὅτι εἶναι προτιμότερο νά εἶσαι μέσα στήν Ἐκκλησία, μέσα στήν Ἀδελφότητα, ἀκόμη καί ἄν ὑπάρχει καί κάποιο λάθος, ὅπως λένε καί οἱ Πατέρες, παρά νά ἔχεις τό σωστό καί νά βρίσκεσαι ἐκτός Ἐκκλησίας, ἐκτός Ἀδελφότητος.
Ἄν ζεῖς καί ἀγωνίζεσαι ἔτσι, θά ἔχεις τή χάρη τοῦ Θεοῦ, καί μέ τίς πρεσβεῖες τῆς Κυρίας Θεοτόκου, τῆς προστάτιδος καί ἐφόρου τῆς Ἱερᾶς μας Μονῆς, καί ὅλων τῶν ἁγίων προστατῶν τῆς Μονῆς μας καί τοῦ ἰδιαιτέρου σου προστάτου, τοῦ ὁσίου Θεοδοσίου, θά προοδεύεις στή μοναχική ζωή, στήν ὁποία θά σέ στηρίζει καί ἡ δική μου πατρική ἀγάπη καί εὐχή, μαζί μέ τήν εὐχή καί τήν ἀγάπη τοῦ Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καί ὅλων τῶν πατέρων καί ἀδελφῶν σου, ἀλλά καί τῶν γονέων σου πού συμπροσεύχονται νοερά αὐτή τήν ὥρα γιά τήν κατά Θεόν προκοπή σου.
Καί εὔχομαι ἀπό καρδίας ἡ Παναγία μας, ἡ Ζωοδόχος Πηγή, νά σέ χαριτώνει καί νά σέ ὁδηγεῖ πρός τόν Υἱό της, ὥστε νά εὐαρεστήσεις τόν Θεό καί νά ἀξιωθεῖς καί τῆς αἰωνίου ζωῆς καί βασιλείας.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΣΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:
«Ἀργύριον καί χρυσίον οὐχ ὑπάρχει μοι, ὅ δέ ἔχω τοῦτό σοι δίδωμι».
Στόν ναό τοῦ Σολομῶντος μᾶς μετέφερε μέ τό σημερινό ἀνάγνωσμα ἀπό τίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς, γιά νά γίνουμε καί ἐμεῖς θεατές ἑνός ἀσυνήθιστου γεγονότος, γιά νά δοῦμε νά ἐκπληρώνεται ἡ ὑπόσχεση τοῦ Κυρίου ὅτι «ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ τά ἔργα ἅ ἐγώ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει καί μείζονα τούτων ποιήσει».
Στήν εἴσοδο τοῦ ναοῦ ἕνας ἐκ γενετῆς ἀνάπηρος ζητᾶ ἀπό τούς ἀνθρώπους πού εἰσέρχονται ἐλεημοσύνη. Ζητᾶ καί ἀπό τούς δύο μαθητές τοῦ Κυρίου, τόν Πέτρο καί τόν Ἰωάννη, πού ἔρχονται μαζί μέ τούς ἄλλους. Καί πιθανόν νά ἀπογοητεύεται, ὅταν ὁ Πέτρος τοῦ λέγει πώς δέν ἔχει χρήματα νά τοῦ δώσει, ἀλλά θά τοῦ δώσει αὐτό πού ἔχει. Γιατί τί θά μποροῦσε νά τοῦ δώσει; Τί θά μποροῦσε νά εἶναι χρήσιμο γι᾽ αὐτόν, ἐκτός ἀπό μερικά νομίσματα ὥστε νά μπορέσει νά ζήσει;
Πόσες φορές, ἀλήθεια, μιμούμεθα καί ἐμεῖς τόν ἐκ γενετῆς ἀνάπηρο καί νομίζουμε ὅτι τό πιό ἀναγκαῖο καί γιά μᾶς εἶναι τά χρήματα, εἶναι τά ὑλικά ἀγαθά, τά ὁποῖα μποροῦν νά μᾶς ἐξασφαλίσουν μιά ἄνετη ζωή; Γι᾽ αὐτό καί προσπαθοῦμε καί ἀγωνιζόμεθα νά τά ἀποκτήσουμε μέ κάθε τρόπο, χωρίς νά συνειδητοποιοῦμε συχνά ποιές εἶναι οἱ πραγματικές μας ἀνάγκες καί τί εἶναι αὐτό πού χρειαζόμαστε περισσότερο ἀπό τά ὑλικά πράγματα, τά ὁποῖα ἔρχονται καί παρέρχονται.
Βεβαίως ὁ ἀνάπηρος τοῦ σημερινοῦ ἀποστολικοῦ ἀναγνώσματος γνώριζε τήν πραγματική του ἀδυναμία, ἀλλά δέν μποροῦσε νά πιστεύσει ὅτι οἱ δύο ἀπόστολοι πού διήρχοντο ἐνώπιόν του θά μποροῦσαν νά τοῦ προσφέρουν τήν ἴαση καί τή θεραπεία του.
Ὅμως ὁ ἀπόστολος Πέτρος πιστεύει ὅτι ὁ Χριστός θά ἐνεργήσει μέ τήν ἐπίκλησή του καί σ᾽ αὐτόν τόν ταλαίπωρο ἄνθρωπο καί θά τοῦ προσφέρει ἕνα δῶρο πολυτιμότερο καί μονιμότερο ἀπό τά χρήματα πού ζητοῦσε. Θά τοῦ προσφέρει τήν ὑγεία καί τήν ἀποκατάσταση τῆς ἀναπηρίας, ἡ ὁποία τόν κρατοῦσε δέσμιο σέ ὅλη του τή ζωή καί τόν ἀνάγκαζε νά ζητᾶ καθημερινά τήν ἐλεημοσύνη τῶν ἀνθρώπων. Πίστευε ὅμως ὁ ἀπόστολος Πέτρος ὅτι ἡ ἴαση πού θά τοῦ προσέφερε ὁ Χριστός θά τόν ἔκανε νά πιστεύσει ὅτι εἶναι ὁ ἀληθινός Θεός καί ἔτσι θά ἀπαλλασσόταν ἐκτός ἀπό τήν ἀναπηρία τοῦ σώματος καί ἀπό τήν ἀναπηρία τῆς ψυχῆς.
Ἡ πίστη αὐτή τοῦ ἀποστόλου Πέτρου συνήντησε καί τήν πίστη τοῦ ἀσθενοῦς, πού τόλμησε νά κάνει τό βῆμα, τόλμησε νά πιστεύσει στό θαῦμα, ὅσο παράξενο καί ἄν τοῦ φαινόταν, ὅσο καί ἄν στήν ἀρχή ἴσως σκέφθηκε ὅτι θά προτιμοῦσε νά τοῦ δώσει ὁ ἀπόστολος Πέτρος τήν ἐλεημοσύνη πού τοῦ ζήτησε.
Αὐτή τήν πίστη, πού εἶναι προϋπόθεση τοῦ θαύματος, διέθετε σέ μέγιστο βαθμό ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος, ἀπό τήν πρώτη μάλιστα στιγμή, ὅταν ὁ ἀρχάγγελος Γαβριήλ τῆς ἀνήγγειλε ὅτι θά γίνει ἡ Μητέρα τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτή ἡ πίστη τήν ἀξίωσε ὄχι μόνο νά δώσει ἐκείνη τή ζωή στόν Υἱό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι ἡ ζωή τοῦ κόσμου καί ὁ Κύριος τῆς ζωῆς, ἀλλά καί νά ἀναδειχθεῖ μέ τή χάρη τοῦ Υἱοῦ της Ζωοδόχος Πηγή, ἡ ὁποία παρέχει ἄφθονα τά ρεῖθρα τῆς χάριτος σέ ὅσους προστρέχουν μέ πίστη πρός Αὐτήν καί ζητοῦν τή βοήθειά της, ζητοῦν τήν ἴαση καί τή θεραπεία ἀπό κάθε σωματική καί ψυχική νόσο.
Ἀπόδειξη αὐτῆς τῆς χάριτος πού ἔλαβε ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος εἶναι τά ἀναρίθμητα θαύματα τά ὁποῖα ἐπιτελοῦσε στήν ἱστορική μονή τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς στήν Κωνσταντινούπολη, τά ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τῆς ὁποίας τιμοῦμε σήμερα, Παρασκευή τῆς Διακαινησίμου, ὥστε ἀκόμη καί σήμερα, νά προστρέχουν οἱ πιστοί στή χάρη τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς καί νά λαμβάνουν τήν ἴαση, νά λαμβάνουν τή ζωή, πράγμα τό ὁποῖο ζοῦμε καί ἐμεῖς ἐδῶ, καί ἰδιαιτέρως στό Ἁγίασμα τῆς Ἱερᾶς μας Μονῆς, πού χαρίζει τήν ἴαση σέ ὅσους προστρέχουν μέ πίστη καί λαμβάνουν ἀπό τό ζῶν αὐτό ὕδωρ.
Γιατί ἡ ζωή πού προσφέρει ἡ Παναγία μας δέν εἶναι μόνο ἡ ὑλική καί σωματική, εἶναι καί ἡ ζωή ἡ ψυχική καί πνευματική, εἶναι ἡ μυστική ζωή πού ὁ κάθε πιστός ἀγωνίζεται νά ζήσει, ἑνούμενος μέ τόν Χριστό. Καί ἡ Παναγία μας εἶναι αὐτή πού μέ τή μεσιτεία της πρός τόν Υἱό της ἀνανεώνει μέσα μας, ἐφόσον τῆς τό ζητήσουμε βέβαια, τήν ἐν Χριστῷ ζωή, ἀνακαινίζοντας ὅ,τι ἔχει νεκρωθεῖ ἀπό τήν ἁμαρτία καί δροσίζοντας μέ τά ζωήρρυτα νάματά της τίς ψυχές μας πού εἶναι κουρασμένες καί ταλαιπωρημένες ἀπό τίς δυσκολίες καί τά προβλήματα τῆς καθημερινότητος, τά ὁποῖα ὅλοι ἀντιμετωπίζουμε, καί ἐσχάτως καί ἀπό τήν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ πού ἐνέσκηψε στήν πατρίδα μας καί σέ ὅλο τόν κόσμο.
Γι᾽ αὐτό καί ἄς τήν παρακαλέσουμε ἰδιαιτέρως σήμερα τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τήν Παναγία μας, νά μᾶς χαρίσει ὡς Ζωοδόχος Πηγή τήν ἴαση καί τήν ἀπαλλαγή μας ἀπό τόν νέο ἰό καί τίς συνέπειές του, νά μᾶς προστατεύει, νά προστατεύει τήν πατρίδα μας μέ τή χάρη της καί νά μᾶς ἀξιώσει καί τῆς αἰωνίου ζωῆς κοντά στόν ἀναστάντα Κύριο.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε: ΕΔΩ