Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η μεγάλη Δεσποτική Εορτή των Θεοφανείων σε ολόκληρη την Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, με πιστή τήρηση των αποφάσεων της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου και στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος τελέσθηκαν η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου, Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά.
Ολοκληρώνοντας το σύντομο εόρτιο μήνυμά του, ο Σεβασμιώτατος ανέφερε τις γνώμες δύο συγχρόνων αγίων της Εκκλησίας μας, για την ευλογία που προσφέρει ο Αγιασμός στον άνθρωπο εκείνον που με πίστη τον λαμβάνει:
«Ο άγιος Λουκάς, Επίσκοπος Συμφερουπόλεως και καθηγητής Ιατρικής, προέτρεπε τους πιστούς να πίνουν πολύ Αγιασμό και να βρέχουν το κεφάλι τους με αυτόν. Και ο άγιος Ιάκωβος (Τσαλίκης) έλεγε στους χριστιανούς να πίνουν πολύ Αγιασμό για να αγιάζουν τον εαυτό τους για να έρχεται η Χάρις του Θεού μέσα τους. Σήμερα, αγαπητοί, να είμαστε πιο ενισχυμένοι, πιο δυνατοί και να δοξάζουμε το όνομα του Τριαδικού μας Θεού, που μας έδωσε και μας δίδει πολλές ευλογίες».
Ο Σεβασμιώτατος κ. Κοσμάς τέλεσε την ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού. Αναλυτικότερα, κατά το σύντομο εόρτιο μήνυμά του προς τους πιστούς, αναφέρθηκε στο νόημα της εορτής των Θεοφανείων και στην σημασία του Βαπτίσματος του Κυρίου Ιησού Χριστού. Αναφέρθηκε επίσης στην δύναμη του Αγιασμού, προτρέποντας τους πιστούς να λαμβάνουν και να χρησιμοποιούν τον Αγιασμό, διότι δι’ αυτού λαμβάνουν Χάρη Θεού και φυγαδεύονται οι δαίμονες.
«Να δοξάσουμε, αγαπητοί αδελφοί, και να ευχαριστήσουμε τον Κύριο μας γιατί μας επέτρεψε σήμερα να εορτάσουμε και να ζήσουμε αυτή την εορτή, την δευτέρα μεγάλη εορτή του ορθοδόξου εορτολογίου. Πρώτη είναι το Πάσχα και δεύτερη τα Θεοφάνεια», τόνισε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.
Και συνέχισε, λέγοντας: «Ο Κύριός μας αναμάρτητος, τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, για μια ακόμη φορά ταπεινώθηκε και κατέβηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Έσκυψε τον αυχένα μπροστά σε έναν άνθρωπο, τον Τίμιο Πρόδρομο και δέχθηκε το βάπτισμα. Δεν είχε ανάγκη βαπτίσματος ο Κύριός μας. Δέχθηκε το βάπτισμα και ταπεινώθηκε για να δώσει τον τύπο του δικού μας βαπτίσματος, το οποίο πραγματικά αναγεννά δια του Αγίου Πνεύματος ολόκληρη την κτίση.
Αν κατά την δημιουργία του κόσμου ο άνθρωπος πλάστηκε με τόση αγάπη και τοποθετήθηκε στον παράδεισο της Εδέμ, τώρα, στον Ιορδάνη ποταμό έχουμε την αναγέννηση και ανακαίνιση του ανθρώπου δια του Βαπτίσματος του Σωτήρος. Αναγεννάται ο χριστιανός δια του μυστηρίου του Βαπτίσματος γιατί το βάπτισμα του Τιμίου Προδρόμου ετοίμαζε τον άνθρωπο για την υποδοχή του Σωτήρος Χριστού. Ο Κύριος με τη Βάπτισή Του καθαγίασε τα νερά του Ιορδάνου και συνέτριψε τον δράκοντα που εμφώλευε μέσα σε αυτά και το κράτος του διαβόλου.
Γι’ αυτό τελούμε κι εμείς τον Αγιασμό, γιατί η χάρη και η δύναμή του είναι ολέθρια και καταστρεπτική για τον μισόκαλο και μισάνθρωπο διάβολο.
Έχουμε ζήσει προσωπικά, αγαπητοί, θαύματα που έγιναν δια του Αγιασμού. Άνθρωποι θεραπεύθηκαν και ελευθερώθηκαν από πολλές ασθένειες. Ο διάβολος δεν ανέχεται και δεν αντέχει τον Αγιασμό. Παλαιότερα οι χριστιανοί μας είχαν την καλή συνήθεια να κάνουν τακτικά Αγιασμό στα σπίτια τους και στα καταστήματά τους, στα σπαρτά τους, στις σοδειές τους, στις αποθήκες τους.
Συνήθιζαν να αγιάζουν όλη τους τη ζωή και έβλεπαν να επιτελούνται άπειρα θαύματα!».