Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Κόρδας.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε, ότι στην προς Γαλάτας επιστολή του, ο Απόστολος Παύλος προσπαθεί να καταδείξει, ότι ο μωσαϊκός νόμος και οι διάφορες ιουδαϊκές διατάξεις, είχαν σκοπό να προετοιμάσουν τους ανθρώπους για την έλευση του Ιησού Χριστού.
Ο Χριστός με την διδασκαλία Του, δεν ήρθε να καταλύσει τον μωσαϊκό νόμο, αλλά όπως ο Ίδιος τόνισε, να τον συμπληρώσει και να επικρίνει τις ανούσιες τυπικές διατάξεις, που επιβάλλονταν από τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους και βασάνιζαν τους ανθρώπους.
Ο Απόστολος Παύλος γράφει στην επιστολή του: “Εἰδότες δὲ ὅτι οὐ δικαιοῦται ἄνθρωπος ἐξ ἔργων νόμου ἐὰν μὴ διὰ πίστεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ” και τονίζει σε όλους μας, ότι οι Χριστιανοί δικαιώνονται (σώζονται) όχι με την τήρηση ανούσιων διατάξεων, αλλά με την πίστη τους στον Ιησού Χριστό.
Ο ίδιος ήταν Φαρισαίος και πιστός τηρητής του νόμου, αλλά άλλαξε όταν πίστεψε στον Χριστό και σώθηκε λόγω της πίστης του και όχι λόγω της πιστής τήρησης των τυπικών διατάξεων.
Διαχρονικά κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν με κάποιες ιδεοληψίες τους να στερήσουν την ελευθερία από τους άλλους ανθρώπους και κάποιες φορές ψηφίζονται νόμοι, που δεν είναι ηθικοί και δημιουργούν προβλήματα στις σχέσεις των ανθρώπων.
Ο Απόστολος Παύλος γράφοντας στην επιστολή του: “ἐγὼ γὰρ διὰ νόμου νόμῳ ἀπέθανον, ἵνα Θεῷ ζήσω”, τονίζει σε όλους τους Χριστιανούς, ότι πρέπει να ακολουθούν τον ευαγγελικό νόμο του Χριστού για να ζήσουν με τον Θεό.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος ανέφερε, ότι οι άνθρωποι πλάστηκαν από τον Θεό για να είναι αθάνατοι, αλλά εξαιτίας της παρακοής τους στο θέλημα του Θεού και της πτώσης τους, υπεισήλθε στη ζωή τους ο ψυχικός, πνευματικός και σωματικός θάνατος.
Με την σταυρική θυσία του Χριστού και με την Ανάστασή Του, ο ψυχικός και πνευματικός θάνατος καταργήθηκε και παρέμεινε μόνο ο σωματικός θάνατος, ως πέρασμα από αυτή την ζωή στην αιωνιότητα.
Όταν οι Χριστιανοί τηρούν αυτό που γράφει ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή του: “Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός”, δημιουργούν τις προϋποθέσεις να ταυτίζονται με τον Χριστό, να βιώνουν το μαρτύριο της συνειδήσεως και να ομολογούν την πίστη τους σε Αυτόν, ώστε να χαριτώνονται, να αγιάζονται και να επιτυγχάνουν την εν Χριστώ σωτηρία τους.
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι πρέπει να έχουμε τον Χριστό στη ζωή μας, με την προσευχή, με τη μελέτη των ιερών κειμένων, με τη νηστεία, με την εξομολόγηση και με την τακτική Θεία Κοινωνία, ώστε να ενωνόμαστε μαζί Του και να αποκτούμε “νουν Κυρίου”, για να μην μας επηρεάζουν πνευματικά οι δύσκολες καταστάσεις της ζωής μας.