Ι.Μ. Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου
07 Αυγούστου, 2021

Ιερισσού Θεόκλητος: «Στη Μεταμόρφωση μετέχεις με καθαρή καρδιά»

Διαδώστε:

Τη Μεταμόρφωση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος Ημών Ιησού Χριστού πανηγύρισε η Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου, όπως και σύμπασα η Ορθοδοξία λαμπρά και σεμνά. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος, ακολουθούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Θεόκλητο Παρδάλη και τον Διάκονό του π. Αμφιλόχιο Χάϊτα επεσκέφθη την όμορφη αλλά μικρή Σαρακήνα, που τέτοια μέρα πανηγυρίζει τον ενοριακό πανέμορφο Ναό της. Την Ενορία διακονεί ο Αιδ. Οικ. π. Χρήστος Μήτσιου, εκλεκτός παιδαγωγός και δραστήριος Κληρικός που όντως αναλώνεται για το ποίμνιό του και στηρίζει μοναδικά το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, με ευλογία του Επισκόπου.

Την Παραμονή της Εορτής εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, του οποίου προέστη ο Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεος Ζέρβας, Γενικός Αρχιερατικός μας Επίτροπος, ο οποίος και εκήρυξε τον θείο λόγο. Ικανός αριθμός κληρικών μας συμμετείχε στην πανήγυρη.

Και την Παραμονή και την Κυριώνυμο ημέρα τα αναλόγια ετίμησαν πνευματικά τέκνα του π. Χρήστου, που λαμπρύνουν και κοσμούν με την παρουσία τους την τοπική Εκκλησία. Ο Ιερός Ναός άρτια φροντισμένος από τον Εφημέριό του και τους Επιτρόπους της Ενορίας έλαμπε από καθαριότητα, στολισμένος με πανέμορφα άνθη και υπέροχα άμφια. Να σημειωθή ότι ο Ιερός Ναός είναι πλήρως αγιογραφημένος πρόσφατα, όπως και ο εξωνάρθηκάς του, με πρωτοβουλία του τέως Εφημερίου του Παν. Αρχιμ. π. Ιακώβου Παπαδοπούλου και του π. Χρήστου φυσικά.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος με βάση τον εξεικονισμό του γεγονότος της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας, όπως ιστορείται στο κατά Μάρκον Ευαγγέλιο (θ΄,1-9), στάθηκε σε τρία σημεία λειτουργικά και θεολογικά της Δεσποτικής αυτής εορτής, που όπως είπε συνιστούν το μήνυμα της Ημέρας.

Το πρώτο σημείο: η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας στο όρος Θαβώρ δείχνει ότι στην Ορθόδοξη Παράδοση ο Θεός μας, Πατήρ-Υιός και Άγιον Πνεύμα, είναι Θεός αποκεκαλυμμένος και όχι αποκεκρυμμένος, καθώς διδάξει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ. Μάλιστα οι Άγιοι Πατέρες κάνουν λόγο για τρεις «Καιρούς» που χαρακτηριστικά ο Θεός μας επέλεξε να πραγματώση την αποκάλυψή Του στον άνθρωπο.

Πρώτο: τον Καιρό του Πατρός κατά την Παλαιά Οικονομία, δηλαδή την Παλαιά Διαθήκη, όπου η Τρισήλιος Θεότης μιλά με το στόμα του Θεού Πατρός. Του Θεού Ιαχβέ, του Θεού Αδωνάγι, του Παλαιού των Ημερών της Παλαιάς Διαθήκης.

Δεύτερο: τον Καιρό του Υιού, που εκκινεί από την ώρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, τη Γέννηση του Κυρίου μας, εμπεριέχει τα θαύματα και το κήρυγμά Του, τη Βάπτισή Του, τη Μεταμόρφωσή Του, τη Σταύρωση, τον Τάφο και καταλήγει στην Ανάληψή Του. Πρόκειται για την κατά Χριστόν Οικονομία. Και,

Τρίτο: τον Καιρό του Αγίου Πνεύματος, που εκκινεί από την Πεντηκοστή και θα λήξη με τη Δευτέρα του Κυρίου μας παρουσία.

Έτσι θέλησε ο Θεός να φανερωθή και να αποκαλυφθή στον κόσμο. Δεν Τον ανακαλύψαμε, μας απεκαλύφθη!

Το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκε ο ομιλητής ήταν ότι σύμφωνα με την Αγία Γραφή το γεγονός της Μεταμορφώσεως έλαβε χώρα λίγο προ του Πάθους του Κυρίου μας. Και αυτό, όπως αναφέρεται στο Κοντάκιο της Εορτής, για να δείξη ο Κύριος στους Μαθητές Του Πέτρο, Ιάκωβο και Ιωάννη ότι τη Μ. Παρασκευή ανέρχεται στο Σταυρό θεληματικά – εκούσια- για τη σωτηρία του κόσμου. Θέλει και υφίσταται το Πάθος και τον Σταυρό, για να ξεπλύνη με το Αίμα Του την αμαρτία του κόσμου, όντας τέλειος Θεός. Και

Το τρίτο σημείο στο οποίο στάθηκε ο Δεσπότης είναι ότι ο Κύριος δεν παρέλαβε όλους τους Μαθητές Του στο όρος Θαβώρ για να μεταμορφωθή. Αλλά τους Πέτρο, Ιάκωβο και Ιωάννη. Η Εκκλησία κηρύσσει ότι σκοπός και προορισμός του ανθρώπου είναι να ιδή τον Θεό, κατά τον Βλ. Λόσκυ. Αυτό σημαίνει ότι με εμπαθείς, δηλαδή αμαρτωλούς οφθαλμούς, ο άνθρωπος δεν μπορεί να βρη τον Θεό, να κοινωνήση με τον Θεό, να επιτύχη θέα Θεού. Άλλωστε ο Κύριος το ξεκαθάρισε: «Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται», δηλαδή, «Μακάριοι είναι όσοι έχουν καθαρή την καρδιά, γιατί αυτοί θα ιδούν τον Θεό» (Ματθ. ε’, 8).

Και κατέληξε ο ομιλητής: «Το γεγονός της Μεταμορφώσεως το ζης ως αποκάλυψη, δηλαδή φανέρωση του Θεού. Μετέχεις σε αυτό με καθαρή την καρδιά, σαν η ψυχή σου και το σώμα σου λάμπουν αγιοπνευματικά! Άλλως η δόξα της Μεταμορφώσεως παραμένει ανενέργητη!»

Διαδώστε: