Την Παρασκευή 6 Αυγούστου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας & Παξών κ. Νεκτάριος, στη μεγάλη εορτή της Μεταμορφώσεως λειτούργησε και μίλησε στη Ιερά Μονή Παντοκράτορος Αγρού, στην Βόρεια Κέρκυρα.
Το δεύτερο γεγονός είναι η πρόσκληση του Μωυσή από τον Θεό να ανέβει στο ίδιο όρος του Σινά «το ποτέ ζοφώδες και καπνώδες» και να λάβει τις εντολές του Θεού. Όταν ήταν στη κορυφή του όρους ο Μωυσής ήταν με ακάλυπτη την κεφαλή και όταν κατέβηκε στον λαό του προσκομίζοντας τις πλάκες με τις δέκα εντολές ήταν με καλυμμένη την κεφαλή, γιατί δεν άντεχαν οι Ισραηλίτες να δουν την δόξα του Θεού, η οποία είχε φωτίσει το πρόσωπο του Μωυσή. Το τρίτο κομβικό σημείο είναι η πρόσκληση του προφήτη Ηλία στο όρος Χωρήβ, που θα αξιωθεί να συναντήσει τον Θεό «ως ήχο από λεπτή αύρα» και εκεί ο προφήτης θα λάβει από την Χάρι του Θεού, την οποία θα προσκομίσει και εκείνος στον αγώνα του τον προφητικό. Στη εορτή λοιπόν της Μεταμορφώσεως οι δύο πρωταγωνιστές της Παλαιάς Διαθήκης θα συναντηθούν με τους τρεις μαθητές. Μόνο που τώρα η κοινωνία των ανθρώπων δεν είναι «κεκαλυμμένη πρόσωπο» αλλά είναι οντολογική η μεταμόρφωση του ανθρώπου κοινωνώντας Θείας φύσεως. Δεν μας υπόσχεται απλώς την μεταμόρφωση μας αλλά εισέρχεται ο Ίδιος εντός μας, δια της Θείας Ευχαριστίας. Διαθήκη σημαίνει σχέση βιωματική. Στη Καινή Διαθήκη που το νοητό όρος του Θαβώρ είναι η εκκλησία, δεν υπάρχει ούτε η αγωνία ούτε ο φόβος από την παρουσία του Θεού, αλλά υπάρχει η οντολογική κοινωνία του ανθρώπου, μετά του Θεού. ΣτηΝ πνευματική ανάβαση του όρους απαιτείται η μετάνοια, η κάθαρση και ο φωτισμός. Τότε λοιπόν θα ζήσουμε τη νεφέλη της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στο όρος το νοητό, που είναι η εκκλησία του Χριστού. Η ζωή μας θα είναι ο Τριαδικός Θεός που είναι φως ο Πατήρ, φως ο Λόγος φως και το Άγιο Πνεύμα. Δηλαδή η νέα ζωή μας, η αληθινή. Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στη αδελφότητα, αυτό το Θαβώρειο Φώς, μέσα από τους μοναστικούς αγώνες, να φωτίζει όλη την αδελφότητα και να γίνει ένας επίγειος παράδεισος, που να έχει προέκταση στη αιωνιότητα.