Την Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως στην Ναύπακτο, η μηνιαία Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητρόπολης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, στην οποία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο θέμα που συζητείται έντονα αυτές τις ημέρες, δηλαδή στην νομοθέτηση πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων.
Ο Σεβασμιώτατος, κατ’ αρχάς, συνέχισε τα θέματα από τις εγκυκλίους του αγίου Καλλινίκου, παρουσιάζοντας τις ένδεκα εγκυκλίους του Αγίου που διαβάστηκαν στους Ιερούς Ναούς κατά την Πρωτοχρονιά. Ανέφερε τις θεματικές προτάσεις και τα βασικά σημεία των εγκυκλίων, τα οποία έδειχναν πως ένας άγιος Ιεράρχης μιλούσε στον λαό της Εκκλησίας για τις σημαντικές εορτές της Περιτομής, του Μ. Βασιλείου και της Πρωτοχρονιάς.
Κατόπιν ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο θέμα που συζητείται έντονα αυτές τις ημέρες, δηλαδή στην νομοθέτηση πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων και στα σοβαρά πνευματικά και πολιτιστικά θέματα που θα προκύψουν, αν ψηφισθεί από την Βουλή σχετικός νόμος.
Μετά την ενημέρωση εκδόθηκε ομόφωνα ψήφισμα για το σοβαρό αυτό θέμα. Το ψήφισμα έχει ως εξής:
Ψήφισμα
Ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας γιά τόν γάμο ἀναλύεται στήν Δογματική της καί ἔχει διατυπωθῆ θαυμάσια στά τελούμενα καί στίς εὐχές κατά τό μυστήριο τοῦ γάμου, πού ἱερουργεῖται στούς Ἱερούς Ναούς. Ἐκεῖ φαίνεται εὐδιάκριτα τόσο ἡ θεολογία ὅσο καί ἡ ποιμαντική τοῦ γάμου ὡς ἀρχῆς τῆς οἰκογένειας, ἡ ὁποία συνδέεται μέ τήν Ἐκκλησία, τόν Ἱερό Ναό, τό Βάπτισμα, τό Χρῖσμα καί τό μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας.
Ὑπάρχει ἀλληλεξάρτηση μεταξύ τῶν Μυστηρίων, ὅπως σαφέστατα φαίνεται στό Εὐχολόγιο τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά δεχθῆ ἄλλη μορφή γάμου καί οἰκογενείας, πολλῷ δέ μᾶλλον τήν μορφή γάμου ὁμοφυλοφίλων, ἀφοῦ ἡ Ἐκκλησία μέ τήν ὅλη ἀγωγή της, θεραπεύει τά πάθη καί δέν τά καλύπτει, οὔτε τά ἐγκρίνει, διότι, πέραν τῶν ἄλλων, μέ τήν νομοθέτηση γάμου ὁμοφυλοφίλων ἀλλάζει ριζικά τό πνευματικό καί πολιτιστικό πρότυπο τῆς οίκογένειας.
Αὐτή ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας καλύπτεται ἀπό τόν περίφημο ὁρισμό τοῦ Μοδεστίνου, Ρωμαίου νομοδιδασκάλου τοῦ 3ου αἰῶνος, σύμφωνα μέ τόν ὁποῖο: «γάμος ἐστιν ἕνωσις ἀνδρός καί γυναικός καί συγκλήρωσις τοῦ βίου παντός, θείου τε καί ἀνθρωπίνου δικαίου κοινωνία».
Αὐτή εἶναι ἡ ἀκρίβεια, ἡ δέ οἰκονομία ἀσκεῖται σέ ὁρισμένα ὅρια καί μέ ὁρισμένες προϋποθέσεις, ὅταν μάλιστα ὑπάρχει μετάνοια.
Ἡ Πολιτεία ὀφείλει νά τηρῆ τό Σύνταγμα, τό ὁποῖο στό ἄρθρο 21 εἶναι σαφέστατο: «Ἡ οἰκογένεια, ὡς θεμέλιο τῆς συντηρήσεως καί προαγωγῆς τοῦ Ἔθνους, καθώς καί ὁ γάμος, ἡ μητρότητα καί ἡ παιδική ἡλικία τελοῦν ὑπό τήν προστασία του Κράτους».
Ἑπομένως, ἀναμένουμε ἀπό τήν Πολιτεία νά ἐνδιαφερθῆ κυρίως γιά τήν προστασία τῆς παραδοσιακῆς οἰκογένειας, ἡ ὁποία εἶναι τό θεμέλιο τῆς κοινωνίας καί τοῦ Ἔθνους καί ἡ ὁποία συνδέεται μέ τήν γέννηση παιδιῶν καί τήν καλή ἀνατροφή τους, πού εἶναι σήμερα τό κατ’ ἐξοχήν ἐθνικό θέμα.
Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Πολιτεία πρέπει πρωτίστως νά ἐνδιαφερθῆ γιά τό μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα, τήν ὑπογεννητικότητα, καθώς, ἐπίσης, νά λάβη τά κατάλληλα μέτρα γιά τήν βοήθεια τῶν πολυτέκνων οἰκογενειῶν.
Περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ