Με λαμπρό καιρό γιόρτασε η Ναύπακτος την λαμπρή εορτή των Φώτων. Σε όλους τους Ναούς της πόλεως τελέσθηκαν οι εορταστικές ακολουθίες κατά την τάξη του ορίζει το τυπικό της Εκκλησίας, με επίκεντρο του εορτασμού τις τελετές στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου.
Ακολούθησε η λιτανευτική συνάντηση των Ενοριών του Αγίου Δημητρίου και της Αγίας Παρασκευής, που συμπορεύτηκαν έως το γραφικό λιμάνι της Ναυπάκτου, όπου έγινε η τελετή της κατάδυσης του Τιμίου Σταυρού.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος χοροστάτησε στον Όρθρο, προεξήρχε στην θεία Λειτουργία και τέλεσε τον Μεγάλο Αγιασμό στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου της Ναυπάκτου, συμπαραστατούμενος από τον Αρχιμανδρίτη Ειρηναίο Κουτσογιάννη, Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεώς μας, τον Πρωτοπρεσβύτερο Θωμά Βαμβίνη, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο και τους Διακόνους Παίσιο Παρασκευά και Αντώνιο Αντωνιάδη.
Στα αναλόγια έψαλαν οι ιεροψάλτες του Ναού Παντελής Αναστασόπουλος και Δημήτριος Καλογερής.
Παρόντες στις τελετές του Μητροπολιτκού Ναού ήταν εκπρόσωποι όλων των αρχών του τόπου, η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Μαρία Σαλμά, ο πρώην Υπουργός και βουλευτής Σπήλιος Λιβανός, ο Βουλευτής κ. Δημήτριος Κωνσταντόπουλος, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, οι πολιτευτές κ. Φούτζουλα και κ. Παπαθανάσης, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ναυπακτίας κ. Γεώργιος Σιμάκης, οι Αντιδήμαρχοι κ. Θωμάς Κοτρωνιάς, Κωνσταντίνος Τσουκαλάς και Σωκράτης Παπαβασιλείου και οι επικεφαλής του Αστυνομικού Τμήματος, της Τροχαίας, της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού Σταθμού της Ναυπάκτου.
Το κήρυγμα του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμα του, κατά την θεία Λειτουργία, ανέλυσε ότι ο Χριστός βαπτίστηκε στον Ιορδάνη ποταμό για πολλούς λόγους, ένας από τους οποίους είναι για να γίνη τύπος του δικού μας Βαπτίσματος που γίνεται με το ύδωρ και το Άγιο Πνεύμα. Έτσι και εμείς βαπτιστήκαμε και γίναμε μέλη του Σώματος του Χριστού, δηλαδή ύστερα από την βιολογική μας γέννηση, αναγεννηθήκαμε πνευματικά από την μήτρα της κολυμβήθρας διά του Βαπτίσματος.
Στη συνέχεια ανέφερε έναν λόγο του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου για την γέννηση και αναγέννηση του ανθρώπου. Κατά τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο το «είναι» είναι η βιολογική μας γέννηση, που μας δόθηκε από τον Θεό, χωρίς την θέλησή μας.
Το «ευ είναι» προέρχεται από τον Θεό και με την δική μας θέληση, με το άγιο Βάπτισμα και την τήρηση των εντολών του Χριστού. Το «αεί ευ είναι» δηλώνει την αγιότητα του ανθρώπων εν Χριστώ, αλλά χρειάζεται συνέργεια του ανθρώπου στην ενέργεια του Θεού, γιατί διαφορετικά θα λειτουργήση ως «αεί φεύ είναι» κατά τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή.
Είναι μεγάλη δωρεά η βιολογική μας γέννηση, το «είναι», μεγαλύτερη δωρεά όμως είναι η πνευματική μας γέννηση, η αναγέννησή μας, το «ευ είναι», και ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί κινούμαστε από το «ευ είναι» στο «αεί ευ είναι».
Κατέληξε ότι μέσα στην προοπτική αυτή πρέπει να εορτάζουμε τις εορτές και την εορτή των Θεοφανείων, ως εορτή αναγεννήσεώς μας.
Ο Μεγάλος Αγιασμός και η Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού
Ο Μεγάλος Αγιασμός τελέσθηκε στο μέσον περίπου του Ιερού Ναού σε κατάλληλα προς την εορτή ευτρεπισμένη εξέδρα και στην συνέχεια όλοι μαζί Ιερείς, ιεροψάλτες, ιερόπαιδες και πιστοί της Ενορίας της αγίας Παρασκευής, προπορευομένης της Παπαχαραλαμπείου Φιλαρμονικής, εν πομπή έφθασαν στο λιμάνι της Ναυπάκτου και ο Σεβασμιώτατος ετέλεσε τον ¨αγιασμό των υδάτων και την κατάδυση του Τιμίου Σταυρού.
Όπως κάθε χρονιά νεαροί, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας κολυμβητές διέσχισαν το λιμάνι για να πιάσουν τον Τίμιο Σταυρό, τον οποίο φέτος έπιασε ο Γεώργιος Φούντας, μαθητής Β’ Λυκείου.
Μετά την κατάδυση του Τιμίου Σταυρού ο Σεβασμιώματος ευχήθηκε σε όλους το φως της εορτής να φωτίσει όσους κυριαρχούνται από απόγνωση και θλίψεις και σε όσους αναζητούν την δικαιοσύνη.
Επειδή στην εορτή κυριαρχεί το φως, αλλά και το νερό, μνημόνευσε ιδιαίτερα τους άνδρες και τις γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, που μεριμνούν για την δική μας ασφάλεια, κυρίως στις ημέρες μας.