Στα πλαίσια της Σχολής Γονέων το Σάββατο 15 και την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου καί ώρα 7:00 μ.μ στα Πνευματικά Κέντρα της Ιεράς Μητροπόλεως, πραγματοποιήθηκαν ομιλίες με θέματα:
« Υπάρχει σχέση στον γάμο;» στην Φιλιππιάδα και «Η πνευματική ζωή των ζευγαριών» στην Πρέβεζα αντίστοιχα.
Ομιλητής ήταν ο Πανοσ. Αρχιμ. Βαρνάβας Γιάγκου, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνος Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
Ο ομιλητής κάνοντας αναφορά στο μυστήριο του Γάμου τόνισε ότι αποτελεί μέγα μυστήριο καθώς επιτελείται εν Χριστώ. Το τρίτο πρόσωπο είναι ο Χριστός, ο οποίος ενώνει το ανδρόγυνο σε μια αδιάσπαστη ενότητα. Οι δυσκολίες όταν έρχονται στον γάμο αποτελούν αφορμές για το ζευγάρι να εξελιχθεί. Η πιο αγαπητική κατάσταση είναι το να είναι κανείς αληθινός απέναντι στον σύντροφό του. Η αγάπη είναι αυτή που βοηθάει να διεισδύσουμε και να βγάλουμε στην επιφάνεια τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου, τα καλά στοιχεία του, την ομορφιά του. Δεν βοηθάει, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, το να κατακεραυνώνουμε τον σύντροφό μας μένοντας στα αρνητικά του χαρακτηριστικά.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας ανέφερε ότι: ‘’H άσκηση στην σχέση του ζευγαριού προυποθέτει άσκηση στην ζωή του καθενός. Σε απλά πράγματα, πρακτικά. Για παράδειγμα η ησυχία. Πρέπει να έχει ο καθένας λίγο χρόνο ησυχίας. Να μένει μόνος του με τον εαυτό του. Να έχει προσωπικό χρόνο. Αυτή είναι η πρώτη πνευματική πράξη. Έπειτα η κοινή προσευχή. Λίγα λεπτά κοινής προσευχής στο ζευγάρι, δυο κουβέντες που θα μοιραστούν, δυο σκέψεις αποτελούν την πνευματική τροφή της ημέρας’’.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην διαχείριση της οργής. Δεν πρέπει να υπάρχει φόβος. Ο κάθε ένας έχει αξία και είναι ξεχωριστός. Ο χειρότερος άνθρωπος είναι εν δυνάμει Θεός. Ο σύντροφός μου, η σύντροφός μου είναι βοηθός στον αγώνα αυτό. Αυτός μου ζωντανεύει την μνήμη, το μήνυμα του αγώνα, της παρηγοριάς και της ελπίδας.
Την ομιλία παρακολούθησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης, ιερείς της Μητροπόλεως και πλήθος ακροατών.
Στο τέλος της ομιλίας υπεβλήθησαν ερωτήσεις οι οποίες εξελίχθηκαν σε εποικοδομητικό διάλογο.