Στη αυριανή ευαγγελική περικοπή βλέπουμε έναν παράξενο διάλογο μεταξύ του Χριστού και των δαιμόνων που βασάνιζαν δύο ταλαίπωρους ανθρώπους στη χώρα των Γεργεσηνών. Παράξενο! Ο Χριστός λέει μία μόνο λέξη: «υπάγετε», δείγμα του ότι δεν προκαλεί, ούτε αφήνεται στον διάλογο αυτό, αλλά τον ανέχεται μέχρι να φθάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, τη θεραπεία των δαιμονισμένων. Τα δαιμόνια είναι που μιλούν στον διάλογο αυτό πολύ και λένε πολλά και αξιοπερίεργα. Το θαυμαστώτερο όλων είναι το ότι αποκαλούν τον Χριστό «Υιό του Θεού». Αναγνωρίζουν την Θεότητα και την ομολογούν, συνάμα όμως την εχθρεύονται, γι’ αυτό και την αποστρέφονται. Ο διάβολος και οι «συν αυτώ» δεν έχουν καμία αμφιβολία περί Θεού, αντιθέτως έχουν γνώση Θεού, ασχέτως αν η υπερηφάνεια και ο εγωκεντρισμός τους τους καθιστούν ανίκανους να παραδεχθούν την θεία αλήθεια και να ανταποκριθούν στην θεία αγάπη.
Οι κάτοικοι της πλησιόχωρης πόλης μόλις πληροφορούνται τα περί της απελευθέρωσης των δαιμονισμένων από τη δουλεία του διαβόλου και την καταστροφή της αγέλης των χοίρων, μαζεύονται όλοι στην είσοδο της πόλης. Όχι για να ευχαριστήσουν τον Χριστό για την ευεργεσία του προς τους συμπατριώτες τους, καθώς και την απαλλαγή όλης της πόλης από την επιθετική τους συμπεριφορά, αλλά για να τον παρακαλέσουν, «όπως μεταβή από των ορίων αυτών».
Το σπουδαιότερο στη στάση των Γεργεσηνών είναι ότι αποκαλύπτει τα αίτια της άρνησης των περισσότερων αρνητών του Χριστού. Κι ο λόγος της άρνησης πολλών είναι το ότι οι αρχές του Χριστιανισμού δεν είναι εύκολες στην εφαρμογή τους. Έχει κόστος, «δεν συμφέρει», γι’ αυτό και απαιτείται δύναμη και αποφασιστικότητα. Η πτώση της αγέλης στον γκρεμό τους κόστισε οικονομικά, γι’ αυτό και αντί να συναισθανθούν το δίκαιο της τιμωρίας τους, το άδικο της πράξης τους και την ευκαιρία διόρθωσης που τους παρέχει ο Θεός, προσκολλώνται πεισματικά στη διεκδίκηση και την λατρεία του πλούτου.
Χάριν των υλικών αποκτημάτων και της ικανοποίησης των επιθυμιών τους, εθελοτυφλούν και αποστρέφονται την αλήθεια αποδιώκοντάς την, γινόμενοι έτσι προπομποί πολλών με όμοιες επιθυμίες ανά τους αιώνες.