03/03/2022 03/03/2022 Ιερατική σύναξη συγκάλεσε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, στο Αγρίνιο, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής, σήμερα Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2022. Μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και ευχήθηκε να δώσει ο Θεός την ειρήνη. Στην Ιερατική Σύναξη συμμετείχαν οι ιερείς...
03 Μαρτίου, 2022 - 18:30
Τελευταία ενημέρωση: 03/03/2022 - 18:21

Ποιμαντική περιοδεία του Μητροπολίτη Ναυπάκτου στο Αγρίνιο

Διαδώστε:
Ποιμαντική περιοδεία του Μητροπολίτη Ναυπάκτου στο Αγρίνιο

Ιερατική σύναξη συγκάλεσε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, στο Αγρίνιο, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής, σήμερα Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2022. Μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και ευχήθηκε να δώσει ο Θεός την ειρήνη.

Στην Ιερατική Σύναξη συμμετείχαν οι ιερείς των Αρχιερατικών Περιφερειών Αγρινίου και Στράτου, Παμφίας, Αμφιλοχίας, Ινάχου, Παραβόλας και Μακρυνείας.

Ο Σεβασμιώτατος, αρχικά, αναφέρθηκε στην γνωριμία του με τον Μητροπολίτη Κοσμά και τους μακαριστούς Μητροπολίτες Θεόκλητο και Ιερόθεο, καθώς και στη
γνωριμία που διατηρεί με ιερείς της Μητρόπολης από τις πολλές του επισκέψεις.

Μίλησε για την διακονία του ως Τοποτηρητή στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κατά την οποία, κατά τους κανόνες, θα είναι «μεσίτης» μεταξύ της
Ιεράς Συνόδου και της τοπικής Εκκλησίας και το αντίστροφο, διασαφηνίζοντας τα όρια στα οποία οφείλουμε όλοι να κινούμαστε.

Αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και ευχήθηκε να δώσει ο Θεός την ειρήνη. Τόνισε ότι γίνονται ταυτόχρονα τρεις πόλεμοι. Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οικονομικός πόλεμος και ο τεχνολογικός πόλεμος που αφορά την παραπληροφόρηση των Μ.Μ.Ε. Ζήτησε από τους ιερείς να κάνουμε έναν τέταρτο πόλεμο προσευχής για την επικράτηση της ειρήνης.

Στη συνέχεια μίλησε για την θεολογία της Εκκλησίας, όπως αυτή φαίνεται, πολύ πλούσια, μέσα στην περίοδο του Τριωδίου και της Μεγάλης Τεσσαρακοστής που είναι ένα πνευματικό ταξίδι σε πέντε σταθμούς με τελικό λιμάνι στο σταυρώσιμο και αναστάσιμο Πάσχα.

Τόνισε ότι υπάρχει ενότητα μεταξύ των ευαγγελικών περικοπών και της υμνογραφίας, αυτό που ονομάζεται lex credendi και lex orandi και στα ευαγγελικά αναγνώσματα των τεσσάρων Κυριακών της ενάρξεως του Τριωδίου (προ της Μεγάλης Τεσσαρακοστής) φαίνεται η διάκριση μεταξύ δύο τύπων ανθρώπων, χριστιανών και θρησκευομένων. Ο ένας τύπος είναι της αυτομεμψίας που ακτινοβολεί το ορθόδοξο ήθος και ο άλλος τύπος είναι της αυτοδικαιώσεως και έκανε τη σχετική αναλυτική ερμηνεία των ευαγγελικών αναγνωσμάτων.

Στη συνέχεια ανέλυσε το νόημα των πέντε Κυριακών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Την Κυριακή της Ορθοδοξίας που είναι Κυριακή της ορθοδόξου θεολογίας προβάλλεται το πρόσωπο του Χριστού που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και το μυστήριο της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού. Ο Χριστός αποτελεί το
κεντρικό πρόσωπο στους όρους των Οικουμενικών Συνόδων, τους οποίους ανέλυσε θεολογικά.

Την δεύτερη Κυριακή των Νηστειών προβάλλεται ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως συνέχεια της Κυριακής της Ορθοδοξίας, ο οποίος αντιμετώπισε τη δυτική σχολαστική θεολογία στο πρόσωπο τού Βαρλαάμ, τονίζοντας ότι το φως της θεότητος είναι άκτιστο και μετέχεται με τον ορθόδοξο ησυχασμό.

Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως παρουσιάζεται η θεολογία του Σταυρού και η θεολογία της δόξης και φαίνεται η μέθεξη του μυστηρίου του Σταυρού και της Αναστάσεως του Χριστού, χωρίς να γίνεται διάσπασή τους. Σε όλα τα μυστήρια της Εκκλησίας δεν υπάρχει διχοτόμηση μεταξύ της θεολογίας του Σταυρού
και της θεολογίας της δόξης.

Την τάταρτη Κυριακή των Νηστειών προβάλλεται ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης με το βιβλίο το οποίο συνέγραψε με τίτλο «Η Κλίμαξ» στο οποίο παρουσιάζεται η πράξη
της ορθοδόξου θεολογίας και η άνοδος στους βαθμούς της κλίμακας της πνευματικής ζωής μέχρι τη θεία αγάπη που είναι η θέα της δόξης του Θεού.

Η πέμπτη Κυριακή παρουσιάζει ένα ζωντανό παράδειγμα της εν Χριστώ μεταμόρφωσης στο πρόσωπο της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Η οσία Μαρία δείχνει
την σχέση μεταξύ της μετανοίας –ασκήσεως και της Θείας Ευχαριστίας.

Ολοκληρώνοντας ευχήθηκε να ετοιμαστούμε με αυτομεμψία και μετάνοια για να φθάσουμε να εορτάσουμε πνευματικά και εκκλησιαστικά το Σταυροαναστάσιμο Πάσχα. Ακολούθησε διάλογος με τους ιερείς, όπου ο Σεβασμιώτατος απάντησε στις ερωτήσεις και τις απορίες που έθεσαν.

Κατόπιν, ο Σεβασμιώτατος περπάτησε στους κεντρικούς δρόμους του Αγρινίου και θυμήθηκε αναμνήσεις του από το παλαιό Αγρίνιο. Στην κεντρική πλατεία θυμήθηκε όταν ως μαθητές των Γυμνασίων, κατά τις εθνικές επετείους συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και εκφωνούνταν οι πανηγυρικές ομιλίες. Κατά τον περίπατό συνομίλησε με τους Αγρινιώτες και κατευθύνθηκε στο Δημαρχείο της πόλεως όπου συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Αγρινίου κ. Γεώργιο Παπαναστασίου με τον οποίο συζήτησαν τρέχοντα θέματα.




H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων