02/01/2025 02/01/2025 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025, ανήμερα της Δεσποτικής εορτής και της εορτής του Μεγάλου Βασιλείου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων  Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καρδίτσα.  Μετά την Απόλυση, προέστη της Δοξολογίας επί τη ενάρξει του νέου...
02 Ιανουαρίου, 2025 - 11:38
Τελευταία ενημέρωση: 02/01/2025 - 11:24

Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος: Ο νέος χρόνος να είναι ειρηνικός, ευλογημένος και δημιουργικός

Διαδώστε:
Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος: Ο νέος χρόνος να είναι ειρηνικός, ευλογημένος και δημιουργικός

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025, ανήμερα της Δεσποτικής εορτής και της εορτής του Μεγάλου Βασιλείου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων  Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καρδίτσα. 

Μετά την Απόλυση, προέστη της Δοξολογίας επί τη ενάρξει του νέου πολιτειακού έτους.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι η διδασκαλία του Μεγάλου Βασιλείου σχετικά με τη δημιουργία του κόσμου και του χρόνου αναφέρεται στην έννοια ότι ο χρόνος και ο κόσμος δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα από τον Θεό. Ο Μέγας Βασίλειος υποστηρίζει ότι πριν από τη δημιουργία του κόσμου, δεν υπήρχε μέτρηση του χρόνου. Ο χρόνος αρχίζει να μετράται με την δημιουργία του κόσμου, όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Γένεσης, όπου αναφέρονται οι ημέρες της δημιουργίας.

Σύμφωνα με τη διδασκαλία του, ο Θεός είναι αιώνιος και άπειρος, και η δημιουργία του κόσμου εισάγει την έννοια του χρόνου στην ανθρώπινη ζωή. Ο χρόνος, ως αποτέλεσμα της δημιουργίας, αποκτά σωστική διάσταση, καθώς οι άνθρωποι προγραμματίζουν και οργανώνουν τη ζωή τους μέσα σε αυτόν.

Αναφορά έγινε και στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, ο οποίος ερμήνευσε τη διδασκαλία του Αγίου Βασιλείου με έμφαση στην έννοια των ιδιωμάτων και της ουσίας του Θεού. Ο Άγιος Γρηγόριος αναγνωρίζει ότι ο Μέγας Βασίλειος ήταν ο πρώτος που εισήγαγε τη διάκριση ανάμεσα στην ουσία και τις ενέργειες του Θεού. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι άνθρωποι μπορούν να προσλαμβάνουν τις ενέργειες του Θεού μέσω της προσευχής και της πνευματικής τους προσπάθειας, αλλά δεν μπορούν να εισέλθουν στην ουσία του Θεού, η οποία παραμένει ακατανόητη και απρόσιτη. Τονίζει ότι οι ενέργειες του Θεού είναι ιδιώματα του Θεού και ότι μέσω της προσευχής και της πνευματικής ζωής, οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν κοινωνοί αυτών των ενεργειών, αποκτώντας έτσι τα ιδιώματα του Θεού. Αυτή η ερμηνεία ενσωματώνει τη διδασκαλία του Αγίου Βασιλείου στην ευρύτερη παράδοση της Εκκλησίας και επηρεάζει τις οικουμενικές συνόδους και τη ζωή των πιστών.

Η σύνδεση του κατά Λουκά ιερού Ευαγγελίου το οποίο αναγνώσθηκε σήμερα, με τον Άγιο Βασίλειο έγκειται στην ερμηνεία και διδασκαλία του σχετικά με τα γεγονότα της ζωής του Ιησού, όπως αυτά καταγράφονται από τον Ευαγγελιστή Λουκά. Ο Άγιος Βασίλειος αναγνωρίζει τη σημασία της λεπτομερούς και παραστατικής αφήγησης του Λουκά, η οποία αποκαλύπτει τη θεϊκή φύση του Ιησού και την ανθρώπινη εμπειρία του.

Ο Βασίλειος ερμηνεύει τα γεγονότα του Ευαγγελίου, όπως η γέννηση και η παιδική ηλικία του Ιησού, με τρόπο που ενσωματώνει τη θεολογία του για την ουσία και τις ενέργειες του Θεού. Υπογραμμίζει ότι οι άνθρωποι μπορούν να προσλαμβάνουν τις ενέργειες του Θεού μέσω της προσευχής και της πνευματικής ζωής, κάτι που συνδέει άμεσα τη διδασκαλία του με τα διδάγματα του κατά Λουκά Ευαγγελίου.

Σημαντική είναι η αναφορά και στον Απόστολο Λουκά, ο οποίος αναφέρεται σε σημαντικά γεγονότα της ζωής του Ιησού Χριστού, εστιάζοντας στη διδασκαλία και τα θαύματά του. Ο Λουκάς τονίζει τη θεϊκή σοφία του Ιησού, η οποία αποκαλύπτεται μέσα από τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις του, καθώς και τη σημασία της προσευχής και της πνευματικής ζωής για την απόκτηση των ενεργειών του Θεού. Επιπλέον, αναφέρεται στην παιδική ηλικία του Ιησού και την επίσκεψη των γονέων του στο ναό, όπου ο Ιησούς, σε ηλικία δώδεκα ετών, συζητά με τους ιερείς και τους ραβίνους, εντυπωσιάζοντας τους με τη γνώση του.

Μέσα από τη διάσταση της παρουσίας του Χριστού στη ζωή μας, ξεκινάει μια νέα εποχή ισότητας και πνευματικής αναγέννησης. Ομιλώντας για αυτή τη διάσταση, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, αναφέρει ότι η παρουσία του Χριστού μας καλεί να επικαλούμαστε τον Θεό και να αγωνιζόμαστε για να αποκτήσουμε τις ενέργειές Του. Αυτή η διαδικασία μας επιτρέπει να βιώνουμε την αποκάλυψη του Θεού μέσα στις καρδιές μας, καθώς και να αναπτύσσουμε την πνευματική μας ζωή και την αρετή.

Ο Θεός, μέσω της παρουσίας Του, μας αποκαλύπτεται και μας καθοδηγεί στον πνευματικό μας αγώνα, προσφέροντάς μας τη δυνατότητα να ζούμε σε αρμονία με τη δικαιοσύνη και την αρετή Του. Έτσι, η ζωή μας αποκτά μια σωστική διάσταση, καθώς προσφέρουμε τις ημέρες και τις ώρες μας στον Θεό, αναγνωρίζοντας τη σημασία του χρόνου και της δημιουργίας στη ζωή μας.

Στο τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε η χάρις του Θεού να είναι μαζί με όλους, να τους συνοδεύει στη ζωή τους, στα έργα τους και στις οικογένειές τους. Ευχήθηκε επίσης ο νέος χρόνος να είναι ειρηνικός, ευλογημένος και δημιουργικός, γεμάτος επιτυχίες και προσπάθειες για την τοπική κοινωνία και την πατρίδα.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων