06/12/2024 06/12/2024 Το υγρό στοιχείο στη Χώρα μας πάντοτε απετέλεσε συστατικό της ταυτότητας της Ρωμιοσύνης. Ποιητές, πεζογράφοι, ιστορικοί αναλυτές και μυθολογία λαμπρές καταγράφουν σελίδες για την πλώρη, για το γαλάζιο της θάλασσας, για τον κόσμο των υδάτων και κυρίως μυριάδες μυριάδων ιστορίες και μύθοι πλέκουν στεφάνι αμάραντο γι’ αυτούς που την ζωή τους ζύμωσαν με την αρμύρα...
06 Δεκεμβρίου, 2024 - 18:22
Τελευταία ενημέρωση: 06/12/2024 - 18:05

Η Ιερισσός εόρτασε τον Προστάτη της Άγιο Νικόλαο

Διαδώστε:
Η Ιερισσός εόρτασε τον Προστάτη της Άγιο Νικόλαο

Το υγρό στοιχείο στη Χώρα μας πάντοτε απετέλεσε συστατικό της ταυτότητας της Ρωμιοσύνης. Ποιητές, πεζογράφοι, ιστορικοί αναλυτές και μυθολογία λαμπρές καταγράφουν σελίδες για την πλώρη, για το γαλάζιο της θάλασσας, για τον κόσμο των υδάτων και κυρίως μυριάδες μυριάδων ιστορίες και μύθοι πλέκουν στεφάνι αμάραντο γι’ αυτούς που την ζωή τους ζύμωσαν με την αρμύρα του πελάγου και του ωκεανού.

Στις 6 του μηνός Δεκεμβρίου η ναυτοσύνη τιμά τον Προστάτη της, Άγιο Νικόλαο Επίσκοπο Μύρων της Λυκίας τον Θαυματουργό, ο οποίος είναι για κάθε ναυτικό το απάνεμο λιμάνι, το απάγκιο και η καταφυγή του! Για τον Έλληνα, τον απανταχού της Γης Ρωμιό μεγάλη τούτη η ημέρα σε στεριά και σε θάλασσα. Τα παιδιά αυτής της Χώρας που διαθέτει ένα από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο, αλλά και περηφανεύεται για το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα της, γιορτάζουν σήμερα και κατά χρέος οι πάντες απ’ άκρη σ’ άκρη αυτής της Πατρίδας κλίνουμε ευλαβικά σ’ αυτούς το γόνυ, για την προσφορά τους, για τις θυσίες τους και κυρίως για τη δόξα που προσπορίζουν στον Τόπο.

Επίκεντρο της τιμής στον Άγιο των Μυρέων στην Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου η χιλιοτραγουδισμένη Ιερισσός, η πόλη των καραβομαραγκών με την βαριά ιστορία της και τις θυσίες της για το Έθνος. Ιερός χώρος ο Πάνσεπτος ομώνυμος του Αγίου Ιερός Ναός που επί ημερών αειμνήστου Νικοδήμου Αναγνώστου, Μητροπολίτου Ιερισσού, ανυψώθη για να τιμήσει τον Νικόλαο, με μπροστάρηδες τον κεκοιμημένο αείμνηστο Πρωτοπρεσβύτερο π. Εμμανουήλ Λούπο, τον και κτήτορα του Ναού και συγκτήτορα τον προαναφερθέντα αοίδιμο Ιεράρχη.

Των Ιερών Ακολουθιών του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Τιμόθεο Αθανασιάδη, Αρχιερατικό Επίτροπο Τσοτυλίου της Ιεράς Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης, τους Εφημερίους της Ιερισσού Πρωτ. π. Μακάριο Ζωνάρα και π. Ιωάννη Κοτσέα, τον και δραστήριο νέο Εφημέριο της Πανηγυριζούσης Ενορίας και τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση.

Σύμπασα η Ιερισσός προσήλθε και προσκύνησε τον Προστάτη της μέσα σε ένα Ναό καταστόλιστο και φροντισμένο με μεράκι από τον Εφημέριό του, το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο και το Χριστεπώνυμο Πλήρωμα της Ακάνθου. Επικεφαλής του Λαού ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στέλιος Βαλιάνος, ο Αντιδήμαρχος κ. Αλέξιος Αντωνίου, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Στυλιανός Τζιτζιρίκας, ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γεώργιος Πασχαλίδης, ο τέως Πρόεδρος της Ιερισσού κ. Βασίλειος Καλαϊτζής, ο Λιμενάρχης Ιερισσού κ. Ευθύμιος Πέτρου, συνοδευόμενος από εκλεκτούς συνεργάτες του, ο Διοικητής Λιμενικής Αστυνομίας Ιερισσού κ. Χρήστος Παναγιωτίδης, ο Προϊστάμενος των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ιερισσού κ. Διαμαντής Ταραζάς κ.α.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος προς τον Λαό αναφέρθηκε στο αρετοστόλιστο πρόσωπο του Αγίου Νικολάου, όπως ακριβώς ιστορείται στο απολυτίκιο του Αγίου που ψάλλεται από τα χείλη όλων των Χριστιανών. Και κυρίως αναφέρθηκε ερμηνευτικώς από το περίφημο αυτό υμνολογικό αριστούργημα στη φράση του: “Κανόνα πίστεως…ἀνέδειξέ σε τῇ ποίμνῃ σου (πάτερ Ἱεράρχα Νικόλαε) ἡ τῶν πραγμάτων ἀλήθεια”, δηλαδή, “Κανόνα, μέτρο και υπόδειγμα πίστεως σε ανέδειξε κατά την Ποιμαντορία σου (πάτερ Ιεράρχα Νικόλαε) η αλήθεια των πράξεών σου…”.

Κυρίως ο ομιλητής ερμήνευσε τον όρο “Κανών πίστεως”, τον οποίο η Αρχαία Αδιαίρετη Εκκλησία και στη Λατινική της έκφραση τον τίμησε ιδιαιτέρως. Ο Επίσκοπος Ιλάριος Πικταβίου (Πουατιέ) της Γαλλίας θα μας πει ότι regula fidei, δηλαδή, κανόνας πίστεως, για την Αρχαία Αδιαίρετη Μία Εκκλησία του Χριστού, είναι η κατά Χριστόν Παράδοση· Δηλαδή, “quod semper, quod ubique, quod ab omnibus creditum est” , δηλαδή, “ό,τι πανταχού, πάντοτε και υπό πάντων επιστεύθη”. Πρόκειται για τον Κοινό νου της Εκκλησίας που θέλει την πίστη της καθολική και οικουμενική.

Κανών ή regula στα Λατινικά, ακόμη και ρέγουλα, εξελληνισμένο στη μητρική μας γλώσσα, σημαίνει τον χάρακα, το μέτρο, το αλφάδι, δηλαδή μεταφορικά στη θεολογική γλώσσα τον υπογραμμό της Πίστεως. Και εδώ ο Σεβασμιώτατος παρετήρησε ότι πόθος της Εκκλησίας είναι αυτή η πίστη του κάθε Χριστιανού που μπαίνει στην Κολυμβήθρα, οφείλει να παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τα Μυστήρια και το Χαριτοφόρο κλίμα της Εκκλησίας. Τρία στάδια, συνέχισε, γνωρίζει η Ορθόδοξη εμπειρία για να φτάσει κανείς στο ύψιστο εφετό, δηλαδή, επιθυμητό ανώτατο όριο της ασκήσεως στον χώρο της Ανατολής: α) την κάθαρση, β) τον φωτισμό και γ) τη θέωση του ανθρωπίνου προσώπου.

Με εμπαθείς οφθαλμούς της ψυχής και του σώματος δεν μπορεί ουδείς να γνωρίσει και να ιδεί τον Θεό και να Κοινωνήσει μαζί Του. Πρώτα καθαρίζεις τα εσώψυχά σου με τη Χάρη της μετάνοιας και την αρετή της ταπείνωσης και κατόπιν υψώνεις τα χέρια του σώματος και της ψυχής στη Χαριτοφόρο παρουσία του Αγίου Πνεύματος. Άλλωστε ο Κύριος το ετόνισε: “Μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται” (Ματθ. ε΄, 8), δηλαδή, “Ευτυχείς είναι αυτοί που διατηρούν καθαρή την καρδιά τους και τον έσω τους κόσμο, γιατί αυτοί θα ιδούν τον Θεό”.

Κατόπιν η ψυχή που αγαπά τον Κύριο, καταφάσκοντας τις αρετές, προσκαλεί και παρακαλεί το Άγιο Πνεύμα να ενοικήσει εντός της. Γίνεται Χαριτοφόρος και μέτοχος της Αγιοτριαδικής Ζωής, λαμβάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την Αγιοτριαδική Χάρη. Υψώνεται τότε, λαμπρύνεται και αρπάζεται προς τον Ουρανό, λαμβάνοντας τη Δωρεά από τον Ίδιο τον Δημιουργό της!

Και το τρίτο στάδιο η θέωση: Πρόκειται για την ένωση του κτιστού ανθρώπου με τον Άκτιστο Θεό Πατέρα, τον Αγιοτριαδικό Θεό, τη μετοχή του ανθρώπου στη ζωή του Θεού και την απόλαυση Ουρανίων Χαρίτων, προσφερομένων απο τη Θεία Φύση! Τότε ο άνθρωπος αρπάζεται έως πρώτου, τρίτου και περαιτέρω Ουρανού, ακούοντας ανηκούστως άρρητα ρήματα, βλέποντας αοράτως τα αόρατα και γευόμενος μυστικώς τα αγγελικά! Πρόκειται για Αγιοτριαδικές Δωρεές που μοναδικά απολαμβάνει όποιος καθίσταται υπογραμμός, μέτρο και υπόδειγμα πίστεως! Αυτό σημαίνει “Κανών πίστεως”, “regula fidei” !

Έκπληξη ευχάριστη ήταν η έλευση και συμμετοχή στην Πανήγυρη αντιπροσωπείας μαθητών και μαθητριών όλων των βαθμίδων της Α΄ βάθμιας και Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης της Πόλεως με τους Καθηγητές και τις Σημαίες τους. Ο Άγιος να τους φωτίζει και να τους σκεπάζει με τη Χάρη Του!

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος με τη Συνοδεία του, προσκληθείς από τον Λιμενάρχη Ιερισσού κ. Ευθύμιο Πέτρου, επεσκέφθη κατά χρέος το Λιμεναρχείο της θαλασσόβρεχτης έδρας του και ευχήθη τα δέοντα στους εκεί υπηρετούντες την Πατρίδα, προσφέροντάς τους ως ενθύμιο της Ημέρας το Ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως του 2025.

20241206_075400

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων