Στις εορταστικές πανηγυρικές λατρευτικές Συνάξεις στα Στάγειρα Χαλκιδικής, καθώς και στον Καθεδρικό Ναό Γενεσίου της Θεοτόου στην Ιερισσό, παρευρέθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, με αφορμή την μνήμη του Γενεθλίου της Θεοτόκου όπου τιμά η Εκκλησία.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος την παραμονή της εορτής, του Γενεσίου της Υπεραγίας Θεοτόκου, ακολουθούμενος από τον Διάκονό π. Αμφιλόχιο Χάιτα, επισκέσθηκε το φερώνυμο μαγευτικό Εξωκκλήσιο στα Στάγειρα, το λεγόμενο Παναγία η Σπηλαιώτισσα και προέστη στον πανηγυρικό Εσπερινό. Εκεί τον υπεδέχθησαν ο εφημέριος της Ενορίας Αιδ. Πρωτ. π. Νικόλαος Γιαννούλης και οι Πανοσ. Αρχιμ. π. Ευστράτιος Λιασής και π. Ευθύμιος Μαρμαλίδης.
Τον όλο χώρο του Εξωκκλησίου υπερεπλήρωσαν οι χριστιανοί τιμώντας την Προστάτιδά τους, με επικεφαλή τον Δήμαρχο κ. Στέλιο Βαλιάνο, τους Αντιδημάρχους κ. Νικόλαο Αυγερινό και κ. Νικόλαο Κεφαλά, την Περιφερειακή Σύμβουλο κ. Κατερίνα Ζωγράφου, τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης “Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ” κ. Βασίλειο Βασιλειάδη, την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ευγενία Γιαννούση, τους Προέδρους των Κοινοτήτων Σταγείρων κ. Δημήτριο Φαναρά και Στρατονίκης κ. Νικόλαο Αντωνίου.
Την κυριώνυμο ημέρα ο Σεβασμιώτατος προέστη της Ακολουθίας του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας στον πανηγυρίζοντα Καθεδρικό Ιερό Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου Ιερισσού. Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωσαν οι Παν. Αρχιμ. π. Ιγνάτιος Ριγανάς Πρωτοσύγκελλος, π. Βαρθολομαίος Χατζόγλου, π. Ευθύμιος Μαρμαλίδης, ο Αιδ. Πρωτ. π. Ιωάννης Καραγιάννης στατιωτικός ιερεύς και οι Αιδ. Οικ. π. Ιωάννης Αγγελίδης, π. Βασίλειος Ανυφαντής και ο π. Μακάριος Ζωνάρας. Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών καθώς και πλήθος πιστών.
Ο Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος στο κήρυγμά του στάθηκε στο γεγονός ότι στο τροπάριο της ημέρας, όπου η Εκκλησία διατυμπανίζει, “τη Χαρά Της επί τω Γενεσίω της Θεοτόκου”.
“Τιμά δηλαδή την Παναγία, την αγνή Κόρη της Ναζαρέτ, γιατί η γέννησή Της σηματοδοτεί την έναρξη της κατά Χριστόν Οικονομίας, της ένσαρκης δηλαδή παρουσίας του Κυρίου μας στα γήινα. Το Αποστολικό Ανάγνωσμα από την προς Γαλάτας Επιστολή, σύμφωνα με το οποίο ο Αγιοτριαδικός Θεός απέστειλε το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος για να σαρκωθή στα γήινα: “ότε δε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, εξαπέστειλεν ο Θεός τον υιόν αυτού, γενόμενον εκ γυναικός… ” (Γαλ. δ΄ 4), εβοήθησε τον ομιλητή ώστε να γίνη αντιληπτό ότι “πολυμερώς και πολυτρόπως πάλαι ο Θεός … ” (Εβρ. α΄, 1) ωμίλησε στους ανθρώπους για την επερχόμενη σωτηρία τους μετά την πτώση, αλλά τώρα έφθασε ο καιρός ο Θεός να γίνη άνθρωπος για να οδηγήση και πάλι τον άνθρωπο στον Πατέρα του”.
Μάλιστα ο Σεβασμιώτατος ανέφερε χωρία από την την Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου και αντιστοίχως του Ιωάννου του Χρυσοστόμου, όπου κατά την Ευχή της Αναφοράς γίνεται λόγος εκτενής για το Πρωτευαγγέλιο και την πραγμάτωσή του με την ενοίκηση του Κυρίου μας στα σπλάγχνα της Θεοτόκου. Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος λέγοντας ότι, “η Θεοτόκος είναι η υπάκουη διακονία από μέρους του ανθρώπου στο προαιώνιο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία κόσμου και ανθρώπου και κυρίως η υπάκουη ανταπόκριση του ανθρωπίνου γένους και η συνεργία του στη Θεοενσάρκωση, στη με σάρκα και οστά Παρουσία του Θεού στη γη, για να ανέβη ο άνθρωπος στον ουρανό.”