Τον Ουρανοφάντορα του Χριστού, Αρχιεπίσκοπο Καισαρείας της Καππαδοκίας Βασίλειο τον Μέγα, γιόρτασε σε Οικουμενική κλίμακα η Ορθοδοξία σήμερα, μαζί με την είσοδο στο Νέο Έτος 2023 και η Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού με επικεφαλής τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Θεόκλητο τίμησε τον Μεγάλο Πατέρα της Εκκλησίας στον ομώνυμο Ιερό Ναό του στη Μεγάλη Παναγία.
Συμπαραστατούμενος από τον προϊστάμενο του ναού, Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Χριστόδουλος Στυλιανός, πνευματικό τέκνο του Πρωτοσυγκέλλου π. Ιγνατίου Ριγανά και από τον δραστήριο συνεφημέριό του Αιδ. Οικ. π. Πέτρο Ασβεστόπουλο. Της Θείας Λειτουργίας συμμετείχε και ο εφημέριος του Ιερού Προσκυνήματος Μεγάλης Παναγίας Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Νικόλαος Τσολούφης και οι Δάκονοι της Μητροπόλεως π. Νικόλαος Τσεπίσης και π. Νικόδημος Κωτινούδης.
Μέσα σε έναν ανθοστόλιστο με έλατο και βαρύτιμα άνθη Ιερό Ναό προσήλθε όλος ο Λαός της Μεγάλης Παναγίας για να τιμήσει τον Προστάτη του, με επικεφαλής τον Βουλευτή κ. Απόστολο Πάνα, τον Δήμαρχο Αριστοτέλη κ. Στυλιανό Βαλιάνο, τον Αντιδήμαρχο κ. Ευριπίδη Ατζιαμή, τον Τοπικό Πρόεδρο κ. Κωνσταντίνο Πασχάλη, τον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Γεώργιο Κούκο, τον Πρόεδρο Ξενοδόχων Ελλάδος και πολιτευτή κ. Γρηγόριο Τάσιο κ.ά.
Τα Ιερά Αναλόγια κόσμησαν με την παρουσία τους ο Πρωτοψάλτης κ. Κωνσταντίνος Καρίνας και οι εκλεκτοί Μουσικολογιώτατοι συνεργάτες του.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του, αφού ευχήθηκε τα δέοντα επί τη πρώτη του Νέου Έτους, αναφέρθηκε στην αγιοεμπειρία και το βίωμα του Μεγάλου Βασιλείου, τον οποίο χαρακτήρισε Μεγάλο Πατέρα και Διδάσκαλο της Εκκλησίας που με τη θύραθεν σοφία και λιπαρά γνώση, την οποία απέκτησε με την ενασχόλησή του στην αρχαιοελληνική παιδεία – καθότι σπούδασε στην Αθήνα Φιλοσοφία, Αστρονομία, Ιατρική και Γεωμετρία κατά τον 4ο αι. μ.Χ. – αλλά και με την ασκητική ζωή του και τον θείο φωτισμό και έλλαμψη που ενδύθηκε από την Αγιοτριαδικά σφραγισμένη εμπειρία του, μάλλον δε θεωρία, με την οποία ποτίστηκε στον Πόντο μαζί με τον φίλο του Γρηγόριο τον Θεολόγο, ως δώρο του Αγίου Πνεύματος, απετέλεσε αναντικατάστατο σκεύος εκλογής και στήριγμα για την διδασκαλία των Οικουμενικών Συνόδων, των αναφερομένων στο πρόσωπο του Κυρίου μας και το Πανάγιο Πνεύμα. Είναι γνωστό άλλωστε ότι αποστόμωσε με τη θεολογία του τον Νεστόριο και τον Σαβέλλιο, προσφέροντας στην Εκκλησία ως Θεολόγος και στόμα Χριστού το ‘’πλέον και πλείον’’ κατά τον Μέγα Αθανάσιο, για να απαντήση στην αίρεση.
Ο ομιλητής συνεδύασε την προσωπικότητα και το θεολογικό μήνυμα του Αγίου Βασιλείου με το εξαίσιο κείμενο του Αποστόλου Παύλου από την προς Κολασσαείς Επιστολή του: «Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης, κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν ἀνθρώπων, κατὰ τὰ στοιχεῖα τοῦ κόσμου καὶ οὐ κατὰ Χριστόν· ὅτι ἐν αὐτῷ κατοικεῖ πᾶν τὸ πλήρωμα τῆς θεότητος σωματικῶς», δηλαδή, «Προσέχετε, μήπως σας εξαπατήση κανείς και λεηλατήση τον θησαυρό της πίστεώς σας με την ψευδή φιλοσοφία και την κούφια απάτη, η οποία βασίζεται στην ψευδή και ακατάστατη παράδοση των ανθρώπων, κατά την παιδαριώδη και μωρά αντίληψη περί των στοιχείων του κόσμου, και όχι σύμφωνα με την διδασκαλία του Χριστού. Μη λησμονείτε ποτέ ότι στον Χριστό, μέσα στο σώμα Του, μέσα στην ανθρώπινη φύση Του, την οποία δια της σαρκώσεως προσέλαβε, κατοικεί ολόκληρη η Θεότης.» (Κολ. Β΄ 8-9) !
Με άλλα λόγια, η Εκκλησία με το στόμα του Θείου Παύλου τονίζει ό,τι δίδαξε και ο Άγιος Βασίλειος με την αγιοζωή και τα συγγράμματά του: Η ανθρώπινη φιλοσοφία και η γνώση που δεν στηρίζεται στη Θεία Αποκάλυψη και είναι φτιασμένη, είναι πλασμένη δηλαδή, από ανθρώπινη σοφία και μύθους δεν μπορεί και δεν δικαιούται να μας μιλήση για την αλήθεια περί Θεού και ανθρώπου. Ο Κύριος όμως ημών Ιησούς Χριστός μπορεί μόνος να μας μιλήση για το τι εστί Θεός και πόθεν ο άνθρωπος, γιατί ως δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος έχει μέσα του ολόκληρο το πλήρωμα της Θεότητος, πλήρωμα Θεότητος που κατοικεί μετά τη Γέννησή Του, την Ενσάρκωσή Του και στην ανθρώπινη φύση που προσέλαβε από τα αίματα της Κυρίας Θεοτόκου. Ο Χριστός μας είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, γι’ αυτό και έχει τη δύναμη να μας κηρύξη και να μας διδάξη τί εστί Θεός και τι εστί άνθρωπος.
Τέλος ο Σεβασμιώτατος χαρακτήρισε τον Άγιο Βασίλειο ως δώρο Θεού, δώρο του Αγίου Πνεύματος στην Εκκλησία μας, τη δύσκολη ώρα που η αίρεση προσπάθησε να διαρρήξη τον άρραφο χιτώνα, την ορθή πίστη απέναντι στον Αγιοτριαδικό Θεό και τον Υιό Του, τον ενανθρωπήσαντα Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας εψάλη Δοξολογία επί τη Πρώτη του Νέου Έτους, ευλογήθη και εκόπη η Αγιοβασιλόπιτα από τον Σεβασμιώτατο και όλους τους Άρχοντες του Τόπου και επακολούθησε μεγάλη Λιτανεία της Θαυματουργού Εικόνος και του Ιερού Λειψάνου του Αγίου ανά τις οδούς της Μ. Παναγίας, επ΄ ευλογία του φιλαγίου Λαού της και του Τόπου, που είναι οι τετιμημένοι απόγονοι της Αρχαίας Ρεβενίκιας!