Στην Κάλυμνο εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Αποστόλου Θωμά
Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Σωτήρος Χριστού στην Κάλυμνο τέλεσε την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λέρου, Καλύμνου και Αστυπάλαιας κ. Παΐσιος την Κυριακή του Αντίπασχα που εορτάζει η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Αποστόλου Θωμά.
Μετά του Μητροπολίτου συλλειτούργησε ο εφημέριος του Μητροπολιτικού Ναού πρωτοπρεσβύτερος π. Ισίδωρος Γλυνάτσης και ο Ιεροδιάκονος π.Ιωάννης Τρικοίλης. Στο ιερό αναλόγιο έψαλλε ο κ. Σακελλάρης Τρικοίλης.
Η Θεία Λειτουργία τελέστηκε κεκλεισμένων των θυρών, με κενά στασίδια, χωρίς εκκλησίασμα, στα πλαίσια πρόληψης μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, λόγω της πανδημίας.
Διαβάστε το κήρυγμα του Σεβασμιωτάτου:
«Θωμάς δε εις εκ των δώδεκα, ο λεγόμενος Δίδυμος, ουκ ήν μετ’ αυτών ότε ήλθεν ο Ιησούς»
«ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ»
Στην σημερινή ευαγγελική περικοπή, ο Ευαγγελιστής ο επιστήθιος μαθητής του Κυρίου, Ιωάννης ο Θεολόγος, μας καταγράφει την παρουσία του Κυρίου Ιησού μετά την Αγία Αυτού εκ νεκρών Ανάσταση.
Το μέγα της σωτηρίας και αναπλάσεως του κόσμου έργο, το μέγα της απολυτρώσεως και αθανασίας του ανθρωπίνου γένους πρόβλημα, το μέγα της προαιωνίου βουλής του Θεού μυστήριο περί υιοθεσίας και θεώσεως του ανθρώπου, έφερε σε πέρας και επισφράγισε η εκ των νεκρών Ανάσταση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.
Δια της εκ νεκρών Αναστάσεως του Παθόντος, Σταυροθέντος, Νεκροθέντος και Ταφέντος και την τρίτη ημέρα Αναστάντος Ιησού Χριστού, τα πάντα ανακαινίσθηκαν, ο ουρανός και η γη στερεώθηκαν, ο θάνατος καταργήθηκε, η ζωή και η ειρήνη, η χαρά και η αθανασία ανέβλυσαν στον κόσμο.
Την Ανάσταση του Σωτήρος προεκήρυξαν από αιώνες πάντες οι προφήτες, προείπε δε και πολλές φορές και Αυτός ο Κύριος, προ του Πάθους και του Θανάτου Του, κατά την εν γης παρουσία Του, και που κατέγραψαν και οι Θεοφόροι Απόστολοι και τα Ιερά Ευαγγέλια.
Την λαμπροφόρο ημέρα της Αναστάσεως του Χριστού και την ιερά ψηλάφηση αυτού από τους μαθητές Του, ιστορεί ο υψιπέτης Ευαγγελιστής της αγάπης Ιωάννης ο Θεολόγος, στη σημερινή ευαγγελική περικοπή.
«Ούσης ούν οψίας τη ημέρα εκείνη τη μια των Σαββάτων και των θυρών κεκλεισμένων, όπου ήσαν οι μαθηταί συνηγμένοι δια τον φόβον των Ιουδαίων, ήλθεν ο Ιησούς και έστη εις το μέσον και λέγει αυτοίς, ειρήνη υμίν».
Και να, δια τους μαθητές, το μέγα θαύμα, η μεγάλη έκπληξη: ο Αναστάς Κύριος εισέρχεται στην κλεισμένη οικία μετά την Αγία Ανάστασή Του να τους επισκεφτεί· έρχεται να τους ιδεί, έρχεται να τους ειρηνεύσει, έρχεται να τους φανερώσει το μέγα γεγονός της Ανάστασής Του, αλλά κυρίως έρχεται, να τους καταστήσει κήρυκες της Ανάστασής Του και να τους εμφυσήσει την χάρη του Παναγίου Πνεύματος.
Ο Ζωοδότης Κύριος θέλει να πληροφορήσει τον κόσμο ασφαλώς περί της Αναστάσεώς Του, έπραξε δε με την παρουσία Του αυτή, έτσι που να μην πιστέψουν αμέσως και αυτοί οι μέλλοντες να γίνουν κήρυκες Αυτής, αλλά να διστάζουν έως να δουν με τα μάτια τους και να Τον ψηλαφίσουν, και ούτω να πληροφορήσουν τον κόσμο περί της Αναστάσεώς Του.
Με την ψηλάφηση και την πληροφορία των μαθητών Του ονειδίζει ο Κύριος την απιστία του Θωμά και μακαρίζει τους μη ιδόντας και πιστεύσαντας. «Μακάριοι, λέγει, οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες».
Ο Προφητικός λόγος είναι βεβαιότερος της οράσεως και μακαρίζονται εκείνοι που πιστεύουν στον λόγο του Θεού μάλλον παρά στις ίδιες αυτών αισθήσεις. Εμείς σήμερα δεν έχουμε μόνο τον προφητικό λόγο, αλλά και τις μαρτυρίες κατά πάντα αξιοπίστων μαρτύρων.
Εάν πάντες οι άνθρωποι ζητούσαμε να δούμε με τα ίδια μας τα μάτια, τα μεγάλα και σωτήρια γεγονότα, δεν θα υπήρχε καμία ιστορική αλήθεια. Επίσης εάν όλοι εμείς ζητούσαμε, όπως ο Θωμάς, να δούμε τον Κύριο με την σωματική όρασή μας, δεν θα υπήρχε σήμερα η πίστη στην αλήθεια της θείας του Κυρίου Αναστάσεως.
Η σωματική μας όραση είναι στενή και περιορισμένη και είναι όλως αδύνατο να αντιληφθούμε και να πιστέψουμε στην αλήθεια, στο φως και στη ζωή, που ανέτειλε εκ του Τάφου του Σωτήρος Χριστού, αλλά και στα μεγάλα γεγονότα που καταγράφονται στο Άγιο Ευαγγέλιο για την σωτηρία της ψυχής μας.
Η ψυχική και λογική όμως όραση είναι ευρεία και απεριόριστος, εκτείνεται και δεν έχει όρια, όπως ο τετραμερής Σταυρός του Θείου Λυτρωτού, και που αγκαλιάζει και σκεπάζει τους θέλοντας σωτηρία και επεκτείνεται σε πάντα τόπο και χρόνο και θεωρεί τα μαρτυρούμενα υπό της ιστορίας ως θεία γεγονότα, συμφώνως προς τον λόγο και δικαιοσύνη του Θεού.
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Είναι γεγονός ότι αυτές τις Άγιες Ημέρες, κάτω από την απειλή του ύπουλου ιού, του κορωνοϊού, ζήσαμε δύσκολες ημέρες και ώρες, και μάλιστα κεκλεισμένων των θυρών των Ιερών Ναών μας εορτάσαμε τα Άγια Πάθη και την εκ νεκρών Ανάσταση του Θείου Λυτρωτού στην κατ’ οίκο Εκκλησία μας, πράγμα πρωτόγνωρο για τον Ορθόδοξο Ελληνικό Λαό. Κύριος οίδε.
Εάν θέλουμε την σωτηρία της ψυχής μας, εάν θέλουμε να είμαστε αληθινοί χριστιανοί και τέκνα Θεού, εάν θέλουμε να έχουμε την προστασία του Κυρίου και να κληρονομήσουμε την αιώνιο Βασιλεία των Ουρανών, δεν είναι ο τόπος, αλλά ο τρόπος που η πίστη γιγαντώνεται και ο Αναστάς Κύριος μένει μεθ’ ημών όλες τις ημέρες της ζωής μας, και αναφωνούμε εν καρδία καθαρά και πνεύματι ταπεινώσεως, ως Θωμάς «ο Κύριός μου και ο Θεός μου».
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ , αδελφοί!
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.