“Η Εκκλησία, αν και Σώμα Χριστού και παράγων ειρήνης επί γης, μετέχει σε επαναστάσεις και εξεγέρσεις υπέρ των αδυνάτων, υπερασπίζοντας το αγαθό της ελευθερίας και καταγγέλλοντας την εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο” τόνισε στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος.
Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Λαρίσης χοροστάτησε το απόγευμα της Κυριακής στον Κατανυκτικό Εσπερινό ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, τηρουμένων των υγειονομικών μέτρων.
Στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στη Συμβολή της Εκκλησίας στις επαναστάσεις και τις εξεγέρσεις που εορτάζουμε τις επετείους τους αυτές τις ημέρες της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Συγκεκριμένα στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου όπου συμπληρώνονται τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, στην Επέτειο των 66 χρόνων από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ στην Κύπρο όπου οι Κύπριοι αγωνιστές την 1η Απριλίου του 1955 διεκδίκησαν το δικαίωμα των Ελλήνων να είναι ελεύθεροι και όχι αγγλοκρατούμενοι και να ενωθούν με την Μητέρα Ελλάδα. Ενώ αναφέρθηκε και στη συμπλήρωση των 111 χρόνων από την Εξέγερση του Κιλελέρ το 1910 που ήταν ένας αγώνας κατά της απληστίας και της αδικίας.
Ακούστε το κήρυγμά του:
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε ιδιαίτερα ότι η Εκκλησία ευλογεί καμιά φορά τα όπλα παρά το ότι είναι ένας οργανισμός που κηρύσσει την Ειρήνη. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου οι Ιεράρχες φονεύθηκαν, αγωνίστηκαν και έδωσαν πρώτοι το παράδειγμα για την επανάσταση.
Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε και στον Παλαιών Πατρών Γερμανό και σημείωσε τα ιστορικά στοιχεία για την ανύψωση του λαβάρου της Επαναστάσεως παρά το γεγονός ότι λοιδορείται συχνά από τους πολέμιους της Εκκλησίας.
“Η Εκκλησία πρωτοπόρησε και το 21 και το 1955-59” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης σημειώνοντας ότι τα παιδιά των κατηχητικών έπαιξαν τον καθοριστικό ρόλο στον απελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ ιδίως από την Μονή Κύκκου. “Στην Κύπρο το πρώταγμα ήταν άλλο, ο πόθος της Ένωσης που δεν υλοποιήθηκε και συμβιβάστηκαν οι αγωνιστές με ανεξάρτητο κράτος με πρώτο κυβερνήτη τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, σύμβολο της Ομόνοιας” ανέφερε χαρακτηριστικά.
“Στο Κιλελέρ δεν ήταν τόσο έντονη η παρουσία της Εκκλησίας καθώς η Μητρόπολη Λαρίσης ήταν απορφανισμένη” είπε μεταξύ άλλων.
Το Ευαγγέλιο δεν είναι θεωρητικό κείμενο αλλά απαιτεί πρακτική εφαρμογή και “όταν φαίνεται ότι υπάρχει καταπίεση και απειλούνται ζωές τότε η Εκκλησία που σέβεται τη ζωή προτιμά εκ δύο κακών το μη χείρον” τόνισε ο Σεβασμιώτατος.
“Ευλογούσε τα όπλα, τους κοινωνούσε πριν τις μάχες όμως μετά τους επέβαλε επιτίμιο επειδή αφαίρεσαν ζωές στην προσπάθεια να υπερασπιστούν την Πατρίδα. 3 χρόνια χωρίς Θεία Κοινωνία που είναι το επιτίμιο του ακουσίως φονέα όχι του φονέα που είναι 7 έτη”.
“Η Εκκλησία δεν κάνει κήρυγμα εθνικιστικό κάνει κήρυγμα εθνικό και για αυτό όταν μιλάει για την Πατρίδα μιλάει με όρους αρετής” επεσήμανε ο Σεβασμιώτατος. “Αλλοίμονο αν η Εκκλησία καλλιεργεί κλίμα διχόνοιας”.
Η Εκκλησία υπάρχει για να διαδίδει το λόγο του Θεού, η Εκκλησία υπάρχει για να διατηρεί αυτό που λέμε στο Πάτερ Ημών το “ως εν ουρανώ και επί της γης” ότι υπάρχει στον Ουρανό να υπάρχει και στη γη, η δικαιοσύνη δια της ειρήνης, δια των Μυστηρίων και δια της προσευχής.
“Οι δικοί μας αγώνες είναι πάντα ευλογημένοι επειδή είναι αγώνες υπέρ αδυνάτων, είναι αγώνες υπέρ καταπιεζομένων, υπέρ ελευθερίας. Αν δεν έχει τα κριτήρια της αυτοθυσίας, της ανιδιοτέλειας, της αγάπης της προσφοράς προς τον άλλον, αν δεν έχει στοιχεία αγιότητας δεν είναι αγώνας που τον αναλαμβάνει η Εκκλησία και δεν θέλει να έχει σχέση με αυτόν. Αντίθετα τον ευλογεί και τον ενθαρρύνει” καταλήγει ο Σεβασμιώτατος.
Δείτε φωτογραφίες: