Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος Γ’ μετέβη σήμερα 23/10/20, εορτή του Αγ. Ιακώβου του Αδελφοθέου, στον Ι. Ναό της Αγίας Τριάδος Στούπας Δυτικής Μάνης και τέλεσε την αρχαιοπρεπή θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου, του Αποστόλου και Αδελφοθέου (+63) από την οποία, πρώτη αυτή Αποστολική Λειτουργία, προήλθαν και οι άλλες Θ. Λειτουργίες του Μ. Βασιλείου και του Ι. Χρυσοστόμου. Η Θ. Λειτουργία του Αγ. Ιακώβου, εξόχως μυσταγωγική ετελείτο επί αιώνες στα Ιεροσόλυμα στην Αλεξάνδρεια, στην Αντιόχεια, στην Κύπρο και σε άλλα μέρη και μάλιστα μνεία αυτής γίνεται και στον 32ο κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου (691).
Ο Σεβ. κατά την τέλεση της Θ. Λειτουργίας ήταν συμπαραστατούμενος και υπό των ιερέων π. Ιωάννου Κουρεντζή, π. Χρήστου Μαλαντζή, π. Ειρηναίου Παπαμάρκου, π. Παναγιώτου Τζανέτου, π. Παναγιώτου Λούτου, π. Γεωργίου Ζαριφόπουλου, π. Σταύρου Λουκαρέα και του Διακόνου π. Χριστοδούλου Κρουστάλλη.
Το κήρυγμα του Σεβ. ήταν πρωτίστως ενημερωτικό για την Θ. Λειτουργία αναφέροντας ιστορικά στοιχεία με κατάληξη το πνευματικό μήνυμα που εκπέμπει η τέλεση της Θείας Λειτουργίας αυτής: «Σήμερα προσεγγίσαμε την ζωή των πρώτων κυρίως χριστιανικών αιώνων. Η αρχαία Εκκλησία είναι κοντά μας. Τότε, που οι χριστιανοί είχαν δύο μεγάλους πόθους. Την βάπτισή τους στην αγία κολυμβήθρα της Εκκλησίας και την συμμετοχή τους στο κοινό Ποτήριο της ζωής. Πόθος βαπτίσεως και θεία Κοινωνία, Συγκεντρωνόντουσαν “επί το αυτό” (Πραξ. Β’, 44), προσευχόντουσαν, άκουγαν την διδασκαλία, έψελναν όλοι μαζί και μετελάμβαναν των θείων και αχράντων Μυστηρίων και έκαμναν ελεημοσύνες. Ωραιότατα μας το λέγουν αυτό οι “Πράξεις των Αποστόλων”: “Ήσαν δε προσκαρτερούντες τη διδαχή των αποστόλων, και τη κοινωνία και τη κλάσει του άρτου και ταίς προσευχαίς” (Πραξ. Β’, 42).
Δεν ήταν η συμμετοχή των πρώτων χριστιανών στη θεία Λειτουργία τυπική, αναιμική, επουσιώδης, αλλά συνειδητή, ειλικρινής και μετ’ ευλαβείας και φόβου Θεού. Ιδιαίτερα, το μυσταγωγικό στοιχείο το ζούσαν πολύ έντονα όλοι οι πιστοί. Την ώρα της λατρείας ενώ το κάθε τι το οποίο περιέβαλε την θεία Λειτουργία ήταν υλικό, ενώ ζούσαν στη χρονικότητα συγχρόνως βίωναν κάτι το υπερφυσικό, το μυσταγωγικό, το πνευματικό που δονούσε κυριολεκτικά τις καρδιές τους Η παρουσία του αχρόνου και απείρου Θεού μέσα στο χρόνο και τον τόπο, η ανέκφραστη θεία αγάπη, η εκχεομένη προς τον άνθρωπο, στα πάθη του Κυρίου, ο Σταυρός, η Ανάστασις του, όλα αυτά ως χθες παρόν και μέλλον συνέθεταν το ανεξερεύνητο μυστήριο το οποίο η λατρευτική σύναξη ζούσε έντονα. Αυτό το μυστήριο άνοιγε δρόμους, προοπτική ζωής, έδινε νόημα ζωής. Όλα ήταν “εν Χριστώ Ιησού” και το “γεύσασθε και ίδετε ότι χρηστός ο Κύριος” ήταν ο υπέρτατος στόχος τους. Σε μία εποχή νεορθολογισμού, αποιεροποίησης, αρνήσεως του θεικού παράγοντα, προσβολής και υποτίμησης της χριστιανικής διδασκαλίας, οι πρώτοι χριστιανοί μας δίδαξαν. Η μυσταγωγική και αρχαιοπρεπής Θεία Λειτουργία του Απ. Ιακώβου όχι απλώς μας γεμίζει από κατάνυξη, ιερό ενθουσιασμό και δέος αλλά και μας καθοδηγεί και μας παροτρύνει για βαθύτερη πνευματική καλλιέργεια και συναίσθηση της ουσίας της χριστιανικής λατρείας που είναι η Θ. Λειτουργία, κάθε Θ. Λειτουργία και φυσικά η Θεία Μετάληψη και Θεία Κοινωνία, Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Τότε έχουμε πρόγευση της Βασιλείας των Ουρανών».
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος επεσκέφθη εθιμοτυπικώς το Αστυνομικό Τμήμα Καρδαμύλης και συνομίλησε με τον κ. Παναγιώτη Χρονόπουλο, υπαστυνόμο Α’.
Τέλος επεσκέφθη και το Νηπιαγωγείο Καρδαμύλης.
ΠΛΗΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ