Αγιασμό στα σχολεία της Ναυπάκτου τέλεσε ο Σεβασμιώτατος
Την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα έναρξης των μαθημάτων στα Σχολεία πανελλαδικά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος τέλεσε τον αγιασμό σε όλα τα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλεως Ναυπάκτου, στα τρία Γυμνάσια, στα δύο Γενικά Λύκεια και στο ΕΠΑΛ.
Στους αγιασμούς ήταν παρών ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, οι Διευθυντές και Καθηγητές των Σχολείων, όπως και οι εκπρόσωποι των Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
Στην αρχή έγινε ο αγιασμός στο προαύλιο των Σχολείων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα μέτρα με αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών, και στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος πέρασε από όλες τις τάξεις για να τις αγιάσει, συνολικά 100 περίπου τάξεις. Σε κάθε τάξη ευχόνταν στα παιδιά καλή χρονιά και κάτι σχετικό με το μάθημα που έκαναν εκείνη την ώρα.
Κατά την ακολουθία του αγιασμού σε κάθε Σχολείο ο Σεβασμιώτατος αναφερόταν σε κάτι που σχετίζεται με την πανδημία.
Στο 1ο Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο είπε ότι όταν την περασμένη χρονιά άρχισε το πρόβλημα της πανδημίας, τότε φαίνονταν όλα δύσκολα και από μερικούς διατυπώθηκαν απόψεις ότι θα ερχόταν πείνα δεν θα υπήρχαν τα απαραίτητα εφόδια στην αγορά κλπ. Όμως, παρά τις δυσκολίες, δεν έγινε κάποια τέτοια καταστροφή και επήλθε μια ισορροπία μεταξύ της οικονομικής κρίσεως και της υγιειονομικής κρίσεως. Οι άνθρωποι γενικά αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες με υπομονή και αυτό δείχνει ότι ο άνθρωπος έχει πολλές εσωτερικές ψυχικές δυνάμεις για να αντιμετωπίση διάφορα προβλήματα που εμφανίζονται.
Στο 2ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο αναφέρθηκε στο ότι στην περίοδο της πανδημίας έγινε φανερή και η αξία των Σχολείων. Την προηγούμενη χρονιά, κατά το μεγαλύτερο διάστημα, τα μαθήματα γίνονταν με τηλεκπαίδευση, και ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για το έργο που έκαναν και τους μαθητές που υπέμειναν όλη αυτήν την πρωτόγνωρη και κοπιαστική διαδικασία. Όμως έλειπε αυτή η κοινωνική ζωή που προσφέρει το Σχολείο με την ζωντανή επικοινωνία, με τις παρέες κ.π.α. Οπότε, εφέτος τα Σχολεία ελπίζουμε, είπε ο Σεβασμιώτατος, ότι θα λειτουργήσουν καλύτερα, αλλά με τις απαραίτητες προφυλάξεις.
Στο ΕΠΑΛ ομίλησε για το ότι η πανδημία από τον κορωνοιό ανάδειξε και μια άλλη κοινωνική πανδημία, που είναι η παράνοια, η οποία εκφράζεται με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Δηλαδή, η υγιειονομική κρίση ανέδειξε πολλές ανασφάλειες, φόβους, συνωμοσιολογίες, διάφορα συμφέροντα. Γι’ αυτό σε τέτοιες περιπτώσεις χρειάζεται κριτική σκέψη, πράγμα το οποίο προσφέρει η παιδεία, ψυχολογική ισορροπία, που προσφέρει ο τρόπος κοινωνικής ζωής και η πολιτιστική μας ταυτότητα, αλλά και πίστη στον Θεό, που προσφέρει η Εκκλησία.
Στο 3ο Γυμνάσιο ομίλησε για την πανδημία σε σχέση με την δημοκρατία. Δηλαδή, η σύγχρονη υγιειονομική κρίση είναι μια παγκόσμια κρίση, αλλά αντιμετωπίζεται διαφορετικά, ανάλογα με το πολιτειοκρατικό σύστημα, το οποίο επικρατεί σε κάθε χώρα. Αλλιώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα η ολιγαρχία, αλλιώς η οχλοκρατία και εντελώς διαφορετικά η δημοκρατία. Στα δημοκρατικά πολιτεύματα οι άνθρωποι έχουν την δυνατότητα της εκφράσεως των απόψεών τους, αλλά αυτό γίνεται με προϋποθέσεις, γιατί η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Σε όλα τα θέματα πρέπει να υπάρχει το μέτρο, όπως όριζε ο Αριστοτέλης την αρετή ως την μεσότητα μεταξύ ελλείψεως και υπερβολής, ένας Πατέρας της Εκκλησίας λέγει ότι «τα υπέρμετρα πάντα των δαιμόνων εισίν».
Ο Σεβασμιώτατος είχε την δυνατότητα να συνομιλήσει με τους διευθυντές και τους καθηγητές των Σχολείων και, γενικά, όλο το πρωινό της ημέρας αυτής το αφιέρωσε στην επικοινωνία με τους καθηγητές, τους γονείς και τους μαθητές των Σχολείων της Ναυπάκτου.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.