26/12/2023 26/12/2023 Εορτάστηκε και φέτος η «Μητρόπολη των εορτών», η εορτή των Χριστουγέννων, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου. Η πανηγυρική ακολουθία ξεκίνησε στις 5:30 το πρωί με τα εορταστικά, γεμάτα θεολογία, τροπάρια και συνεχίστηκε με την τέλεση της Xριστουγεννιάτικης Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο,...
26 Δεκεμβρίου, 2023 - 12:33
Τελευταία ενημέρωση: 26/12/2023 - 12:21

Η εορτή των Χριστουγέννων στη Ναύπακτο

Διαδώστε:
Η εορτή των Χριστουγέννων στη Ναύπακτο

Εορτάστηκε και φέτος η «Μητρόπολη των εορτών», η εορτή των Χριστουγέννων, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου.

Η πανηγυρική ακολουθία ξεκίνησε στις 5:30 το πρωί με τα εορταστικά, γεμάτα θεολογία, τροπάρια και συνεχίστηκε με την τέλεση της Xριστουγεννιάτικης Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, και τον Προιστάμενο του Μητροπολιτικού Ναού, π. Θωμά Βαμβίνη, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο, καθώς και τον Διάκονο Παίσιο Παρασκευά.

Αντί κηρύγματος αναγνώσθηκε, όπως κάθε χρόνο, η Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου, η οποία διαβάστηκε σε όλους τους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές, και αναφέρθηκε στην ευκαιρία που μας δίνει η εορτή των Χριστουγέννων να συνειδη­τοποιήσουμε την μεγάλη αξία που έχει το να είμαστε Χριστιανοί και μάλιστα Ορθόδοξοι, μαθητές του Χριστού. Δεν πρόκειται για ένα τυπικό όνομα, αλλά για όνομα που δηλώνει την αναγέννηση της ζωής μας, γι’ αυτό και πρέπει να ανταποκρίνεται η ζωή μας σε αυτό.

Επικέντρωσε τον λόγο του σε επιστολή του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, Επισκόπου Αντιοχείας της Συρίας, που έζησε τον 1ο αιώνα μ.Χ. και είναι ένας από τους Αποστολικούς Πατέρας, και την οποία απέστειλε προς τους Χριστιανούς της Μαγνησίας της Μικράς Ασίας. Στην επιστολή αυτή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται και στον Ιησού Χριστό, του οποίου εορτάζουμε την κατά σάρκα Γέννηση.

Τονίζεται ότι «οι θειότατοι Προφήται κατά Χριστόν Ιη­σούν έζησαν, διά τούτο και εδιώχθησαν». Εάν οι Προφήτες ήταν μαθητές του Χριστού, πολύ περισ­σότερο εμείς είμαστε μαθητές Του που Τον είδαμε σεσαρκωμένο.

Το να είμαστε μαθητές του Χριστού σημαίνει να πιστεύουμε σε Αυτόν, να αγωνιζόμαστε και να υπομένουμε, διότι χωρίς Αυτόν δεν μπορούμε να ζήσουμε.

Και στην συνέχεια ο άγιος Ιγνάτιος γράφει έναν εκπλη­κτικό λόγο, ότι πρέπει να μάθουμε να ζούμε όπως θέλει ο Χριστιανισμός. Όποιος καλείται με άλλο όνομα, εκτός του Χριστιανικού, δεν ανήκει στον Θεό.

Πρέπει να αποβάλουμε την κακή ζύμη και να προσλάβουμε την νέα ζύμη που είναι ο Χριστός, διότι, όπως γράφει ο άγιος Ιγνάτιος, είναι άτοπο να μιλά κανείς για τον Χριστό και να ζη με ιουδαικό τρόπο, σαν να μην ενηνθρώπησε ο Χριστός. Και συμπληρώνει ότι δεν πίστευσε ο Χριστιανισμός στον Ιουδαισμό, αλλά ο Ιουδαισμός επίστευσε στον Χριστιανισμό, και στον Χριστιανισμό προσήλ­θε κάθε γλώσσα που πίστευσε στον Θεό.

Κατέληξε ότι πρέπει να γίνουμε μαθητές Αυτού του Μεγάλου Διδασκάλου Χριστού. Το φαινόμενο, επομένως, να λεγόμαστε Χριστιανοί και να συμπερι­φε­ρό­μαστε ιουδαικώς ή ειδωλολατρικώς δεν είναι χριστιανικό, δεν είναι πανήγυρη χριστιανική.

Πρέπει να λεγόμαστε και να είμαστε Χριστιανοί στην πράξη και μάλιστα Ορθόδοξοι, όπως μας παρέδωσαν την πίστη οι άγιοι Πατέρες μας.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να έχουμε όλοι καλές εορτές συνδεόμενοι με τον Θεάνθρωπο Χριστό, αποφεύγοντας τον υπεράνθρωπο και τον μετάνθρωπο της σύγχρονης εποχής που είναι απανθρωπισμός.

Περιοσότερες φωτογραφίες:

 

Παρατίθεται η Εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ναύπακτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου για την εορτή των Χριστουγέννων:

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Καί πάλιν πανηγυρίζουμε τήν ἑορτή τῆς κατά σάρκα Γεννήσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί μᾶς δίνεται ἡ εὐκαιρία νά δοῦμε τήν σπουδαιότητά της καί νά συνειδητοποιήσουμε τήν μεγάλη ἀξία νά εἴμαστε Χριστιανοί, μαθητές τοῦ Χριστοῦ. Δέν πρόκειται γιά ἕνα τυπικό ὄνομα, ἀλλά γιά ἕνα ὄνομα πού δείχνει τήν ἀναγέννηση τῆς ζωῆς μας. Εἴμαστε Χριστιανοί καί μάλιστα Ὀρθόδοξοι καί θά πρέπει νά ἀνταποκρινόμαστε σέ αὐτήν τήν ἀποστολή μας.

Ἀφορμή γιά τήν διατύπωση αὐτῶν τῶν ἑόρτιων σκέψεων μοῦ δίνουν μερικοί λόγοι τοῦ ἁγίου Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου σέ ἐπιστολή του πρός τούς Μαγνησιεῖς. Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ἦταν Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας τῆς Συρίας κατά τόν πρῶτο αἰώνα μ.Χ., μαθητής τοῦ Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου. Ὁπότε εἶναι ἕνας ἀπό τούς Ἀποστολικούς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας, διάδοχος τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων. Ἐμαρτύρησε στήν Ρώμη.

Διασώζονται μερικές ἐπιστολές του πού εἶναι γεμάτες ἀπό θεῖο ἔρωτα γιά τόν Χριστό καί θεία ἔμπνευση. Μιά ἀπό τίς ἐπιστολές αὐτές ἀπεστάλη στούς Χριστιανούς τῆς Μαγνησίας τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Στήν ἐπιστολή αὐτή, μεταξύ τῶν ἄλλων, ἀναφέρεται καί στόν Ἰησοῦ Χριστό, τοῦ ὁποίου ἑορτάζουμε σήμερα τήν Γέννηση, κατά ἄνθρωπο.

Τονίζεται ὅτι «οἱ θειότατοι Προφῆται κατά Χριστόν Ἰησοῦν ἔζησαν, διά τοῦτο καί ἐδιώχθησαν». Δηλαδή, ὅλοι οἱ Προφῆτες στήν Παλαιά Διαθήκη, ὅπως ψάλλουμε στά τροπάρια τίς ἡμέρες αὐτές, ἔβλεπαν τόν ἄσαρκο Λόγο, τόν Κύριο τῆς Δόξης, τόν Μεγάλης Βουλῆς Ἄγγελο καί προεφήτευαν τήν ἔλευσή Του, γι’ αὐτό καί διώχθησαν ἀπό τούς συγχρόνους τους Ἰουδαίους.

«Οἱ Προφῆται μαθηταί ὄντες τῷ πνεύματι ὡς διδάσκαλον αὐτόν προσεδόκων». Μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα οἱ Προφῆτες ἔγιναν μαθητές τοῦ Χριστοῦ καί τόν ἀνέμεναν ὡς διδάσκαλο. Μέ αὐτήν τήν ἔννοια ἡ Παλαιά Διαθήκη δέν εἶναι ἡ ἱστορία τοῦ Ἑβραϊκοῦ Ἔθνους, ἀλλά ἡ προϊστορία τοῦ Χριστιανισμοῦ, καί οἱ Προφῆτες εἶναι πρόδρομοι τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας καί εἶναι δικοί μας Προπάτορες.

Ἐάν οἱ Προφῆτες πού ἔβλεπαν τήν ἐνσάρκωση τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ ἦταν μαθητές τοῦ Χριστοῦ, πολύ περισσότερο ἐμεῖς πού εἴδαμε τόν σεσαρκωμένο Χριστό εἴμαστε μαθητές Του.

Τό νά εἶναι ὅμως κανείς μαθητής τοῦ Χριστοῦ δέν εὔκολο ἔργο. Ἡ μαθητεία στόν Χριστό ἀρχίζει μέ τό Βάπτισμα καί τό Χρῖσμα καί συνεχίζεται σέ ὅλη τήν ζωή μας, μέ τήν τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Χριστοῦ καί τήν ἐνσυνείδητη ζωή στήν Ἐκκλησία, συμμετέχοντας στά Μυστήρια μέ τά ὁποῖα ἀναγεννιόμαστε πνευματικά.

Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος γράφει ὅτι διά τοῦ «μυστηρίου ἐλάβομεν τό πιστεύειν», ἀλλά πρέπει συνεχῶς νά ἀγωνιζόμαστε στήν ζωή μας «καί διά τοῦτο ὑπομένομεν, ἵνα εὑρεθῶμεν μαθηταί Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ μόνου διδασκάλου ἡμῶν». Ὁ Χριστός εἶναι ὁ μοναδικός μας διδάσκαλος καί ὑπομένουμε γιά νά βρεθοῦμε μαθητές Του, διότι «πῶς ἡμεῖς δυνησόμενοι ζῆσαι χωρίς αὐτοῦ;». Χωρίς τόν Χριστό δέν μποροῦμε νά ζήσουμε.

Καί στήν συνέχεια ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος γράφει ἕναν ἐκπληκτικό λόγο: «Διά τοῦτο, μαθηταί αὐτοῦ γενόμενοι, μάθωμεν κατά Χριστιανισμόν ζῆν». Πρέπει νά μάθουμε νά ζοῦμε ὅπως θέλει ὁ Χριστιανισμός, διότι ὅποιος «ἄλλῳ ὀνόματι καλεῖται πλέον τούτου, οὐκ ἐστιν τοῦ Θεοῦ». Ὅποιος καλεῖται μέ ἄλλο ὄνομα ἀπό αὐτό, ἐκτός τοῦ Χριστιανικοῦ, δέν ἀνήκει στόν Θεό. Δέν εἶναι δυνατόν νά εἴμαστε τοῦ Χριστοῦ καί νά καλούμαστε μέ ἄλλο ὄνομα.

Τό νά λεγόμαστε, ὅμως, καί νά εἴμαστε Χριστιανοί ἔχει πολλές ὑποχρεώσεις. Ἐπειδή ὁ Χριστός, ὅπως γράφει, εἶναι ἡ «νέα ζύμη» θά πρέπει νά ἀποβάλλουμε τήν κακή ζύμη πού ἔχει παλαιωθῆ καί εἶναι ξυνισμένη καί νά μεταβληθοῦμε σέ νέα ζύμη, καί ἐπί πλέον νά ἁλατισθοῦμε σέ Αὐτόν, ὥστε νά μή ὑποστῆ κανείς φθορά, διότι ἀπό τήν ὀσμή τῆς φθορᾶς θά ἀποκαλυφθοῦμε.

Εἶναι ἐκπληκτική αὐτή ἡ διδασκαλία τοῦ ἁγίου Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἡ «νέα ζύμη» καί Αὐτός θά ἀνακαινίση τήν ζωή μας, πού θυμίζει τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ (Ματθ. ιγ΄, 33) καί τοῦ Ἀποστόλου Παύλου (Α΄ Κορ. ε΄, 6-8). Δέν πρόκειται γιά μιά ἰδεολογία, γιά μιά θρησκεία, ἀλλά γιά μιά ἀνακαινισμένη ζωή πού γίνεται ἐν Χριστῷ.

Αὐτό εἶναι ἀναγκαῖο, διότι ὅπως γράφει ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος «ἄτοπόν ἐστιν, Χριστόν Ἰησοῦν λαλεῖν καί ἰουδαΐζειν», δηλαδή εἶναι ἄτοπο νά μιλᾶ κανείς γιά τόν Χριστό καί νά ζῆ μέ ἰουδαϊκό τρόπο, σάν νά μήν ἐνηνθρώπησε ὁ Χριστός. Καί συμπληρώνει ὅτι δέν πίστευσε ὁ Χριστιανισμός στόν Ἰουδαϊσμό, ἀλλά ὁ Ἰουδαϊσμός ἐπίστευσε στόν Χριστιανισμό, καί στόν Χριστιανισμό προσῆλθε κάθε γλώσσα πού πίστευσε στόν Θεό.

Ἀγαπητοί ἀδελφοί,

Ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος γιά νά ἀνακαινίση τόν ἄνθρωπο καί ὄχι ἁπλῶς νά προσθέση μερικά καινούργια ἤθη καί ἔθιμα καί μερικές νέες παραδόσεις. Πρέπει ὁ Χριστός νά γίνη διδάσκαλός μας καί ἐμεῖς δικοί Του μαθητές, νά λεγόμαστε Χριστιανοί καί νά εἴμαστε πραγματικοί Χριστιανοί, νά ἀποβάλλουμε τό παλαιό ζυμάρι καί νά δεχθοῦμε τό νέο ζυμάρι, καί αὐτό εἶναι ὁ Χριστός. Ἡ Χριστιανική ζωή εἶναι νέα ζωή.

Τό φαινόμενο, ἑπομένως, νά λεγόμαστε Χριστιανοί καί νά συμπεριφερόμαστε ἰουδαϊκῶς ἤ εἰδωλολατρικῶς δέν εἶναι χριστιανικό, δέν εἶναι πανήγυρη χριστιανική. Ὁ Χριστός πρέπει νά γίνη διδάσκαλός μας καί ἐμεῖς δικοί Του μαθητές. Δέν πρέπει νά λεγόμαστε μόνον Χριστιανοί, ἀλλά καί νά εἴμαστε στήν πράξη Χριστιανοί καί μάλιστα Ὀρθόδοξοι, ὅπως τό ἑρμηνεύουν οἱ ἅγιοι Πατέρες μας.

Εὔχομαι νά περάσετε τίς ἑορτές αὐτές τοῦ Δωδεκαημέρου μέ ὑγεία καί χριστιανική ἔμπνευση.

 

Μέ πατρικές εὐχές

Ὁ Μητροπολίτης

+ Ὁ Ναυπάκτου & Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων